Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

die airbox doet me denken aan startrek ....borg :lol:
toch mooi dat de pasvorm perfect is, en dat ie weer rijdt ! :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

http://www.youtube.com/watch?v=We1mn3p20-U

licht in de camera...

http://www.youtube.com/watch?v=hrJbewcMiFc

verder een hele berg foto's geschoten :P
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Trekt hevig op jung, Klinkt ook goed. 8)

LotuzClioWilliams
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM

Post by LotuzClioWilliams »

Loopt vrij snel door de toeren. :)
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) +- AX GT (1.4 8v)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ziet er weer goed uit Marc, en ben je voorlopig te vreden met het resultaat?

Of begint 1,6 liter al weer te kriebelen :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

eerst maar es een nieuw voertuig aan de collectie toegevoegd...
Image
:) kan ik jbeetje sportief doen enzo..

toen es beetje lopen kloten met mn reserve achterklep.. iets wat ik al heel lang wil, maar niet goed weet hoe;
Image
het kan, maar ik weet nog niet hoe ik de glasplaat dit zou moeten houden.. dus de GTI klep maar weer terug geschroefd :P

verder heeft mijn rare gele motorkap geen ruitensproeier, wat lastig is.. maar wel een ruitensproeier maakt het demonteren vd kap weer lastiger, omdat ik dan steeds het slangetje los moet halen..
ideale oplossing gevonden;
Image
beetje afstellen was wel nodig :oops:
Image

verder wat plaatjes...
Image
Image
Image
Image
Image
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Henk Bats wrote:Ziet er weer goed uit Marc, en ben je voorlopig te vreden met het resultaat?

Of begint 1,6 liter al weer te kriebelen :wink:

Groetjes, Henk
1.6 kriebelt nog niet :)
maar ik heb wel het gevoel dat het blokje nog niet 100% loopt...
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

q01z wrote:...verder heeft mijn rare gele motorkap geen ruitensproeier, wat lastig is.. maar wel een ruitensproeier maakt het demonteren vd kap weer lastiger, omdat ik dan steeds het slangetje los moet halen..
ideale oplossing gevonden;
Image
Slangetje met sproeikop aan de wisserarm ala de BX en volgens hadden mijn beide P 405's dat ook.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

aan de wisserarm zoals op een BX vind ik minder fraai :P
bovendien gaat dat eigenlijk niet mijn wisser
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Image
vette foto !

ennum je achterklepprojectje, moet je is een middagje naar de achterklep van de 206 kijken tot je opeens een helder moment of idee krijgt ? :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

q01z wrote:eerst maar es een nieuw voertuig aan de collectie toegevoegd...
Image
:) kan ik jbeetje sportief doen enzo..
volgende keer neem ik ook m'n fiets wel mee :wink:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

leuke freubelklusjes :D
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Het blijft een leuke AX!
De achterklep heb ik ook al eens aan zitten denken, om 't a la Civic te doen. Dus de ruit los en het kunststof deel aan de onderzijde laten schanieren...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Gave upgrades Marc! Goed bezig met je ax. Leuk idee ook voor de achterklep.
Image Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Dat achterklep-idee is echt leuk idd :) En mooie plaatjes :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wat een weekend wat een weekend.. en wat een km's! poeh!


ivm Malmedy volgende week, moest mijn motor toch nog even goed getest worden op lange ritten..
ging opzich goed!

op een paar kleine dingetjes na;
Image
nadat ik het stuur van Bas had overgenomen bij een tankstation, trapte ik binnen mwah ik denk 500mtr een koelslang verrot :?
met een beetje moeite de slang ingekort en teruggemonteerd en voorzichtig verder gereden (met extra vloeistof uiteraard)

bij Biesheuvel (volgende afslag...) een stukje slang gehaald om vervolgens door te rijden naar Autosportcompany, waar we naar opweg waren..

vandaag de oplossing verzonnen/gemaakt voor de lekkage;
Image
tis blauw!
Image

verder doet het geval nog wel wat rare dingen...
-eerste minuut loopt hij gewoon K*T.. echt dan kan je beter carbs rijden, dat rijdt beter :? vd week ff andere tempsensor erin douwen en anders andere lambda van de plank pakken
-als hij uitvalt, heb je pech.. net kwam ik bovenaan de philipmorris-bocht (doordraaier op de snelweg) eigenlijk zonder brandstof boven.. auto valt uit.. en dan kan je gewoon 10min wachten voordat hij weer start :? hoogst irritant!
en tsja, dat was het wel denk? owh ik moet mn remmen nog ff ontluchten vd week
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik had met rijden beetje het gevoel dat m brandstofdruk te laag was..

vanavond ff de drukregelaar eruit gepakt en inderdaad, een 2.5bar wat een 3bar hoort te zijn!

dus, gewisseld! eerste testritje liep niet best, 2e een stuk beter (4 bougie kabels...)

helaas wel een KVS lekkage nu vanaf de vuldop.. maar zou nog kunnen dat er iets teveel in gezeten heeft, morgen ff kijken als hij afgekoeld is!
Image

LotuzClioWilliams
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM

Post by LotuzClioWilliams »

q01z wrote:ik had met rijden beetje het gevoel dat m brandstofdruk te laag was..

vanavond ff de drukregelaar eruit gepakt en inderdaad, een 2.5bar wat een 3bar hoort te zijn!
Dat kan een wereld van verschil zijn. Mijn 1.3/1.6 hybride motor loopt met de drukregelaar van de 1.6 een stuk beter dan met die van de 1.3.

Overigens loopt hij de eerste minuten niet optimaal. Hij moet eerst even rustig wakker worden voordat ik een beetje meer gas mag geven. :)
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) +- AX GT (1.4 8v)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

LotuzClioWilliams wrote:
q01z wrote:ik had met rijden beetje het gevoel dat m brandstofdruk te laag was..

vanavond ff de drukregelaar eruit gepakt en inderdaad, een 2.5bar wat een 3bar hoort te zijn!
Dat kan een wereld van verschil zijn. Mijn 1.3/1.6 hybride motor loopt met de drukregelaar van de 1.6 een stuk beter dan met die van de 1.3.

Overigens loopt hij de eerste minuten niet optimaal. Hij moet eerst even rustig wakker worden voordat ik een beetje meer gas mag geven. :)
goed om te weten! Binnenkort komt er bij mij ook een 1.3systeem op mijn 1.6!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Er hoort een 2.5 in een 1.3... Maar hij zal uiteraard wel beter lopen op 3


(mijn drukregelaar staat op 3,5bar..)
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply