[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

q01z wrote:
Sander wrote:Ik heb wel een klein stapeltje foto's gemaakt die zal ik je eerdaags eens doormailen. Het is wel een ander injectiesysteem maar dan zie je even wat. Van de kabelboom van je motorblok lopen 3 draden naar binnen namelijk Contact+, benzinepomp en toerenteller.


mmm en toerenteller had je al draaiende toch?
waarom zeurt iedereen dan altijd dat het niet kan met een type1 dash? :?
is idd wel logisch dat het verder helemaal niet anders is!

alhoewel, sensoren wellicht?


Sander heeft ook type 2 dash. Sensoren zijn wel degelijk anders! Dat was ook een probleem bij die straatracer van PeterM die nu van Antoine is. En als PeterM dat zegt....... :roll:
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

haha, ja, PeterM is heilig, maar kheb 'm nog niet echt veel nodig gehad. Eerst zelf proberen, dan pas naar anderen.. zoals net met 'n motorsteun die we er niet op kregen. Bel ik Sander, zegt ie "ja, je kan die aan de bakzijde verschuiven he" >> Niet aan gedacht.. :roll:

Nou ja, vandaag dus iig het blokje erin gehangen. Moet het nog even aansluiten allemaal, heb de kabelboom mee naar huisgenomen om schoon te maken, te ordenen en te markeren wat waar voor is. Morgen even achter verlagen + de (vandaag geprimerde en met rust-o-leum bewerkte) raamrand licht opschuren en in de kleur spuiten (zodat het niet gaat roesten.. kleurverschil onder de rubber boeit me niet zo ;) ). Dan moet eigenlijk 's avonds nog de ruit erin en als we d?n nog zin hebben beginnen we aan de uitlaat (de originele pijp herstel ik later, voorlopig ga ik eerst eens werken aan mijn sportpijp - die heeft nl. ruzie met een stang onder de auto enerzijds en anderzijds de bodem :-)).
Donderdag als het goed is de electronica erin en de tank aansluiten. Dan misschien ook direct ff compressie meten om eens te kijken wat er nu precies met die blokjes gebeurd is.

Ben benieuwd of ik de planning ga halen.. morgen zijn we weer met z'n 4-en + 4 krikken en 6 bokken, dus de hele auto kan in principe van de grond.

Ik vind wel dat ie M???I wordt, voor ligt ie echt lekker l??g :-D Ben nu al trots! Morgen komen waarschijnlijk de foto's van afgelopen zaterdag + worden er nieuwe foto's geschoten.
Last edited by kevin.broke on WedJun29, 2005 7:14:26 AM, edited 1 time in total.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

ben benieuwd naar die foto's kom maar op :)
Image

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

succes met de verbouwingen,

voor de afwisseling een heel erg strak schema :?
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

een strak schema houdt je scherp.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kakanox wrote:een strak schema houdt je scherp.


genoeg gelult, foto's!
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

master-arnie wrote:
kakanox wrote:een strak schema houdt je scherp.


genoeg gelult, foto's!


jep, dat vind ik ook... enige nadeel is dat Robert ze heeft, en ik nog niet :-) heb geen camera meer. ook verhandeld ;)

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Bel mij voortaan dan even :wink: Dan maak ik wel foto's en zet ik ze gelijk online! :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

prima Nous, kom je morgen helpen? :P wel handig, want nu zijn er een heleboel foto's verloren gegaan, misschien door de slechte batterijen ofzo.. :(

Foto's!!!! :D

Image
beginsituatie: TU3JZ (KDY) er nog in..

Image
TU3JZ (KDY) eruit takelen. bovenlangs dit keer. ging niet zo makkelijk als onderlangs. heb de 1.6 nu ook klaargelegd en de auto eroverheen getakeld, daarna het blok erin getakeld. en dat werkt dan wel weer super!

Image
hoppa!! TU5JP (NFZ), nieuwe distributieriem monteren..

Image
TU3JZ (1.4) hoog in de lucht... en TU5JP (1.6) op de achtergrond.

En dan nog ff de autootjes van m'n technische en mentale ondersteuningsploeg... :lol: een Audi A4, Camaro Z28, een Astra F (de basskist staat op de foto van de 2 garages links in de hoek!), een verdomd rappe Corsa 1.6 GSi en tot slot de motorruimte van een '78 Kadett C met een getunede 2.2 liter injectiemotor erin.. 670 kg, een Scania-koppel en in elk geval meer dan 135 pk :P (hoeveel precies? goeie vraag!)
Image
Image
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Dit is alvast een begin, maar foto's van de echte motorwissel, dus de inbouw van de 1.6, heb je dat ook?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

peter wrote:Dit is alvast een begin, maar foto's van de echte motorwissel, dus de inbouw van de 1.6, heb je dat ook?

nee, heb ik niet. toen was Robert er niet. was alleen met Shonki en die heeft ook geen digicamera. en aangezien hij een oude foon heeft en ik een Nokia 6610... was ook dat geen optie.

Overigens.. toekomst van mijn AXje:

alles gaat eraf. typeplaatje voor op de kap had ik sowieso al niet (op m'n nieuwe kap). gaatjes ga ik netjes dichtmaken en dan wordt de kap gespoten.
op de achterkant komt een meegespoten type 2 klep + bumper. dit zonder wisser, en ook de spoiler blijft er vanaf. zo strak en simpel mogelijk dus...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

update: heb inmiddels ook m'n type 2 achterklep al gevonden.

zoek nu alleen nog een kapje voor onder tegen de bak en een originele airbox van een GTI..

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Leuke foto's Kevin! Alleen jammer dat er een paar verloren gegaan zijn. Het is dat ik vandaag moest werken, anders kwam ik wel foto's maken. Helpen kun je beter niet aan mij overlaten, was toch de bedoeling dat je AX heel bleef :wink: Fotograafje spelen kan ik echter heel goed! vooral met mijn nieuwe camera!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Anouschka wrote:Leuke foto's Kevin! Alleen jammer dat er een paar verloren gegaan zijn. Het is dat ik vandaag moest werken, anders kwam ik wel foto's maken. Helpen kun je beter niet aan mij overlaten, was toch de bedoeling dat je AX heel bleef :wink: Fotograafje spelen kan ik echter heel goed! vooral met mijn nieuwe camera!


hmm.. misschien is het slimmer om fotograafje te spelen als we 'm gaan spuiten. dat is als het goed is 16-17 juli van dit jaar :D direct na het oplappen van de AX van Christa.
zin in? wel gezellig..

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Ga je zelf proberen te spuiten?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bad_my84 wrote:Ga je zelf proberen te spuiten?


nope.. bij nader inzien toch niet. de tijd dringt, mogelijk ga ik binnenkort toch weer verhuizen, ik heb straks waarschijnlijk ook een nieuwe baan (zonder leasebak) en ik wil 'm dus midden juli grotendeels klaar hebben (net voor de vakantie). waarschijnlijk is ie dan dus gespoten, en moeten er later alleen nog maar een keer andere velgjes onder enzo.

heb overigens vandaag de achteras weer even opnieuw ingespoten, was niet los te krijgen en 't was weer echt k**weer. Vervolgens even gauw de voorruit erin gekit, de veerpootbrug gemonteerd en vervolgens even wat opgemeten om het luchtfilterhuis te kunnen maken en monteren. Waarschijnlijk ga ik er zo snel geen vinden dus wordt 't zelf knutselen!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Imagesuc6
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

TTF wrote:http://members.lycos.nl/tourtheforce/axgti/DSC01283a.jpg

suc6


heej, jij hebt de carteronluchting dus gewoon afgefilterd.. gaat dat niet stinken? >> dat lost in 1x zo ongeveer m'n hele probleem op..

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

met een versleten blok stinkt het ja.. , maar met een goed blok zal het mee vallen
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Angelika
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 57
Joined: SunMar20, 2005 6:08:18 PM
Location: Ridderkerk

Post by Angelika »

kev...je kunt toch zelf wel spuiten??!! ow wacht...sorry....t gaat over de auto :P
LIEF, KLEIN, ONSCHULDIG, MAAGD, MOEDER....en AXtravaganza

Post Reply