AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

Foto's 19-11-2011
Image
Image
1 jaar en 1 dag na aankoop :) klikkie voor groter
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

stan
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 86
Joined: WedNov04, 2009 6:24:47 PM
Location: Hoogerheide/ noord brabant

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by stan »

hele mooie wagen!!!

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

thanks :D
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by wilfred »

Wat een plaatje. Wat me opvalt is dat jouw ruitenwisser in rust aan de andere kant ligt dan bij mij. Heb je daar geen last van met rijden dat ding steeds min of meer in beeld?

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

valt eigenlijk heel erg mee, :) ruitenwisser valt vanaf mijn zitpositie eigenlijk precies achter de bovenrand van t stuurwiel, en zo poetst ie de ruit recht voor me beter, ipv de ruit voor de passagier.. ik moet alleen eigenlijk ook een matchende engelse paravaan dr bij hebben :) (of de boel weer ongedaan maken, weet nog niet..) want t puntje van de wisser komt omderaan over t rubber heen, engelse paravaan zit t gat ook spiegelbeeldig, zit namelijk net naast t midden..

Image
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Ceristimo »

Hahahaaa, dat plaatje! Geniaal!

Dat linkerpoppetje is zoals menig AX-rijder zich voelt in een regenbuitje...Verrek, wat een handige oplossing. *morgen ook wissert omdraaien doet*...

;)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Losroyos »

Ik heb niet echt last van dat de ruitenwisser aan de "verkeerde" kant zit

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by q01z »

die ruitenwisser modificatie voer ik inderdaad ook meestal uit (Bij de GT uiteraard niet, het idee is dat die origineel moet blijven)

ik heb alleen wel een originele AX ruitenwisserarm daarvoor gebruikt, gewoon de bocht de andere kant op gemaakt :)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by q01z »

die ruitenwisser modificatie voer ik inderdaad ook meestal uit (Bij de GT uiteraard niet, het idee is dat die origineel moet blijven)

ik heb alleen wel een originele AX ruitenwisserarm daarvoor gebruikt, gewoon de bocht de andere kant op gemaakt :)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by grietje »

1x is genoeg hoor Marc ;-) :P

Maar inderdaad ook ik vind het fijner als de ruitenwisser ' verkeerd om' zit.
Ook omdat op de momenten dat je niet wist, de ruitenwisser het water tegenhoud om tijdens het rijden weer omhoog ' te lopen' . Anders moet je vaker wissen :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

en toen kwam de postbode :)
Image
zaterdag ff dr in schroeven, en daarna de electronica zo snel mogenlijk afmaken :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by DuFF »

Nieuwe hogedruk nippel voor je Philips Senseo apparaat ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

:lol: uiteraard!
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

en de nieuwe senseoplug is geinstalleerd in de carterpan van mn auto, binnenkort ff draadje aan klussen en dan die meter werkend maken :)

verder vandaag ook de spaghetti geinstalleerd, katloze middenpijp met demper gelast en geinstalleerd, en de hele boel gasdicht gemaakt, auto klinkt nu echt anders, ik vind t tot nu toe erg mooi :D extra power weet ik nog niet, als t weer n keer zo uitkomt zal in weer n keer de top testen in DE.

en toen waren de aandrijfassen aan de beurt... bakolie dr uit, asmoeren en wielen dr af, fuseeboutjes dr uit en toen.. niks :( fusees zaten zo vast als maar gaat, heb staan springen op mn breekijzer tot er dingen stuk gingen. bedacht me net pas wat het verschil was met de vorige keer, toen we ze met 1 hand op de koevoet zowat nog los konden krijgen, toen zaten dr hele gare fuseebouten in waardoor er een beetje speling op zat.. hmmm.. ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by grietje »

hahaha, zijn ze nog wel goed dus, die fussees:P
ik heb er ook altijd veel moeite mee. 1x gedaan op een brug met heeeeeeleee lange bandenlepel, die onder de bodemplaat en toen ging het vet makkelijk. Maarja. Breekijzer is daar net te kort voor.


wel veel voor elkaar gekregen op 1 dag!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

nouja, de vorige keer ging het ook heel makkelijk (3-4 maanden terug ofzo) dus dit verbaasde me, maar ondertussen heb ik de vermoedelijke oorzaak al bedacht, de fuseeboutjes zijn vervangen door goede ipv gare troep, en daarom klemmen de fusees ineens zo hard. (tijdelijk terugvervangen door gare troep en ze zouden vanzelf los moeten werken, zat ik aan te denken.. en minder beun dan dingen kapot maken door dr met lomp geweld aan te gaan hangen met koevoeten en bandenlepels enzo..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by grietje »

AlexanderB wrote:nouja, de vorige keer ging het ook heel makkelijk (3-4 maanden terug ofzo) dus dit verbaasde me, maar ondertussen heb ik de vermoedelijke oorzaak al bedacht, de fuseeboutjes zijn vervangen door goede ipv gare troep, en daarom klemmen de fusees ineens zo hard. (tijdelijk terugvervangen door gare troep en ze zouden vanzelf los moeten werken, zat ik aan te denken.. en minder beun dan dingen kapot maken door dr met lomp geweld aan te gaan hangen met koevoeten en bandenlepels enzo..)
1x lukte het mij echt niet, toen heb ik (oops) met een uhm beitel de 2 helfden iets uitelkaar gebogen (niet zichtbaar veranderd maar) het ging daarna ineens wel makkelijk. Goed strak fusee boutje aandraaien en het boog schijnbaar weer terug..... Bij die betreffende auto heb ik het ook nooit meer terug gehoord. Maja.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

mmja dat hadden we nog kunnen proberen.. nja, volgende keer :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:...de fuseeboutjes zijn vervangen door goede ipv gare troep, en daarom klemmen de fusees ineens zo hard. (tijdelijk terugvervangen door gare troep en ze zouden vanzelf los moeten werken, zat ik aan te denken.. en minder beun dan dingen kapot maken door dr met lomp geweld aan te gaan hangen met koevoeten en bandenlepels enzo..)
Beetje bull is dat natuurlijk wel, dat je er gare fuseebouten in gaat zetten om de handel los te laten werken. Daarbij neem je er ook weer een risico mee, maar dat is inmiddels vaak zat geroepen. Daarbij, het is erin gegaan, zonder al teveel problemen, dus het moet eruit kunnen ook...
Ik denk dat je met de juiste gereedschappen geen problemen zou moeten ondervinden, maar dat het je aan de juiste gereedschappen heeft ontbroken.

Ik had altijd een stuk pijp liggen, welke ik over de draagarm onder de koets van de auto uit liet komen, er zit zo'n mooi randje onder waar deze precies in kan vallen (Romy gaf in principe hetzelfde aan). Zet hier druk op met bijv. een voet en laat iemand anders met een lekkere zware hamer (en een stuk pijp o.i.d.) de draagarm als 't ware naar beneden slaan terwijl je met je voet druk op de pijp houdt, op deze manier is het me altijd gelukt.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) APK :D

Post by AlexanderB »

tja, bij mij kwamen we niet verder dan dat er een scheurtje ontstond in het metaal van de koets, niet goed dus.. enige wat we hadden kunnen doen nog is met n beitel ofzo de 2 helften iets uit elkaar wrikken.. met koevoet lukte t niet, die kregen we dr niet tussen.. mja, das na-kaarten..

misschien dat ik deze week wel eerst ff begin met die beitel, t kan zijn dat t dan wel zo lukt.. dan hoef ik niks te doen met andere fuseebouten..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply