Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

mwah, met 40 pk haalt ie de 120 ook nog wel. zolang ie maar zuinig is :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ennn... weer het paginaprobleem.. misschien een slim modje die het toch eens op wil lossen? nu wordt het wel een beetje irritant nl. :P

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

pffff... twijfel twijfel twijfel. Wat is het toch moeilijk om een goede keuze te maken.

Nu de diesel toch open ligt en ik nog TWEE viergaats onderstellen tot mijn beschikking blijk te hebben kriebelt het in mijn vingers, dat spreekt voor zich. Toch brengt het weer wat extra kosten met zich mee, gezien ik dan nieuwe remschijven en banden moet kopen. Ik heb ook nog twee setjes viergaats lichtmetaal liggen (eindelijk wat spullen uit m'n vroegere schuur terug) en zou dus in het geval van driegaats juist velgen moeten kopen. De remmen wordt sowieso een dieselsetup, die voldoet perfect met 60 pk / 100 Nm.

Gaarne jullie advies, ga ik voor driegaats met GT velgen, ongeveer als volgt:

Image

Of ga ik een setje 15" Estorils van een Picasso monteren onder een AX? Die dingen zien er zo uit:

Image

Ik weet het niet meer... :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

die estorils is een uitdaging, goedgekeurd !
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

...maar het wordt toch GT lichtmetaal.
Gezien er misschien nog viervoeter én een vierwieler bij komen kan ik beter de autokosten even drukken.

Mocht er iemand interesse hebben in een viergaats setje (eventueel schroef ik het er ook nog voor je onder), let me know.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

setje... als in : wielen ?
of
setje als in : 4gaats onderstel met wielen ? :lick
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

viergaats onderstel met - tenzij m'n Estorils morgen verkocht zijn - ook 15" velgen.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en wa kosda incl montagehulp ?
Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:lol: ik pb je effe.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

...en toen ging ik finaal door m'n schouder heen. De remedie? Rust en ontstekingsremmers :roll: Komt weer handig uit.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo! Dat was best een gezellig dagje. Ik had eigenlijk gepland NIET te gaan sleutelen vanwege m'n schouder (kon m'n arm vanochtend niet verder dan 30cm van m'n lijf krijgen).... maar toen kwam eerst MNM(tm) op bezoek, met de kofferbak vol spul van Browny.

Vrijwel direct daarna kwam er iemand een Recaro elektrische stoel ophalen ( :lol: zo had ik 'm dus eerst geadverteerd op marktplaats... na een stapel komische reacties toch maar veranderd in elektrische verstelbare Recaro-stoel :P ). Die stoel hebben we eerst nog even getest, aan een accu op de stoep voor de kapschuur, zag er érg amusant uit :P De beste man was nog niet weg of Flat Erik stond met een maat op het erf om 4 First-velgjes op te halen.

Vervolgens had Marco dus ineens zin in klussen... en ja, dan begin je toch maar aan zo'n dieseltje he (sowieso handig met een voorbeeld op de achtergrond).

Eerst maar eens alles overgebouwd van oude blokje naar nieuwe blokje, en bakje voorzien van nieuwe keerringen:

Image
Kleine keerring...

Image
Grote keerring...

Image
Japans pompje (lijkt idd sprekend op een Bosch, op kleine details na).

Image
Thermostaathuis, nieuwe thermostaat, vrij fris koppelingetje en nog wat speelgoed aan de bakzijde

Image
Nieuwe waterpomp, distributieriem + spanrollen aan de (duh) distributiezijde: op naar de 421.342 km :lol: Al denk ik dat ik 'm iedere 100.000 km vervang, is in elk geval makkelijk onthouden en echt de kosten zijn het niet. Voor de oplettenden: Oliefilter doe ik altijd pas als het blok ín de auto hangt, gezien hij nog beschadigd zou kunnen raken tijdens montage van de motor in de auto.

Image
Even tijd om MNM(tm)'s aanwezigheid te registreren :)

Image
Wanneer u geconcentreerd wenst over te komen kan ik u aanraden bovenstaande gelaatstrek zo goed mogelijk te imiteren; indien juist uitgevoerd komt dit bijzonder geloofwaardig over...

Image
Kapjes en dynamo erop.

Image
Even vergeten foto's te maken maar.... hij hangt!

Het is laat genoeg, morgen nog even een kort aandrijfasje erin, linker draagarmpje vast, oliebout er onderin, koelvloeistof erop, bakolie, enz enz enz je kent het wel, en dan testrijden.
Als laatste moet ik opmerken dat het monteren van een motor uit een Nissan Micra in een AX vrij eenvoudig gaat, heb niet heel veel hoeven customizen, maar helemaal zonder slag of stoot gaat het ook niet. Nissan heeft toch hier en daar wel wat dingen veranderd om het blok aan te passen aan de auto en niet andersom. Mits je een beetje gereedschap over hebt is het in ieder geval goed te doen (met een 10FY7D that is).

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

vandaar dat ik vannacht een smsje kreeg van Marco, 'ik rij nu weg uit hardewijk'! ik snapte dr al geen zak van :P
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Haha, alleen gebeurde dat niet vannacht, want het logeerbedje leek hem om 3.00u toch een betere keuze en na een gezellige theesessie met Femke en mij zijn we dan ook gaan slapen...

...om vanochtend gewekt te worden door Grietje die even wat onderdeeltjes kwam halen (op de afgesproken tijd, maarm... ik was iets langer doorgegaan dan ik eigenlijk van plan was) :lol:

M.a.w.: Hij is net een uurtje weg.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wat zoveel betekend als;
ik zal es in de auto gaan zitten en m thuis opwachten :D
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Haha, dat is een optie. Je kan natuurlijk ook thuis nog een broodje eten, want volgens mij rijdt ie niet zo heel hard met z'n volgeladen diesel, en dan liet ie z'n ietwat verlate verjaardagscadeautje nog hier :lol:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote: ...om vanochtend gewekt te worden door Grietje die even wat onderdeeltjes kwam halen (op de afgesproken tijd, maarm... ik was iets langer doorgegaan dan ik eigenlijk van plan was) :lol:
Haha, nou bleek dat ik me had vergist in mn tijd :P Ik dacht dat ik veelste laat was maar ik was eerder te vroeg :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik zou het niet meer weten, was nog niet zo wakker geloof ik :lol:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

geweldig topic om te lezen, al dat bezoek :lol: .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:Haha, dat is een optie. Je kan natuurlijk ook thuis nog een broodje eten, want volgens mij rijdt ie niet zo heel hard met z'n volgeladen diesel, en dan liet ie z'n ietwat verlate verjaardagscadeautje nog hier :lol:
Ik wou al bijna zeggen toen ik die witte zag 'sinds wanneer is die diesel verlaagd' totdat ik zag dat... :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

onverwacht lekker aan het klussen geweest dus!
dat zijn de besten :)

@grietje: was jij ook dat uur vergeten?
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Post Reply