Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)
Moderator: webmasters
GT doet het verder prima. Volgende week de nieuwe bandjes er onder. Gelijk maar even kijken naar de bevestiging van de bestuurdersstoel, bevestiging rechts voor is waarschijnlijk uitgescheurd. Moet dus ook nog effe aan het braden en bakken.
Binnenkort het project programeerbare ontsteking maar weer eens wat tot leven wekken. Daarvoor moet ik nu eerst een steun maken voor de BDP-sensor. Dan weet ik precies waar de sensor komt zodat ik ook weet hoe het triggerwheel moet komen. Die moet dan aangepast worden en dan kan daarna de rest gemonteerd worden.
Wideband lambda controller zit er in, maar moet nog netjes weggewerkt worden. Hij doet het in iedergeval wel
Binnenkort het project programeerbare ontsteking maar weer eens wat tot leven wekken. Daarvoor moet ik nu eerst een steun maken voor de BDP-sensor. Dan weet ik precies waar de sensor komt zodat ik ook weet hoe het triggerwheel moet komen. Die moet dan aangepast worden en dan kan daarna de rest gemonteerd worden.
Wideband lambda controller zit er in, maar moet nog netjes weggewerkt worden. Hij doet het in iedergeval wel
Weinig nieuws op AX gebied. Paar weken geleden de Yokohama's er onder gegooid. Dat kleeft lekker aan de weg Ik moet er binnenkort maar eens lekker mee gaan gooien en smijten
Hester is pas een weekendje weg geweest met haar nichtje. Ze kwam terug met een cadeautje voor Thomas, dat stiekum ook een beetje voor mij is:
Afgelopen weekend zijn we met z'n 2-en naar Barcelona geweest. Zondag liepen we aan de haven over een klein markje met allerlei snuisterijen. Daar viel mijn oog op een aantal miniaturen. Ik kon het niet laten om ze te kopen De 2 onderstaande zijn meegenomen naar Nederland.
Hester is pas een weekendje weg geweest met haar nichtje. Ze kwam terug met een cadeautje voor Thomas, dat stiekum ook een beetje voor mij is:
Afgelopen weekend zijn we met z'n 2-en naar Barcelona geweest. Zondag liepen we aan de haven over een klein markje met allerlei snuisterijen. Daar viel mijn oog op een aantal miniaturen. Ik kon het niet laten om ze te kopen De 2 onderstaande zijn meegenomen naar Nederland.
Leuk marktje is dat hè...Bossie wrote: Afgelopen weekend zijn we met z'n 2-en naar Barcelona geweest. Zondag liepen we aan de haven over een klein markje met allerlei snuisterijen. ....
Heerlijke stad Barcelona... lekker ontbijten ergens in het Barri Gotic (leuk barretje o.a. aan de voet van de kathedraal daar), dan een beetje banjeren langs de haven en in de parken, lunch in een klein tentje achter de Boceria waar de marktkooplui ook eten (heerlijk vers gebakken baby octopus met knoflook, peterselie en een paar plakken Pa amb Tomaquet (of zoals de madrilenen zeggen Pan con Tomate), weer wat wandelen, dan Tapas happen met een glaasje Torres Rosado, lekker hangen in een stoel onder een boom of een dutje doen en dan om een uur of 10 's-avonds op zoek naar een restaurant voor nog iets lekkers...
Afzien!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ik heb de CX niet van de voet afgehaald. Het kan dus zeker dat die van Altaya/IXO is. De 2CV is van Norev, dat klopt. Voor 15 euro (samen) kon ik ze niet laten staan.MBa@NL wrote:Aan het voetje te zien is die CX van Altaya/IXO? Aan de CX ook eigenlijk wel te zien want hij is echt super mooi en gedetailleerd
En die 2CV Basket van 1977 is van Norev? ook een gaaf modelletje, paar weken geleden zelf ontvangen bij "Collectie 2CV"
@2Black: Barcelona is zeker een heerlijke stad. Erg veel te zien (en gezien). We hebben het erg getroffen met het weer. Lekker terrasjes gepakt, heerlijk tapas gegeten en 's avonds heerlijk uit eten geweest. We gaan zeker nog een keer terug.
Afgelopen week het boek over Operation Dragon binnen gekregen. Via eBay gekocht in Frankrijk. Vandaag heb ik er ook genoeg zien liggen op Citromobiel. Bij 1 kraam lagen er 3 en bij een andere 1.
Vandaag op Citromobiel het onderstaande boek gekocht over 80 jaar Citroën. Er staat ook nog het nodige in over de AX.
Vandaag op Citromobiel het onderstaande boek gekocht over 80 jaar Citroën. Er staat ook nog het nodige in over de AX.
Gisteren de achterremmen maar eens even losgehaald. Van Aad had ik tijdens de Frikadellenmeeting een setje nieuwe remschoenen overgenomen, dus ik was er klaar voor. Die set ligt nu weer in de doos thuis in het schap. Niet omdat ze niet goed waren, maar omdat er met de remmerij achter niets mis was. Nog remvoering genoeg. Ze blijven dus mooi liggen tot ze wel nodig zijn.
Vandaag de achteras er helemaal onderuit gehaald om de Powerflex bussen te plaatsen. Als je eenmaal weet hoe je de oude er uit moet slaan, dan valt het best wel mee. Alleen duurt het effe voor je het door hebt Mijn vermoeden is bevestigd (al had ik het samen met Q01z al eerder opgemeten), de GTI as die er onder zit is vastgezet met de bouten van de GT achteras die er indertijd onderuit gehaald is. En dat was een type 1 as. De as zat dus vast met M10 bouten terwijl de GTI as met M12 had moeten worden vastgezet. De Powerflex bussen die ik had gekocht zijn voor M10 bouten, dus alles zit weer netjes met M10 vast.
Voor mijn gevoel reageert de achterkant nu wat strakker. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de as met de verkeerde bouten heeft vast gezeten. De komende tijd zal uitwijzen of het echt een verbetering is.
Voor Duff, de bussen komen te zitten zoals in de onderstaande foto. Dit is niet mijn achteras, maar een foto van de persoon waar ik de Powerflex bussen van heb gekocht.
Vandaag de achteras er helemaal onderuit gehaald om de Powerflex bussen te plaatsen. Als je eenmaal weet hoe je de oude er uit moet slaan, dan valt het best wel mee. Alleen duurt het effe voor je het door hebt Mijn vermoeden is bevestigd (al had ik het samen met Q01z al eerder opgemeten), de GTI as die er onder zit is vastgezet met de bouten van de GT achteras die er indertijd onderuit gehaald is. En dat was een type 1 as. De as zat dus vast met M10 bouten terwijl de GTI as met M12 had moeten worden vastgezet. De Powerflex bussen die ik had gekocht zijn voor M10 bouten, dus alles zit weer netjes met M10 vast.
Voor mijn gevoel reageert de achterkant nu wat strakker. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de as met de verkeerde bouten heeft vast gezeten. De komende tijd zal uitwijzen of het echt een verbetering is.
Voor Duff, de bussen komen te zitten zoals in de onderstaande foto. Dit is niet mijn achteras, maar een foto van de persoon waar ik de Powerflex bussen van heb gekocht.
Ik dacht al, heb je er een 106 bij.
Lekker bezig geweest verder!
Neem aan dat je ook gecontroleerd hebt of de voeringen niet al te broos zijn geworden?
Bij mijn oude plaisirtje verbrokkelde de voeringen als je er naar keek...
Lekker bezig geweest verder!
Neem aan dat je ook gecontroleerd hebt of de voeringen niet al te broos zijn geworden?
Bij mijn oude plaisirtje verbrokkelde de voeringen als je er naar keek...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
hmmm, bossie, nu wil ik de pret niet bederven maaruhm
De gaten in de achteras zelf, verschillen ook tussen M10 en M12.
Dus als je M12 bussen erin had zitten, en nu M10 erin hebt gestopt.... Is t gat te groot...
Ik had het andersom, ik had een oude GT carb of sport (is nog steeds niet duidelijk) as, met M10 rubbers en bouten (maar de bouten zaten er niet bij), maaaar mijn eigen was M12.
Ik wou dus M10 bouten bestellen -> niet meer leverbaar. Dus ik M12 rubbers besteld.... En die paste dus mooi niet in de M10 gaten! Beide achterassen nagemeten en er zat toch echt een verschil in het gat in de as....
Ik heb uiteindelijk de hoofdas van mijn oude as (M12) gebruikt en hier de nieuwe rubbers in geperst. Wat overigens ook heeel veel kracht koste! Erin persen ging met een resuachtige bankschroef met verleng stuk.
overigens vonden wij het nogsteeds wel raar, omdat volgens service.Citroën is de hoofdas van beide (M10 en M12) hetzelfde, maar bij mij was dat dus echt niet zo. Het scheelde nog veel ook.
De gaten in de achteras zelf, verschillen ook tussen M10 en M12.
Dus als je M12 bussen erin had zitten, en nu M10 erin hebt gestopt.... Is t gat te groot...
Ik had het andersom, ik had een oude GT carb of sport (is nog steeds niet duidelijk) as, met M10 rubbers en bouten (maar de bouten zaten er niet bij), maaaar mijn eigen was M12.
Ik wou dus M10 bouten bestellen -> niet meer leverbaar. Dus ik M12 rubbers besteld.... En die paste dus mooi niet in de M10 gaten! Beide achterassen nagemeten en er zat toch echt een verschil in het gat in de as....
Ik heb uiteindelijk de hoofdas van mijn oude as (M12) gebruikt en hier de nieuwe rubbers in geperst. Wat overigens ook heeel veel kracht koste! Erin persen ging met een resuachtige bankschroef met verleng stuk.
overigens vonden wij het nogsteeds wel raar, omdat volgens service.Citroën is de hoofdas van beide (M10 en M12) hetzelfde, maar bij mij was dat dus echt niet zo. Het scheelde nog veel ook.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
dus om die powerflex bussen te monteren moet je achteras los, en dus ook je remleidingen enzo, hmm
ik dacht dat het een simpeler en leuker klusje zou zijn.
ik dacht dat het een simpeler en leuker klusje zou zijn.
Last edited by DuFF on SunMay10, 2009 5:01:58 PM, edited 1 time in total.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
@Rio97: Voeringen brokkelden niet Zag er gewoon netjes uit in de trommels
@Duff: Het is de achteras, daar zitten geen aandrijfassen Het zou eventueel wel lukken zonder de as er helemaal onderuit te halen, maar dit werkte een stuk makkelijker. Ik zou het in ieder geval het de volgende keer weer op deze manier doen.
@Duff: Het is de achteras, daar zitten geen aandrijfassen Het zou eventueel wel lukken zonder de as er helemaal onderuit te halen, maar dit werkte een stuk makkelijker. Ik zou het in ieder geval het de volgende keer weer op deze manier doen.
Het klopt dat daar verschil inzit, buitenmaat van de bus is voor type 2 2mm groter dan voor type 1.grietje wrote:hmmm, bossie, nu wil ik de pret niet bederven maaruhm
De gaten in de achteras zelf, verschillen ook tussen M10 en M12.
Dus als je M12 bussen erin had zitten, en nu M10 erin hebt gestopt.... Is t gat te groot...
Ik had het andersom, ik had een oude GT carb of sport (is nog steeds niet duidelijk) as, met M10 rubbers en bouten (maar de bouten zaten er niet bij), maaaar mijn eigen was M12.
Ik wou dus M10 bouten bestellen -> niet meer leverbaar. Dus ik M12 rubbers besteld.... En die paste dus mooi niet in de M10 gaten! Beide achterassen nagemeten en er zat toch echt een verschil in het gat in de as....
Ik heb uiteindelijk de hoofdas van mijn oude as (M12) gebruikt en hier de nieuwe rubbers in geperst. Wat overigens ook heeel veel kracht koste! Erin persen ging met een resuachtige bankschroef met verleng stuk.
overigens vonden wij het nogsteeds wel raar, omdat volgens service.Citroën is de hoofdas van beide (M10 en M12) hetzelfde, maar bij mij was dat dus echt niet zo. Het scheelde nog veel ook.
Ik heb dan ook de bussen voor type 2 met daarin de bussen voor de M10 bouten. De buitenmaat van de bussen voor de bouten is bij Powerflex voor M10 en M12 hetzelfde.
Het geheel zet je er zo in, aan de juiste kant van het gat in de as, boven en onder zo'n grote platte ring, bout er door, moer er op en aandraaien. Je draait ze dan zo je as in. Stelt erg weinig voor. Voor het laatste stukje even een grote dop gebruiken.
Zo, haal morgen je duim allemaal maar even uit de zakken en stop hem in je mond. Morgen mag het GT-tje op voor z'n jaarlijkse check. Vanavond even wegbrengen en hopelijk morgen ophalen met een frisse APK.
Ik verwacht niet zoveel probleempjes, afgelopen zaterdag de stoelbevestiging gefixed en een paar Philips H4 lampjes gestoken. Enige kan de uitstoot zijn, het is de eerste keer keuren met de carb er op. Maar, aangezien het een niet-geregeld systeem is, mag hij een CO van 3.5% hebben.
Ik verwacht niet zoveel probleempjes, afgelopen zaterdag de stoelbevestiging gefixed en een paar Philips H4 lampjes gestoken. Enige kan de uitstoot zijn, het is de eerste keer keuren met de carb er op. Maar, aangezien het een niet-geregeld systeem is, mag hij een CO van 3.5% hebben.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Bossie wrote: Volgens de RDW site is de APK vervaldatum 12-06-2010
HOERA, HOERA 't is je weeer gelukt een vol nieuw jaar APK.
Gefeliciteeerd Jan.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl