Wow! Al een hele pagina voor mezelf

.
Vandaag nog maar eens wezen kijken of ik iets kon vinden wat het geschud veroorzaakt... Kan me nog 3 dingen bedenken. 1, de motorsteun rechts of 2, de koppelingsplaat uit balans (door ouderdom gaarheid) of 3, de drukgroep naar de knoppen.
Als ik kijk lijken de laatste twee euvels geen directe oorzaken, hooguit het vastlopen van de koppeling en niet meer kunnen schakelen.
Morgenochtend ligt er een motorsteun klaar, nieuw in de verpakking.
Maar, ik ben maar weer voor de 2e keer de brug op gegaan deze week, niets bijzonders kunnen vinden. Downpipe bouten gecontroleerd, evenals motorsteunbouten en andere ongein en geen resultaat. Wel maar m'n Lambda-sonde omgezet. Toen ik namelijk eens van dichtbij ging kijken bleek dat de lambda die erin zat een lambda met een blauwe en zwarte stekker bleek te zijn

... Goed, ben ermee door de apk gekomen, maar er zal vast belangrijk verschil in zitten. En als je dan toch bezig bent meteen het luchtfilter vervangen voor een nieuwe (nee, geen K&N zooi, dan gooi ik m'n PiperCross er wel op

).
Heb trouwens aan den lijve ondervonden dat de motorkap isolatie geen ene moer uitmaakt. Heb een half uur zonder motorkap mogen (lees 'moeten') rijden. Voor het eerst een flink stomme actie uitgehaald.
Auto stond op de brug en moest weer omhoog om iets vast te zetten, en dan heb ik liever de klep dicht. Klep dicht maar niet in het slot gedaan (met opzet). Hoefde blijkbaar niet meer onder de kap te zijn, dus ben vrolijk zo de garage uitgereden. Na 10 minuten 80 te rijden klapte m'n kap vrolijk open en lag zo goed als op m'n voorruit

. Leuke hoek, heeft de 106 ook, maar helaas heeft de AX dat normaal niet.
Rechts verwrongen, scharnieren ook een beetje scheef. Morgen dan maar kijken of andere scharnieren en een andere kap (van de First) wel gewoon sluiten, dan weet ik waarschijnlijk nog wel iemand met een kap in dezelfde kleur.
Stom, achterlijk en iets wat ik waarschijnlijk NOOOOIT meer vergeet! Dus ook nog een positief puntje... En het ziet er op zich wel grappig uit, een AX zonder kap (als het motorruim maar een beetje netjes is

, en dat is het gelukkig wel

).