v.andriessen wrote:Misschien eens een andere vraag....
Welke zou de motor het meeste koelen???
Mijn gevoel zegt dat dit soort aanpassingen niet wezenlijk helpen om de motor extra te koelen.
En mijn persoonlijke mening is, GEEN op Slopel gelijkende zooi in de motorkap .
Maar het is en blijft MIJN mening en die doet er eigenlijk helemaal niet toe.
Groetjes, Henk
P.S.
Als je het toch doet neem dan de keuze die je eigenlijk zelf al gemaakt had.
Tis alleen maar voor racen hè. Daarna gaat de goeie er weer op.
(misschien wel een kans om de orginele motorkap op te laten knappen)
Het schijnt overigens wel bewezen te zijn dat als je de lucht openingen met de luchtstroom mee laat lopen er meer hete lucht weg kan uit de motor ruimte. Dus ze moeten wel echt funtioneel zijn.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Drake wrote:Dan zou ik gewoon de moterkap met ringen achter 2cm omhoog halen.
dat is misschien nog beter. Maar daar wordt het ook niet echt mooier van...
ik kan natuurlijk ook gewoon sleuven maken aan de bovenzijde van de motorkap en dan van dat racegaas erachter plakken......
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Drake wrote:Dan zou ik gewoon de moterkap met ringen achter 2cm omhoog halen.
dat is misschien nog beter. Maar daar wordt het ook niet echt mooier van...
Doordat je de motorkap hoger hebt zitten, kun je jou minder goed achter het stuur zien zitten. Dus ik betwijfel of het daar niet echt mooier van wordt......
Drake wrote:Dan zou ik gewoon de moterkap met ringen achter 2cm omhoog halen.
dat is misschien nog beter. Maar daar wordt het ook niet echt mooier van...
Doordat je de motorkap hoger hebt zitten, kun je jou minder goed achter het stuur zien zitten. Dus ik betwijfel of het daar niet echt mooier van wordt......
jij kan het ook niet laten hè
L*L
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
hey krullebol, mis jij toevallig een steeksleutel van 't merk Wiesemann ? hij is niet van marc, en hij is te vies om van mij te zijn.
ennu die luchthapper? kun je ze niet zo monteren dat ze met de 'punten naar binnen staan, en dan met het brede naar buiten, alsof het 2 boze ogen zijn.
*hopelijk begrijp je 'm*
DuFF wrote:hey krullebol, mis jij toevallig een steeksleutel van 't merk Wiesemann ? hij is niet van marc, en hij is te vies om van mij te zijn.
ennu die luchthapper? kun je ze niet zo monteren dat ze met de 'punten naar binnen staan, en dan met het brede naar buiten, alsof het 2 boze ogen zijn.
*hopelijk begrijp je 'm*
en op welke hoogte moeten ze zitten dan?
anders krijg ik het zelfde als Paul en ondanks dat het heel gaaf staat bij paul op z'n auto wil ik niet dezelfde motorkap hebben....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
hmm ik zal er eens een fotootje van maken morgen. Ik mis trouwens een heel map met sleutels. Die liggen nog bij marc.... dus misschien dat die steek sleutel van mij is, maar ik kan me niet herinneren dat er wiessman op stond...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Citrosan wrote:Heb je de kap al eens omgedraaid om te kijken wat de montage opties zijn, ivm de versterkingen aan de binnenkant van de kap, enne 7 is wel vet idd
ja zeker, daarom waren dit de optie's.
Alleen de optie om de met de openingen tegenover elkaar te zetten gaat niet lukken door achterliggende openingen.
hmm ook al nummer 7... misschien ga ik dan toch van mening veranderen. Thanks!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
doen vincent. ik ga mijn kap ook bewerken. Zat eigenlijk ook aan deze te denken. Ik vind ze nl gewoon mooi en subtiel. niet patserig oid.
puur functioneel. Hoe --> met de luchtstroom mee id. Die dingen zijn niet om koele lucht toe te voeren maar juist warme lucht af te voeren.
Motorkap omhoog vind ik echt de meest lelijke oplossing die er bestaat. Daarnaast als je dat doet kun je er niet meer overheen kijken dus gebruik gewoon deze dingen maar
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Motorkap ophogen brengt ook nog een ander gevaar met zich mee. Als er een slang knapt of het blok opblaast, dan kunnen er wel eens wat vloeistoffen vrij komen. Bij een opgehoogde motorkap krijg je die bende allemaal op je voorruit en zie je niets meer. Vaak is die zooi ook vet en dan helpen je ruitenwissers ook niet. (en daar heb je met een auto waar de motor achterin ligt geen last van).
Net filmopnames gehad!! MIJN AX ZIT IN DE FILM!!!!
KICKEN GEK!!!
september op het filmfestival in Utrecht gaan we de boel bewonderen!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.