AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Je arm recht maken... :)
Ff in de bankschroef! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

wil m niet in t midden hebben he, hij moet dus even ver de andeer kant op als dat ie nu af is van recht.. maargoed, ik ga t proberen met de bankschroef dan maar he :P

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Dat is eigenlijk een verdomt goed idee Alexander!
Met een gasvlam moet dat wel lukken inderdaad, in de bankschroef, goed heet stokken.
Wel hout tussen de bankschroef en de arm anders stook je de bankschroef warm :P

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Vraag het Marc, (Q10z) Als het goed is heeft hij dat ook op zijn GTlooptnietopditmoment. Volgens mij was hij de gene die het iig al een keer gedaan heeft.

Succes

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Je moet ook je motor omdraaien.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

dat wordt nogal een operatie zeg... of nee, wacht, je bedoelt natuurlijk alleen de ruitenwissermotor.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Motor omdraaien?
Alleen het aandrijfmechanisme moet toch 180° worden omgedraaid?

Zo had ik het gedaan bij mijn eerste AX: klik
Appeltje eitje.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Eh ja dat bedoelde ik eigenlijk.
Grote voordeel is dat het water wat weer omhoog kruipt niet in je gezichtsveld zit.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

eigenlijk alleen maar voordelen ja :)
het armpje 180 graden andersom op de motor zetten in ruststand, en dan de lange arm in de gewenste stand zetten, en dan gaat ie de andere kant uit heen en weer.. :) (zelfde als de 90 graden verdraaiing van de ruitenwisser-in-het-midden-howto)

ik ga het gewoon proberen, waarom dit uberhaupt niet standaard is ontgaat mij een beetje.. :) (net zoals bij Rio97, nice :))

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Mijn ervaring was wel dat de wind wat gaat fluiten met een rechte wisser voor je snuffert.
Misschien doorbuigen tot het een "Engelse" wisser is?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ja, die howto bedoelde ik :D nouja, first thing in januari ;) nu tijd voor gourmetten, oliebollen en andere toffe zaken.. happy new year alvast :)

[update:]
foto :D hij stond naast een andere leuke AX @ werk, dus ff fototje gemaakt voordat ik naar binnen liep. :)
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

zo, de olie is vervangen, nieuwe filter ook, en nieuwe koperen ring. die plug zat trouwens heel erg vast, die zit nu iig iets minder vast, namelijk met de momentsleutel en t juiste aanhaalmoment :)

verder het stuur/plastic/etc.. gedemonteerd van de stuurkolom, alles uit elkaar.. blijkt dat t slot niet te combineren is met de bestaande schakelaar, is n ander type.. dus alles maar weer in elkaar gezet..

iemand een idee hoe ik een deurslot kan (laten) repareren? iig, het metalen plaatje heeft schroevendraaierschade, als ik dat kan laten herstellen kan ik die set dr in zetten (die matched bij het contactslot en de reserve benzinedop) en is het weer 100% zoals het hoort :)

verder cam vergeten, dus geen foto's kunnen maken van de onderkant.. oh, en de motorsteun is misschien rot, horen daar 2 openingen in te zitten?

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Die openingen horen er in te zitten, die 2 stukjes rubber zijn (schat ik) 2 cm breed, de rest is lucht :lol:

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

oh, dan issie nog gewoon goed, dan heb ik niks gezegd.. t zag dr n beetje.. luchtig uit :P

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Weer druk bezig geweest zie ik al wel ;)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:iemand een idee hoe ik een deurslot kan (laten) repareren? iig, het metalen plaatje heeft schroevendraaierschade, als ik dat kan laten herstellen kan ik die set dr in zetten (die matched bij het contactslot en de reserve benzinedop) en is het weer 100% zoals het hoort :)
Kun je van een deurslotje ook niet gewoon de permutatieplaatjes van je huidige slot overzetten in een ander slotje waarvan het plaatje nog wel OK is? Het metalen plaatje zit vast aan het slotje toch, als ik 't me goed herinner?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ik zie niet hoe ik dat slotje open moet maken.. iig niet deze, die in de deur zit kan idd open.. alweer 2 soorten van verschillend fabrikaat..

gaat uiteraard mee naar de meeting volgende week :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:ik zie niet hoe ik dat slotje open moet maken.. iig niet deze, die in de deur zit kan idd open.. alweer 2 soorten van verschillend fabrikaat..

gaat uiteraard mee naar de meeting volgende week :)
Uiteraard moet je een slotje hebben dat matcht met het slotje dat nu in je deur zit, er zijn volgens mij twee types sleutel geleverd op de AX, de kruissleutel en de sleutel met 't vierkante gaatje ter hoogte van 't puntje van de sleutel...
Zal wel ff kijken of ik nog ergens een slotje heb, denk 't niet, maar je weet nooit... Welk slotje heb je nodig? Bestuurders- of bijrijderszijde?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

euh.. kruissleutel, maar ik heb n complete set sloten, alleen de bestuurdersdeur slot van de set waarvan ik n werkend contactslot heb, is beschadigd.. ik kan m alleen niet uit elkaar halen (is 1 stuk), de andere set heeft een plastic plaatje waar idd die codeerstukjes onder zitten...

:idea: de sleutels zijn op alle plaatsen hetzelfde alleen andere volgorde.. misschien kan ik die pennetjes omwisselen en kijken of die andere sleutel dan past? :)

Post Reply