Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Back op topic...

't Zal wel ff extreem wennen worden hoor, heel je auto schoolbordzwart.
Maar origineel is het zeker! ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

grietje wrote:
DuFF wrote:waar besteld, hoe duur, please pb me even wat info :)

alhoewel ik 30 km/h al genoeg vind klinkt dit ook grappig gewoon 1:10 basis toch??? omdat ik namelijk de Pantera deTomaso kap erop wil doen


gekocht bij quartel in hoogvliet!


Niet bij de Hoogvliet in Quartel? :roll:

Ontopic: Stoere dingetjes, en die Italiaanse volbloed, begrijp ik... maar waarom een Opel? Niets (ok, niet veel) ten nadele van het merk, maar van jou had ik het niet verwacht ;)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:
grietje wrote:
DuFF wrote:waar besteld, hoe duur, please pb me even wat info :)

alhoewel ik 30 km/h al genoeg vind klinkt dit ook grappig gewoon 1:10 basis toch??? omdat ik namelijk de Pantera deTomaso kap erop wil doen


gekocht bij quartel in hoogvliet!


Niet bij de Hoogvliet in Quartel? :roll:

Ontopic: Stoere dingetjes, en die Italiaanse volbloed, begrijp ik... maar waarom een Opel? Niets (ok, niet veel) ten nadele van het merk, maar van jou had ik het niet verwacht ;)


Duitse degelijkheid, mijne rijdt teminste!! :twisted:

Serieus, ze hadden maar 2 kappen voorradig bij dit setje, en wat maakt de kap verder uit? Die leeft toch niet langer dan paar dagen; heb hem vandaag al 3 op zn kop gehad en 1x klem onder de AX :P Dus morgen meteen maar andere kap halen (ik wil een Shelby of een Mustang) met deze kap oefenen en dan zien we wel weer verder :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

DuFF wrote:oke ik begrijp nu dat ze brandstof aangevoerd zijn... dat is niet mijn ding, ik zoek elektro-wagentjes 8)

er is een elektro-wagentje 1:10 die menig brandstof-auto's bij kan houden met een top van 65/70 .... maar die kost dan ook weer meer dan een brandstof-autotje.


Die zijn idd super ;)

Ik rij zelf al heel lang met 1:10 wagens heb alleen maar elektro monsters op 1 HPI Savage 5,2 CC na dan (heerlijk raggen).

Rij met TT-01 volledig allu met een 17X3 Corally hand gewikkeld, wat TA-0F pro's (ook volledig Alu en Carbon) nog een TA-05F PRO en het leukste een Yokomo MR-4TC met een Novak GTB 3.5 Brushless motor en een 4000 Nicad accu. Tot nu toe nog geen enkele nitro tegen gekomen die dat maar een klein beetje bij houdt !

Leuke dingen dus :).

Die ferarri en die opel, ook nog een foto zonder kap ? van het chassis dus ? (het belangrijkste ;) ).
Image

My Cars <98>.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dat klemrijden enz ben ik dus zo bang voor, voor mij is het echt meer voor de fun enz, dus vind ik 30/40 hard zat ! vooral voor zo'n klein gebakje.

ik heb al wat leuke dingen gezien, en die kap van de Pantera deTomaso gaat er zeker komen !!! :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Klemrijden gebeurd net zo hard met elec, had namelijk te maken met het feit dat je als ie op je afkomt de andere kant op moet sturen :P

Elec kan vast net zo snel zijn maar voor mijn beleving wou ik gewoon een carb verbrandingsmotortje. En ik zie de voordelen van nitro wel in ;)

Overigens zijn de ferrari en opel onder de kap het zelfde ;)
Image


En die van mij is al uit elkaar geweest omdat ie zo ontzettend ranzig/zanderig was.. : motortje:
Image
bijna leeg zandbak chassis:
Image

Tis nog een plastic chassis, we wouden eerst even goedkoop proberen of deze hobby wel wat voor ons is, maar het ziet er naar uit dat we het wel vol blijven houden! :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Leuk heh! zei ut toch al :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Mijn ervaring met deze dingen is dat verbrandingsmotoren n??it zo snel zijn als elektrisch kan zijn, puur omdat elektrisch vanaf 1 toeren per minuut in theorie z'n maximum koppel al heeft.
De topsnelheid van verbrandingsmotoren ligt meestal wel hoger, en dat is omdat er op zo'n klein ding vaak genoeg ruimte is om een 10 of zelfs 15cc motortje te monteren en je daar met een beetje prutsen toch aardig hard mee richting 7 pk kan gaan. We hebben lang geleden ooit een sprintje gedaan tussen een 600cc motor en zo'n 15cc gebakje. De op afstand bestuurbare auto was sneller :lol:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:(..)


verbranding is goedkoper snel zegmaar. Elec heb je uiteraard ook snelle motortjes, maar die kosten VEEEEEL. Snelle nitro motortjes kosten vrij weinig.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Misschien zijn er voor de Kyosho ook 2 bakjes te koop? ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

klopt. het blijft een dure hobby, zoals alle auto's ;)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

TwoTone wrote:Misschien zijn er voor de Kyosho ook 2 bakjes te koop? ;)


die zijn er, hoeft overigens niet van kyosho te zijn ;) Maar ik vind ze zo voorlopig al snel :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Update AX:

Echte verlagingsveren eronder! Die idiote afgezaagde veer er onder uit. Hij heeft wel nog een doel, namelijk cupje rollend de sloop op krijgen....

Bezig erop te zetten:
Image

en eronder:
Image

Verder voor het eerst in mijn leven iets geplakt, namelijk mn RC autotje :P Ik verveelde me en folie in overvloed dus ik dacht, ach, we plakken hem gewoon, tis maar een slopel. Zoiezo had ie al best flink schade :P

eerst gestript
Image

Eerste folie laagjes.
Image
Ohja, dat plakken is best een vak apart!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Er is nog niets gebeurt aan mn auto, maar ik wou even mijn wie-wie redden van de 2de pagina :P

Sinds de rctjes eruit zijn gehaald (A)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

2 pagina

Post by MrBBQ »

he Grietje,

nee dat kan niet hoor de 2 pagina. :oops:
Er komen toch nog genoeg weekende om teklussen aan je 3 ax en :wink: !
Of moet als vorige week af zijn :lol: !

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ja haha, je zou denken dat ik wel wat te doen zou hebben (A)

Wel nieuws,

Woensdag, moet de ZT 42 XJ voor de APK!!!! :( :? :roll: :evil:

edit, de blauwe dus en ik ga hem ' gewoon' naar de citroen dealer brengen... Daar komt die rode nu ook al 20 jaar voor APK dus....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik zou mezelf even niet iets kunnen voorstellen waarom die afgekeurd zou kunnen worden.

ik zou zeggen dat ie er zonder problemen doorheen komt (mischien iets kleins dat net vernieuwd moet worden ofzo)

komt er tijdelijk de originele uitlaat onder? of laat je de bromvlieg eronder?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:ik zou mezelf even niet iets kunnen voorstellen waarom die afgekeurd zou kunnen worden.

ik zou zeggen dat ie er zonder problemen doorheen komt (mischien iets kleins dat net vernieuwd moet worden ofzo)

komt er tijdelijk de originele uitlaat onder? of laat je de bromvlieg eronder?


duuuurde even, want forum had probjes :P maar
hij is in eerste instantie afgekeurd op lekkende uitlaat (andere dan bromvlieg) en remverschil achter en een lijst zeik puntjes

Wat aan gedaan, nieuwe middenpijp voor bromvlieg laten lassen, met katalysator en een mooie s pijp die wel door mn benzine tank kan. Hij maakt nu wel nog meer herrie, dus ik denk dat ik die demper maar moet vullen met spul...

En hij staat nu dan bij de apk surinamer die heb hopelijk goed gaat keuren. Enige puntje wat nog moest was de ashoes die vet lekt maar niet stuk of verkeerd gemonteerd zit. Dat konnie wel kitten... ben benieuwd!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

uiteraard is de auto nu goedgekeurd! :D

goedzo grietje!
en dat zonder er ook maar 'iets' aan te doen..

alhoewel, uitlaat laten verlassen.. achterlichten 'iets vaster' gezet.. massadraadjes gecontroleerd.. remmerij even schoongemaakt.. ennn niet te vergeten, een stukkie plastic om je wielkasten! :D
die foto moet hier wel hoor!

maarrr gefeliciteerd!

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Heej, als je uitlaatdemper wilt vullen kun je het beste van dat spul nemen wat of ze bij een motorcrosszaak verkopen, dat dempt het best en gaat het langste mee, glaswol en steenwol is na een week alweer opgefikt.

Post Reply