Bas aka Punaxio - Citroën AX 1.0E / Xantia 1.9TD Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Mastenhose wrote:Wat voor een soort föhn heb je gebruikt?
Vraag me namelijk af of een 'huis-tuin-en-keuken-föhn" wel warm genoeg wordt om blaasjes in de lak te veroorzaken?
Die dingen zijn volgens mij beveiligd om te voorkomen dat mensen geen brandwonden oplopen...
Zo'n föhn dus. Daarom verbaas ik me er ook wel een beetje over.
Maargoed, wat Grietje zegt. Zou slecht gespoten lak kunnen zijn geweest wat hier niet tegenkon.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Is een mogelijkheid.
Wat de oorzaak is kom je miss. niet meer achter, het is nu meer zaak hoe je het op gaat lossen!
Succes met het herstel!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

De fohn is het denk ik niet geweest

zou raar zijn want op de foto blijkt dat precies het stuk tussen de 2plak lijnen bebubbeld zijn, en de rest niet. Dus niet de plakranden of er om heen. Lijkt me sterk hoor!!

Denk echt dat dit er allang zat, en dat je het nu pas zit door de stootstrips wegtehalen.
Hij zat aan die kant toch ook vast met andere tape?
Miss de AX vroeger (in jongere jaren) schade gehad en hebben ze iets vaags gedaan bij herstellen....

Hoe storend is het van een afstandje? Anders zou ik het gewoon zo laten.....Kan je die plekken ook nog een beetje in de gaten houden
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Zo :D Achterkant is stickervrij en voorzien van een gratis gekregen kentekenplaathouder (Van Citroëndealer gekregen)

Image
Zo was de achterkant

Image
Geen stickers meer

Image
En.. Een kentekenplaathouder!

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Vandaag ben ik begonnen met het 'meetingklaar' maken van de AX!

Aan de rechterzijde zat nog een stootstrip en deze is inmiddels verwijderd.
De linkerkant van de auto ook volledig gepoetst en in beide deuropeningen alle hoekjes en gaatjes mooi schoon gemaakt!
Daarna de gehele auto gewassen, gestofzuigd en van binnen gestoomd!


Image

Image
Rechts schoon

Image
Links schoon

Image
En een nieuwe deur gemonteerd! :D .... Onee.. Schoon gemaakt!

Image
Bah!

Image
Schoon!

Image

:arrow: Voor de nieuwsgierigen onder ons ..
Voor meer foto's en (heel veel) tekst en uitleg over een gepoetste Citroën AX ... Kijk op mijn weblog: http://www.citroenax.nl

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Phoe! daar zit flink wat werk in(voor mij als niet poetser) maar het resultaat mag er wezen!

Zie hem morgen wel IRL 8)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Lekker bezig geweest Bas, net wagentje hoor!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Ziet er erg mooi uit! Heel veel plaisir morgen ;) !

Hier kun je in ieder geval mee voor de dag komen!
Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Punaxio wrote:Had een vraagje.. Ik las dat je 4 speakers hebt. Waar zitten de andere 2? Op de plek van de flessenbak? Of...
Als je foto's hebt ben ik wel benieuwd. Heb ze nu alleen achterin maar mis voorin toch ene beetje geluid en ik ben benieuwd hoe een ander dat aanpakt.
Image
op die plankjes kan je bijv een surround speaker kwijt :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Vrijdag was ik even op de sloperij in Oranjedorp. Hier had ik een paar week geleden een witte TRS zien liggen. Ging destijds nog kijken naar wat onderdelen voor mijn AX, die ik toen nog niet eens had.
Toevallig kwamen we er gisteren weer omdat hier een dashboardkastje inzit waarvan ik nog 2 kleine onderdeeltjes beloofd had aan Chieltje

Vrijdag deed ik een ’speciale’ ontdekken. In het tunnelbakje zaten van de witte TRS zaten 2 knopjes. Doordat de auto op een stapel stond was het moeilijk te zien maar heb met de telefoon vluchtig foto’s gemaakt.
Michel (MBa@NL) die ik later die avond sprak dacht aan stoelverwarming en gaf mij het ‘bevel’ om dat er heel vlug uit te gaan slopen! :P

En zo geschiedde, zaterdag om 11 uur was ik bij de sloperij en de beste man wilde voor een paar tientjes de AX van de stapel halen. Met veel pijn en moeite in de brakke AX kunnen kijken waar alle kabels e.d. liepen en het bleek al gauw inderdaad om stoelverwarming te gaan in verband met wat kabels die onder de mat door in de stoel verdwenen.

Het dashboard hebben we er hardhandig uitgehaald.. Althans, de sloperijhouder die er met een breekijzer op begon te rammen om ons te helpen.
De kabels voor het aansluiten van de knopjes en het tunnelbakje heb ik mee kunnen nemen. Heb met een mes de mat doorgesneden en zodoende de kabels die in de stoel verdwenen ook mee kunnen nemen.

Vervolgens de (ietwat gore) zittingen van de betreffende stoelen in de auto gelegd en dit naar huis gebracht. Die middag teruggeweest om te kijken naar de rugleuning, hier verdwenen ook wat kabeltjes in dus ook hierin zat stoelverwarming. De rugleuning bleek wat moeilijk te demonteren en hiervoor gaan we morgenochtend nog even terug.

Binnenkort zal Michel langskomen om alles op te halen en dan zal dit verhaal een staartje gaan krijgen op zijn wie=wie :)

Foto's:

Image
De betreffende AX bovenop een roze Fiesta (telefoonfoto)

Image
De foto waarop de knopjes in het tunnelbakje te zien zijn.

Image
De dag dat we gingen 'slopen' De betreffende AX

Image
Hierop is het kapotgeslagen dashboard te zien en dat de zittingen er inmiddels uitgehaald zijn.

Image

Image
Het tunnelbakje met de aan en uit knop voor stoelverwarming

Image
Kabels...

Image
De zittingen in ons schuurtje... Bovenop de GTmat die er binnekort ingaat! :D


Image
De kabel die uit de zitting komt voor de stoelverwarming..

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Gaaf hoor! Wist niet dat er ax'en waren met stoelverwarming, das wel lekker luxe! :D
Image Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Johannus wrote:Gaaf hoor! Wist niet dat er AX'en waren met stoelverwarming, das wel lekker luxe! :D
Hoogstwaarschijnlijk ook een Scandinavische uitvoering. Daar zijn veel meer auto's geleverd met stoelverwarming.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Van de AX waar ook de stoelverwarming uitkomt ook de achterbumper meegenomen. De 'oude' bumper zaten wat scheurtjes in e.d.

Vanmiddag vervangen! :D

Image
Loshangende bumpert

Image
Geen bumpert

Image
Nieuwe! :D

Image

Gelijk zijn hier de matzwart gespoten "Citroën" letters te zien die van een gesloopte C2 komen

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

ben blij dat als ik morgen naar Emmen ga me witte AX meeneem want als je even tijd hebt mag je hem gelijk wassen :lol: want dat ding glimt gewoon, heb hier ook gewoon een zonnebril nodig :P

En deze bumper oogt wel even een stuk beter (y)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Bumper ziet er weer mooi uit zo! :D Oogt een stuk beter!

Ga je die stoelverwarming trouwens nu in deze bouwen? of bouw je de complete stoelen over? of is die ergens anders voor?
Image Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Johannus wrote:Ga je die stoelverwarming trouwens nu in deze bouwen? of bouw je de complete stoelen over? of is die ergens anders voor?
Ik gaat zo richting Emmen om het zwikje op te halen, het komt binnenkort in mijn blauwe TRS. ;)

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Last edited by Punaxio on SunAug16, 2009 1:11:43 AM, edited 1 time in total.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Image

Even een foto zodat jullie haar niet gaan vergeten :lol:

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Eindelijk...

Nadat de AX, na het vervangen van het wielremcilinder, 6 weken stilgestaan heeft is nu toch de hoofdremcilinder vervangen! :D

Maar....

uiteindelijk bleek deze niet lek te zijn en was de boosdoener een lekkende remklauw. Op de sloop kostte deze 35 euro en deze zit er nu in.
Alles werkt weer naar behoren.

Een ding is bijna zeker... Remmerij zorgt voorlopig niet voor problemen. Bijna alles is vervangen nu.

Geen camera erbij gehad dus geen foto's.
Even een exemplaar die met de telefoon gemaakt is:

Image

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Je ax word bijna perfect, maaruh, rijbewijs? :P:P:P:P

goed werk hoor bassie
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply