Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
arnie wrote:Jij rijdt toch ook met 1600 onderblok en 1300 cilinderkop? Heb je al eens een vermogensuitdraai laten maken?
Nop, ben wel best benieuwd eigenlijk. Jij al wel?
-edit- domme vraag na lezen van je wie=wie
Ik heb nog nooit in- en uitlaten gemeten, maar heb toch het vermoeden dat het met een standaard 1.6 kop harder moet kunnen gaan dan met een 1.3 cilinderkop. Heb jij ooit die diameters gemeten? Jij hebt tenslotte nog een kop liggen.
1.3 en 1.6 rallye kop hebben dezelfde diameters qua kleppen. volgens mij zijn de inlaatpoorten verder ook identiek.
verklaart het hoogtoeriger en agressiever karakter van de 1300.
-Henry- wrote:Ik heb die van de 1300 nooit gemeten.... maar es ff die 1600-kop opzoeken. Had trouwens wel de indruk dat de kleppen van de 1300 groter waren
Morgenochtend ff kijken of ik tijd heb om die kleppen ff op te meten.
Ondertussen heb je me -in je weber vs solex topic- weer op een idee gebracht. Ben nu dus druk van alles aan het uitvogelen om in plaats van de luchtfilterbak achter de carbs gebruik te gaan maken van kelken op de carbs.
Nog iets om op te meten dus, want past dat uberhaupt??? Als voorbeeldje een foto die ik van marktplaats af heb getrokken met webers.
arnie wrote:De diameter van de carbs opmeten en lengte om te kijken wat voor kelken je kwijt zou kunnen.
Vergis je niet kelken hebben een aardige ruimte nodig om effectief te zijn. vraag me af of je niet beter geen kelken kan gebruiken.
Net even staan meten en je kon nog wel eens gelijk hebben. Denk dat ik gewoon die luchtbak achter de carbs ga vervangen voor ongeveer dezelfde vorm, maar dan als filter.