AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Motor omdraaien?
Alleen het aandrijfmechanisme moet toch 180° worden omgedraaid?
Zo had ik het gedaan bij mijn eerste AX: klik
Appeltje eitje.
Alleen het aandrijfmechanisme moet toch 180° worden omgedraaid?
Zo had ik het gedaan bij mijn eerste AX: klik
Appeltje eitje.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
eigenlijk alleen maar voordelen ja
het armpje 180 graden andersom op de motor zetten in ruststand, en dan de lange arm in de gewenste stand zetten, en dan gaat ie de andere kant uit heen en weer.. (zelfde als de 90 graden verdraaiing van de ruitenwisser-in-het-midden-howto)
ik ga het gewoon proberen, waarom dit uberhaupt niet standaard is ontgaat mij een beetje.. (net zoals bij Rio97, nice )
het armpje 180 graden andersom op de motor zetten in ruststand, en dan de lange arm in de gewenste stand zetten, en dan gaat ie de andere kant uit heen en weer.. (zelfde als de 90 graden verdraaiing van de ruitenwisser-in-het-midden-howto)
ik ga het gewoon proberen, waarom dit uberhaupt niet standaard is ontgaat mij een beetje.. (net zoals bij Rio97, nice )
hier de hele uitleg http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11155
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
zo, de olie is vervangen, nieuwe filter ook, en nieuwe koperen ring. die plug zat trouwens heel erg vast, die zit nu iig iets minder vast, namelijk met de momentsleutel en t juiste aanhaalmoment
verder het stuur/plastic/etc.. gedemonteerd van de stuurkolom, alles uit elkaar.. blijkt dat t slot niet te combineren is met de bestaande schakelaar, is n ander type.. dus alles maar weer in elkaar gezet..
iemand een idee hoe ik een deurslot kan (laten) repareren? iig, het metalen plaatje heeft schroevendraaierschade, als ik dat kan laten herstellen kan ik die set dr in zetten (die matched bij het contactslot en de reserve benzinedop) en is het weer 100% zoals het hoort
verder cam vergeten, dus geen foto's kunnen maken van de onderkant.. oh, en de motorsteun is misschien rot, horen daar 2 openingen in te zitten?
verder het stuur/plastic/etc.. gedemonteerd van de stuurkolom, alles uit elkaar.. blijkt dat t slot niet te combineren is met de bestaande schakelaar, is n ander type.. dus alles maar weer in elkaar gezet..
iemand een idee hoe ik een deurslot kan (laten) repareren? iig, het metalen plaatje heeft schroevendraaierschade, als ik dat kan laten herstellen kan ik die set dr in zetten (die matched bij het contactslot en de reserve benzinedop) en is het weer 100% zoals het hoort
verder cam vergeten, dus geen foto's kunnen maken van de onderkant.. oh, en de motorsteun is misschien rot, horen daar 2 openingen in te zitten?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Kun je van een deurslotje ook niet gewoon de permutatieplaatjes van je huidige slot overzetten in een ander waarvan het plaatje nog wel OK is? Het metalen plaatje zit vast aan het toch, als ik 't me goed herinner?AlexanderB wrote:iemand een idee hoe ik een deurslot kan (laten) repareren? iig, het metalen plaatje heeft schroevendraaierschade, als ik dat kan laten herstellen kan ik die set dr in zetten (die matched bij het contactslot en de reserve benzinedop) en is het weer 100% zoals het hoort
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Uiteraard moet je een hebben dat matcht met het dat nu in je deur zit, er zijn volgens mij twee types sleutel geleverd op de AX, de kruissleutel en de sleutel met 't vierkante gaatje ter hoogte van 't puntje van de sleutel...AlexanderB wrote:ik zie niet hoe ik dat open moet maken.. iig niet deze, die in de deur zit kan idd open.. alweer 2 soorten van verschillend fabrikaat..
gaat uiteraard mee naar de meeting volgende week
Zal wel ff kijken of ik nog ergens een heb, denk 't niet, maar je weet nooit... Welk heb je nodig? Bestuurders- of bijrijderszijde?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
euh.. kruissleutel, maar ik heb n complete set sloten, alleen de bestuurdersdeur slot van de set waarvan ik n werkend contactslot heb, is beschadigd.. ik kan m alleen niet uit elkaar halen (is 1 stuk), de andere set heeft een plastic plaatje waar idd die codeerstukjes onder zitten...
de sleutels zijn op alle plaatsen hetzelfde alleen andere volgorde.. misschien kan ik die pennetjes omwisselen en kijken of die andere sleutel dan past?
de sleutels zijn op alle plaatsen hetzelfde alleen andere volgorde.. misschien kan ik die pennetjes omwisselen en kijken of die andere sleutel dan past?