Sébastien aka Speederdd Ax GT Carb '90/Leon '02 TDI 110

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

omdat Nigel gestaald/te koop is, dan wel. Maar ik geloof dat die tot nu toe nog altijd niet verkocht is :wink: en dus nog altijd de snelste GT carb van de club is

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ja maar hij is toch van niemand van de club, want hij word aangeboden en verkocht door Renard, en die is geen lid van de Ax-club.
(sorry ik ben uitgeslapen)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

zo gezien ....

dan kan ik nog altijd dromen van een vergelijking met Fast Eddie binnen enkele maanden/jaren om te weten wie de snelste 1.4 van de club heeft 8)

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Gisteren wat aan de Ax gedaan .....

Something missing : Image

Een beetje later zit de HC van een Saxo erop :
Image

Na het onluchten hebben we dan een mooie fles over :
Image

Mijn mooie remmen :
Image

Globale zicht :
Image

nog een update :
Image


Verder hebben we nog aan de achteras geknutseld, die was veel minder goed dan verwacht maar een deel van de prolbemen zijn opgelost.

Een van de bout van de torsiestaaf was erin afgebroken en die torsiestaaf zal ook muurvast. Mijn conclusie is dat de vorige eigenaar de as verlaagd heeft door de arm aan de anderkan volledig eraf te halen. Hierdoor kan de as ofwel heel laag staan, ofwel op oorspronkelijk hoogte, maar niet tussenin gezet worden. Opzich is het geen ramp, maar spijtig dat ik het pas nu ontdekt.

Een tweede probleem, maar die hebben we opgelost is dat de antirollbar nooit gewerkt heeft. (een arm was te ver naar buiten en de tanden waren niet in de laatse stuk gekomen) Door wat klopen en draaien is dat in ordre gekomen, het scheelt serieus veel kwa wegligging.

Als laatste hebben we geprobeerd om de draagarmbrug onder de wagen krijgen, maar dit lukt langs geen kant : de bouten van de draagarmen zijn 2cm te ver uit elkaar om de brug te kunnen zetten.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Speederdd wrote: Als laatste hebben we geprobeerd om de draagarmbrug onder de wagen krijgen, maar dit lukt langs geen kant : de bouten van de draagarmen zijn 2cm te ver uit elkaar om de brug te kunnen zetten.
Dat kan kloppen, dan moet je de brug aan de andere kant van de draagarm monteren, de assen waarover je draagarm draait lopen niet parallel. Waarschijnlijk hebben we het er straks tijdens BotS wel over ;)
Image Image Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Mooie vorderingen allemaal Sébastien.
Om even iets over Nigel duidelijk te maken, want ik zit even bij te lezen, en van wie die nu eigenlijk is...
Nigel is gewoon van mij hoor, dus formeel gesproken kan ik'm zo weer de weg op rijden.
Vind het grappig te lezen dat jij ervan overtuigd blijft dat Nigel de snelste AX GT Carburateur binnen de Club is. Ikzelf weet niet of dat echt zo is, qua topsnelheid heb ik daar mijn twijfels over maar van 0-130 is 'ie inderdaad héél snel.

Mocht er nu morgen iemand me van Brutus afhelpen dan komt Nigel gewoon terug.
Plannen heb ik er dan overigens wel mee en zal het een ex-carburateur worden.
Mocht iemand Brutus kopen, voor de vraagprijs, zal ik met behulp van Jeroen Bosma en diens MegaSquirt kennis en de verdere technische ondersteuning van Renard gaan zien of er MS2 in Nigel kan.

Dus...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

2Black wrote: Mocht iemand Brutus kopen, voor de vraagprijs, zal ik met behulp van Jeroen Bosma en diens MegaSquirt kennis en de verdere technische ondersteuning van Renard gaan zien of er MS2 in Nigel kan.

Dus...

Hmm, heel stiekum hoop ik dan dat je Brutus snel voor de vraagprijs verkoopt :oops: Lijkt me een mooi project om te volgen.

Sébastien, bedankt voor de kop. Daar ga ik mijn best op doen om er weer wat moois van te maken. :)
Image Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

hoofdremcilinder van een saxo dus?
wat is hier het voordeel van, past dit zomaar, of alleen omdat je 4-gaats onderstel hebt nu?
zou ik dat in mijn ax kunnen bouwen, en maakt dat uit op het 3gaats onderstel dat ik nu heb? :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

DuFF wrote:hoofdremcilinder van een saxo dus?
wat is hier het voordeel van, past dit zomaar, of alleen omdat je 4-gaats onderstel hebt nu?
zou ik dat in mijn AX kunnen bouwen, en maakt dat uit op het 3gaats onderstel dat ik nu heb? :roll:
het past zomaar, het geeft een directer reactie van de remmen en je moet de rem minder diep intrappen voor het zelfde resultaat als vroeger.

In mijn geval was het ook nodig omdat de remmen van 205 1.9 GTI grotere zuigers hebben als die van een Ax 3 gats.

De resultaat is goed, bijna even goed als een standaart saxo VTS (er was er een gisteren om te vergelijken)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dus je raad het mij aan, om het in mijn furio toe te passen?(hier apart topic voor openen of kun je mij pb'en, anders word je wie=wie zo vol)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

aangezien ik nooit een ph2 met basichremmen geprobeerd heeft, kan ik niet antwoorden.

kheb al gereden in ph2 ax GTI van Bas en ph3 was mijn Dieseltje, dus beide hebben andere remmen als je zwarte monster

Black beauties :
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ziet er weer goed uit Sebas.
Als ik dit zo lees ga ik het weer jammer vinden dat ik mijn GTcarb heb verkocht... had deze best wel's naast de jouwe willen zetten voor een sprintje 8)
Maar waarom nou weer ngk boogies? Stop er toch champion of bosch in.

De hrc moet idd wel een beetje in verhouding staan met wat er aan de wielen hangt qua remmerij.
Een ph3 dieseltje heeft toch dezelfde remmerij als een Furio?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Rio97 wrote:Ziet er weer goed uit Sebas.
Als ik dit zo lees ga ik het weer jammer vinden dat ik mijn GTcarb heb verkocht... had deze best wel's naast de jouwe willen zetten voor een sprintje 8)
Maar waarom nou weer ngk boogies? Stop er toch champion of bosch in.

De hrc moet idd wel een beetje in verhouding staan met wat er aan de wielen hangt qua remmerij.
Een ph3 dieseltje heeft toch dezelfde remmerij als een Furio?
NGK heb ik gekocht zonder hoop voor 15extra PK (op forums hebt jij altijd van die mensen die 20pk winnen met een No Fear sticker in combinatie met NGK bougies), maar na wat te lezen (op serieuser bronnen) was ik toch zeker dat het niet slecht kon zijn. De prijs was ook aan de kant van Bosch of Champion bougies (jaja voor NGK Iridiums 8) )

Geen idee over de Furio/ph3 1.5d :oops:

By the way, ik dacht dat een axclub lid een GT carb pas mocht verkopen als die een Ax Sport gekocht had, ik wist niet dat het zomaar mocht. Of hebt jij een Ax Sport gekocht ???? :lol: :lol: :lol:

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Gisteren op de Nieuwegein parking ... (geen ax te zien :oops: )

een ballastje :
Image

Xenon
Image

Xenon + ring blue 80w
Image

Image

Image

Aux-in :
Image

Image

En de radio :
Image

Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

netjes hoor! Die scheur kan je heel goed repareren trouwens, toevallig vorige week bij een maatje van me ook gedaan. Gewoon 2 componentenspulletje voor kopen, netjes vlak schuren en in een aantal laagjes weer overspuiten.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Speederdd wrote:Of hebt jij een AX Sport gekocht ???? :lol: :lol: :lol:
Een monopoint GT is sportief genoeg voor ome Rio :lol:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Goh, ik heb die 406 zondag ook in de Meern gezien :roll:

Moooie wagen hoor! (y)

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

.............

Image

Image

Image

Image

Image

Image

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

ziet er mooi uit!!
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Die Weber 44 DCNF is bijna bij me (hij komt van UK) en zou komen met een goeie sproeiers setup voor een TU 1.4, we zien wel...
Beste Nigel,

Hopelijk komt je snel vrij, binnen 1 à 2 maanden wil ik graag met je sprinten.
Ik laat je nog iets weten als ik mijn nieuwe kop hebt, mijn baas verwent me weer (spaghetti, carb, nokkenas, gevlakte kop met nieuwe seals, enz ....)

See you,

Speederdd's black GT.

Post Reply