Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Thanks! Dat lijkt als iets dat zelfs ík nog kan .... 8)

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Ceristimo wrote:@Punaxio
Ik rij iets sportiever dan jou denk ik. Afraggen doe ik echt niet, maar af en toe eens vol op 't gas kan best lekker zijn.
Denk het ook :lol:
Ceristimo wrote: En geloof me Bas: Straks ziet ze er mooier uit dan bij jou, als al die bewerkte roestplekken zijn opgeschuurd en wit zijn gespoten.
Wordt ze stuk mooier van!:D
Ceristimo wrote: Misschien gooi ik nog wel die andere velgen eronder...Ik twijfel nog steeds een beetje aan of ik GT-velgen wel zo mooi vind...:oops:
Ze zal echter niet zo grondig gepoetst worden als jij dat altijd deed vrees ik. Een auto is om in te rijden, niet om op te poetsen... :roll:


GT velgen vind ik zelf wel veel stoerder staan + dat ze 14" zijn, voordeel is dan dat je kilometerteller exact gelijk loopt de echte kilometers per uur.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Punaxio wrote: GT velgen vind ik zelf wel veel stoerder staan + dat ze 14" zijn, voordeel is dan dat je kilometerteller exact gelijk loopt de echte kilometers per uur.
Over smaak valt niet te twisten, natuurlijk :). Dat de kilometerteller precies klopt met de GPS was me ook opgevallen. Weer een verademing met Mirka, die ongeveer een 12KM afwijking heeft.
Echter, Bruinwitje liep ook exact gelijk, en die stond bij mijn weten ook gewoon op 13" staal...

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Ik ben natuurlijk ook maar een kluns met auto's...Kan wel dapper gaan vertellen dat ik 'dat temperatuur metertje wel effe wissel'...maarja, moet ik wél weten waar 'ie zit en hoe 'ie los gaat.

Iemand zo lief om mij dat te laten weten? Kan ik dat morgenmiddag eens doen om te zien of dat de stationairloop van Die Andere beter maakt.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Ceristimo wrote:Ik ben natuurlijk ook maar een kluns met auto's...Kan wel dapper gaan vertellen dat ik 'dat temperatuur metertje wel effe wissel'...maarja, moet ik wél weten waar 'ie zit en hoe 'ie los gaat.

Iemand zo lief om mij dat te laten weten? Kan ik dat morgenmiddag eens doen om te zien of dat de stationairloop van Die Andere beter maakt.
Image

Image

In het midden van de foto zie je het blauwe stekkertje weer zitten.

Pak er ook een lekbakje bij, er komt wat koelwater uit. (niet veel maar wel genoeg voor een bruine vlek op de tegels ;))

Vergeet na het vervangen ook niet om het koelcircuit te ontluchten....

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd met je verjaardag :D

Gelukkig niet gister, anders had je echt een ... kado gehad :P (of hetvoetbal moet je niet intreseren)

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

@Losroyos
Wel naar de wedstrijd gekeken, maar kan er niet echt wakker van liggen. :)

Bedankt voor de felicitaties iedereen.

@MBA
Bedankt voor de verhelderende foto en uitleg van hoe 't moet. Ontluchten heb ik nog wel ergens staan hoe dat moet. Komt goed. Morgen maar 'ns mee klooien denk ik dan. :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Als je die stekker los hebt volg die kabel dan eens de boom in en kijk of je na een cm of 10 â 20 (of misschien nog iets verder maar niet gek veel) weer een blauwe stekker tegen komt (midden in de kabel) als dit NIET het geval is dan kan daar ook een oorzaak van het stationair probleem zitten...

Citroën hooft ooit een wijziging doorgevoerd dat daar een tussenkabeltje in moest komen welke stationair slecht lopen op zou moeten lossen. Iedere AX die bij de dealer terug kwam (voor wat dan ook) moest deze wijziging gratis ondergaan.

Als het kabeltje er niet tussen zit zou ik bijna zeggen, wacht even met uitwisselen en zoek zo'n kabeltje op een sloop AX met dit injectie systeem (of kijk of Mirka em heeft).

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Kan jij je dat niet herinneren dan? Per slot van rekening heb jij 'm twee jaar geleden volledig opgeknapt.... :P :P

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

@michel: daar zeg je me wat, ik heb niet zo'n tussenkabel, welk probleem moest dit oplossen dan?? ik loop stationair voor geen meter.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

en van harte gefeliciteerd natuurlijk! :D

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Rechterknipperlicht vóór en de zijknipper hield er zojuist ook mee op. Kan het NIET weer aan de praat krijgen.
Stekker is gecorrodeerd, heb die schoongemaakt met contactspray. Met de draadjes lopen schudden, fitting gechecked. Niks werkt. Het licht aan de rechterzijde doet het gewoon niet meer.

Kan er ook niet lang na kijken, ben in die vijf minuten dat ik met de stekker bezig was tot op 't bot zeiknat geregend.

Is dat één kabelboom naar de koplamp die ergens met één stekker vastzit, die ik direct met Mirka uit kan wisselen, of wordt dat solderen?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Ceristimo wrote:Kan jij je dat niet herinneren dan? Per slot van rekening heb jij 'm twee jaar geleden volledig opgeknapt.... :P :P
Heb er nooit naar gekeken omdat in de tijd dat ik er mee gereden heb (is helaas niet veel geweest) ze echt heerlijk reedt.
raoel wrote:@michel: daar zeg je me wat, ik heb niet zo'n tussenkabel, welk probleem moest dit oplossen dan?? ik loop stationair voor geen meter.
Zal eens kijken of ik de mededeling nog kan opsnorren in het werkplaatshandboek.
Ceristimo wrote:Is dat één kabelboom naar de koplamp die ergens met één stekker vastzit, die ik direct met Mirka uit kan wisselen, of wordt dat solderen?
maak de stekkers bovenop je rembekrachtiger eens schoon... Dat is je verbinding tussen interieur en het motorruim... deze corroderen nog wel eens...

Uitwisselen van de verlichtingboom is te doen maar bijna zinloos... beste is om na te gaan waar het probleem zit want de bekabeling van Mirka is ook bijna 20 jaar.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Probleem gevonden. Zit 'm in de massa van de koplamp. Er zitten (als je vóór de auto staat) een paar centimeter rechts van de linkerkoplamp (passagierszijde) twee stekkertje boven elkaar geklikt. Één brede en één smallere.
Die schoongemaakt met contact spray, en knipperlicht en groot licht doen het weer.
Knipperlicht blijft het doen, maar als ik met dat onderste gedeelte van de kabelboom schudt gaat het dimlicht soms weer uit. Is dus behalve massa ook iets met 'n draadje denk ik.

Achterlichten knipperen trouwens mee met de knipperlichten, dat lijkt me ook een massaprobleem?....

Zeg, bestaan er ook AX'en zónder werk? Waar je zeg maar gewoon dagelijks in kunt rijden, zonder er iets aan te hoeven doen behalve periodiek onderhoud?... :P :P

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

achter: ook massaprobleem ja, staat wel meer over op het forum


Een auto van 20 jaar oud zonder ouderdomskwaaltjes? Ligt eraan wat je er voor over hebt :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

raoel wrote:achter: ook massaprobleem ja, staat wel meer over op het forum


Een auto van 20 jaar oud zonder ouderdomskwaaltjes? Ligt eraan wat je er voor over hebt :)
Achterlichtmassa is erg gemakkelijk aan te leggen door een kabelboompje (zoals het bij 't linkerachterlicht ook voor de massa zorgt) van een sloper (bijv. Mirka) af te halen en deze als massa te laten dienen bij het rechterachterlicht.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

@Mastenhose
Thanks. Zal eens op zoek gaan. En voorzichtig hè: Mirka is geen sloper...hoogstens een uhm...'donor'. Dat klinkt veel beter...:roll:

Het blijft gewoon leuk dat ik het een half jaar geleden eng vond om m'n ruitensproeiervloeistof bij te vullen, en nu heel wat meer durf/probeer.

Tuurlijk, ik ben een kluns met auto's en kan 't alleen maar met jullie hulp, foto's en begeleiding...Maar toch.... 8)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

gelukkige verjaardag :P

Die van mij is trouwens vrij betrouwbaar! D'r moet wel eens een kleinigheidje aan gebeuren, maar nooit niet veel. Qua kosten in het laatste half jaar enkel een aandrijfas denk ik. Wel ook een elektrisch probleempje of 2 gehad.

Post Reply