Happytree [306 1.6 Break '00]

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Netjes hoor Jordi! Goed bezig!!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Sjaakie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 313
Joined: WedAug19, 2009 10:09:58 PM
Location: IJsselstein

Post by Sjaakie »

De passagiers stoel eruithalen zodat ik niet mee kan bespaard het meeste :(. Achter die bakje zitten natuurlijk speakers zodat je een blikkerig geluid binnenin hebt.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

HELP ME INJECTIE IS GESTOLEN :shock:

Image

Image

Net opgehaald moest gesleept worden en na 200 meter brak de kabel :lol: natuurlijk geen 2e kabel dus maar een wilde zeemansknoop daarna ging het prima!

Het gaat om een 11RE uit 88 met 131dkm op de klok die er niet onaardig uitziet voor zijn leeftijd(ook niet perfect) maar zonde om deze voor alleen een koppaking naar de sloop te sturen.

Dus vandeweek even koppaking doen en dan maar eens kijken hoe het rijd :)

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

JAAAAA :D!

Gaaaf!

Gefeliciteerd met je aanwinst Jordi :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Er is iemand die geen genoeg kan krijgen van sleutelen aan AX-jes gesignaleerd!!! Gefeliciteerd Jordi!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Mastenhose wrote:Er is iemand die geen genoeg kan krijgen van sleutelen aan AX-jes gesignaleerd!!! Gefeliciteerd Jordi!
Haha, eigenlijk wel het is zelfs zo dat ik het even niet kan op brengen de puntjes op de i te zetten bij de volcane heb daar in korte tijd zoveel aan gedaan en hij rijd nu goed dus de puntjes op de i zetten ga ik lekker de tijd voor nemen(zolang hij vanaf maart maar circuit klaar is)

Deze is nog zo netjes en leuk dat ik hem voor dit geld wel van de sloop wil redden en hem ernaast hou voor de boodschappen ritjes en de stukken dat ik wel radio wil kunnen luisteren :lol:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

jammer dat je je volcane ervoor wegdoet :( maar hij ziet er wel netjes uit hoor Jordi!

en als de carb afgesteld moet worden, laat je het maar weten ;)
GT downpipeje eronder... grotere carb erop... :P
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

volgens mij blijft de volcane gewoon hoor, hij gaat alleen de schuur in en komt voor circuitdagen en daagjes openbaar circuit de schuur uit. Toch??

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Hee Jordi, gaaf hoor weer een projectje erbij!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Volgend jaar op Malmedy? :twisted:

Leuk ding hoor, en onverwoestbaar :lol:
AX-kopen is verslavend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Browny wrote:volgens mij blijft de volcane gewoon hoor, hij gaat alleen de schuur in en komt voor circuitdagen en daagjes openbaar circuit de schuur uit. Toch??
Jup, daarom heeft hij deze erbij gekocht als daily zegmaar.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

gaaaaaf :) gefeliciteerd, en wat 'n mooie :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Gaaf man, zo'n oud carbje erbij.
En tof dat je deze een tweede leven geeft.
Veel succes er mee en plezier er van!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Je bent eindelijk verstandig geworden, een type 1 met carb :lol:

Leuk ding Jordi, hou hem in ere.
Image Image Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Had geprobeerd Marc wijs te maken dat ik de volcane had omgeruild voor deze 11RE maar hij geloofde het niet :? :lol:

Ja het spookte al vaker door me hoofd om een auto ernaast te nemen voor normaal gebruik, een phase 2 1.1 vond ik weer zo gewoon en ander echt leuk speelgoed gewoon te duur, toen kwam ik deze tegen en leek me nog een leuke en zeer voordelige auto :)

Nu eerst de 11RE rijdent maken en dan kan ik de volcane rustig ombouwen tot mijn droom ax :) hoop tegen maart voorzien te zijn van een rolkooi en alles naar zin afgewerkt te hebben en hem daarna regelmatig op circuit in te zetten (19december alvast voorproefen op zandvoort hoop ik)

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

mooi hoor z'on carbje. je zal daar veel plezier aan hebben. gefeliciteerd
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hoe krijg je het nou weer voor elkaar om de sleepkabel te breken? Overheen gereden?
Leuk bakkie, alleen even die puntjes roest aanpakken:
Onder het achterbakrubber
Bodem puntjes voorbehandelen.
Dat was het eigenlijk wel (koplampen kunnen ook wel, heeft alleen geen haast ;-)).

Misschien leuk om een andere keer wel wat aan de remleidingen van de Volcane te doen, hingen gevaarlijk (en APK-afkeur) laag op de Veluwerit...

Maar voor de rest, hopelijk kun je binnenkort genieten van het gekraak van een type 1! :-D
Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Zo vandaag de koppaking vervangen geen foto's dit keer begon namelijk later als geplant ze waren me spullen even kwijt bij de groothandel maar ze kwamen weer boven water, ging opzich allemaal prima al zie je wel dat stekertjes en sommige dingen op een type2 wat degelijker zijn maar ging allemaal prima starte meteen maar aangezien de radiateur niet warm werd toch maar met de volcane weer richting huis gegaan, en vandeweek nog even de thermostaat vervangen de boel goed ontluchten en dan kan er gereden worden :)

Ja was over de kabel heen gereden me pa leek haast te hebben en ik remde alleen met de voet en dat ging niet heel best de eerste keren, maar na het repareren van de kabel ging het prima.

enja die leidingen zijn ook niet niet alles maar het komt allemaal goed maar de puntjes op de E (he duff) duren gewoon wat langer :wink:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Thermostaat kost gelukkig nog geen 10'tje en is idd zo vervangen (heeft Romy voor mij gedaan :P)... Misschien is het ook gewoon geen ovebodige luxe om meteen alle kvs door te spoelen en nieuwe erin te mikken? Ben je in totaal (incl. thermostaat) nog geen 20 euro voor kwijt ;-)

Laat ik de Noverox in de GTI staan voor als ik weer langskom? ;-)

Oh, en ga even langs de Gamma oid voor staalborstel opzetstukjes! Doen we meteen de roest bij de achterklep. En trek de achterkleprubber van je GTI af, kan hier mooi op ;-)
Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Ze is weer thuis, na 1 week droog gestaan te hebben was het vandaag weer erg nat hier in IJsselstein!

Vandaag thermostaat vervangen, en de boel even flink doorgespoelt te hebben, gestart, weet niet waardoor het kwam maar wat liep hij ruk stationair maar choke wat verder open en het ging stukken beter, flinke tijd laten draaien(zelf dekking gezocht voor de vijandelijke Co2) werd nu netjes warm en liep daarna als een zonnetje, net naar huis gereden en het rijd prima, wel totaal anders als de volcane :lol:

TADAAA:
Image

Post Reply