Sgurk = Geerco (AX 1.4 GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Sgurk wrote:De AX is aangeschaft als goedkoop vervoersmiddel maar wordt intussen al als hobbyobject gezien 8) .


Zo is het bij mij ook begonnen. Inmiddels wil ik geen andere auto meer dan een AX.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Kutzooi de kosten lopen nu al aardig op. 300 eurie voor een ruit :shock:

Maarja na uit gerekend te hebben wat zelf doen kost ga ik het toch maar laten doen. Zelf kost het rond de 250, omdat ik er een dag vrij voor moet nemen op zaterdag komt er toch weer 80 euro bij + benzine kosten naar de hulp en materialen. En bij Carglass heb je ook nog twee jaar garantie.

Ik heb een dempertje in mijn eigen woonplaats gevonden voor 40 euro. Een bijna nieuwe standaard GTI demper, de rvs vervanger hiervan komt in de zomervakantie wel :twisted: . dan heb ik tijd om te zoeken en ook tijd gehad om te sparen.
AX GTi, sold!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Kan je beter een glasverzekering afsluiten dan kan je een nieuwe ruit zo claimen zonder dat het je no claim kost
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Ja dat wist ik niet :cry: en nu is dat dus te laat, beetje jammer....

Ach hopelijk gebeurt het niet nog eens. Ik heb nog ff zitten denken om WA+ te verzekeren en over een maand de ruit te claimen. Maar toch bang dat dat ook niet echt opschiet omdat dat opvalt.
AX GTi, sold!

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Gisteren heb ik een standaard GTI einddemper opgehaald in 's-Gravenzande. Dat was wel 500m rijden :) :roll: . Maar toch even met de auto natuurlijk want de verkopende partij heeft ook een GTI. Ik had de auto al eens zien rijden, dat is echt de meest strakke GTI die er is :shock: .

Helemaal overgespoten in't zwart. Alles helemaal glad, echt super strak. Dus wij hebben nog effe naar elkaars auto staan kijken en ik heb gezegd dat hij zich ff aan moet melden. Zo'n GTI mag jullie niet worden onthouden. Nu hopen dat hij zich gauw aanmeld en foto's plaatst. Echt een super strakke bak!! Het is het broertje van die jongen met die gele sport die totalloss is..... Van die sport staan verderop dit forum nog foto's (ook in die bijzonder mooie wallpaper!).
AX GTi, sold!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Image
:shock: Deze?
Dat was toch de zoon van een Citro?n-garage houder bij jullie?
Freude am Fahren.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Ja precies. De garage houder heeft drie zoons en die gele was van de oudste als ik het goed heb. De zwarte GTI die ik gisteren zag is van de jongste. En die vind ik eerlijk gezegd veel mooier :) Zitten ook hele strakke 5-spaaks onder :shock:
AX GTi, sold!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

:shock: Nou ja kzou toch liever voor een sport gaan dan voor een GTI en dat geel is wel apart... Maare we gaan nogal offtopic
Freude am Fahren.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Hoezo het vertelt toch wat over mij en mijn leefomgeving :wink: Het is tenslotte een "wie is wie" :)

Ok klein beetje gelijk heb je wel.
AX GTi, sold!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Zorg nou maar als de donder dat die kerel me tdie zwarte gti zich hier aanmeld! Dan praten we verder :twisted:
Freude am Fahren.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Vandaag krijg ik waarschijnlijk mijn nieuwe digicam. Dan ga ik es ff foto's maken van mijn hoedenplank, versterker en andere details. Komt mijn auto lekker ontleed in mijn "Wie = Wie".

Ohw voor als iemand het interessant vind:
http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier. ... cale=nl_NL
AX GTi, sold!

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Moeders prutst tegenwoordig wat aan op internet net. Ik dacht dis misschien wel leuk voor in de Wie = Wie.

http://www.famdevoogd.nl/fotopagina_1.html
AX GTi, sold!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

volgens mij hadden die bix velgen ook op de ax gepast
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Bij de verkoop wilde de nieuwe eigenaar ze niet hebben. Ik heb ze toen aan een maatje met een BX verkocht (die groene voorin mijn wie = wie). Maar inderdaad dat zal er ooit wel van gaan komen, maar dan wel met een platter bandje :lol:

Nu staat de AX er ook bij :) onderaan de pagina op de ax klikken voor meer ax :)
http://www.famdevoogd.nl/fotopagina_1.html
AX GTi, sold!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

:shock: Mooi sitejuh, handige ma heb jij zeg. Zou ik amper kunnen :?
Freude am Fahren.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Nou vandaag is de dag van de waarheid!

Hij wordt alvast APK gekeurd. En bij mij betekend dit op de 1 of andere manier altijd dat het veel geld kost. Gelukkig kreeg ik van de garage een mooie C2 mee om de pijn wat te verzachten. Alles erop en eraan je kan het niet verzinnen of de deze C2 heeft het. Ik heb ook wat mooie foto's geschoten die zal ik ook wel ff plaatsen. Vanmiddag nog even lekker flipperen (semi-automaat) in deze C2 en dan mag ik weer AX-en.

Hij is zo traag als stront vergeleken bij mijn ax, maargoed het is leuk om te proberen.

Garage heeft net gebeld, voor 600 euro issie door de APK, incl grote beurt en het stellen van m'n kleppen. SLIK! Nou vooruit dan maar.

Mankementen:
- handremkabeltje rechts niet goed
- remverschil achter
- olielekkage waar de aandrijfas de versnellingsbak in gaat

Dit alles is vanmiddag opgelost en dan issie weer helemaal toppie en heb ik APK tot 01-07-2005 :shock: :lol:

Nog mensen geinteresseerd in een goede GTI met splinternieuwe APK :wink: Ik zag namelijk bij de garage een mooie saxo en een AX volcane uit 1995. Die zou ik wel willen hebben i.v.m. de jongere leeftijd en de mooie looks, maar dan moet mijn AX verkocht worden :tongue .
AX GTi, sold!

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

jaja, daar trappen we niet meer in.

Maarre... dat is best duur :? Hoop niet dat die van mij ook zoveel gaat kosten. (dat is dan 2x zoveel als de aanschafwaarde)
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Sgurk wrote:Nou vandaag is de dag van de waarheid!


Garage heeft net gebeld, voor 600 euro issie door de APK, incl grote beurt en het stellen van m'n kleppen. SLIK! Nou vooruit dan maar.

Mankementen:
- handremkabeltje rechts niet goed
- remverschil achter
- olielekkage waar de aandrijfas de versnellingsbak in gaat



afkeur op olielekage?? En een handremkabeltje zijn ook de kosten niet :?

maargoed, grote beurt en kleppestellen zal wel wat koste jah...
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Olielekkage was niet de afkeur maar hij lekte sinds 2 dagen aardig. En de kosten daarvoor waren 100 euro meer. Dat laat ik dus meteen doen. Voor 600 euro ben ik dus helemaal klaar.
AX GTi, sold!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Nog mensen geinteresseerd in een goede GTI met splinternieuwe APK Ik zag namelijk bij de garage een mooie saxo en een AX volcane uit 1995. Die zou ik wel willen hebben i.v.m. de jongere leeftijd en de mooie looks, maar dan moet mijn AX verkocht worden .


Op mij hoef je sowieso niet meer te rekenen :evil: Haha! Daar trap ik geen tweede keer meer in....

Maare beter voor je dat hij goedgekeurd is.
Freude am Fahren.

Post Reply