Jetski & Maarten (AX 1.6 Sport) UPDATE To-do-list!!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

jetski wrote:
DuFF wrote:dat is een mooie auto om verliefd op te worden,

welkom bij de club en doe voorzichtig met die AX :wink:

hoeveel km's staan er precies op?

greetz

DuFF

Ik geloof uit me kop 163 dKM. Iets in die richting in iedergeval!

Nu hebben wij alleen een probleempje geloof ik (ja nu al :P) De auto verliest snel koelvloeistof. En het lampje van de tempratuur knippert af en toe, en soms blijft hij branden.

Als we een halve liter koelvloeistof erin gooien, is het na 30 KM rijden zo goed als verdwenen. Net weer gecontrolleerd, en het resevoir is nog maar een kwart vol.

Iemand een idee? Ik hoop geen ernstige dingen. We laten hem volgende week checken.

lucht in het systeem, lekkage ergens, of koppakking?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik hoop dat het is wat ik denk dat het is..

je hoeft namelijk niet helemaal tot aan de rand te vullen!

dus gewoon tot ongeveer de helft vd vulbuis..
Image

jetski
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jetski »

koppakking?

Dit hoop ik dus niet :( We hadden hem ook ongeveer tot de helft gevult, maar het verdwijnt toch vrij snel weer. Maar ja, ik hoop dat het volgende week duidelijk wordt!

Weer zonder AX :(

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by thommes »

moet je naar een autozaak gaan en vragen om "de pil" dat gooi je in de radiator en dan maakt dat spul hem weer dicht. Liggen er lekplekken onder je auto waar hij geparkeerd heeft gestaan? Zo ja, dan moet je de pil ering gooien, werkt perfect, heb ik ook eens gedaan en niet meer lekken.

Succes
**Stay Tuned**
Image
Image

jetski
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jetski »

Liggen er lekplekken onder je auto waar hij geparkeerd heeft gestaan?

Nee, ''helaas'' niet :shock:

Ik hoop lucht :) Hij heeft lang stil gestaan. Maar goed als het de koppakking is, krijgen we garantie 8) (dat eisen we gewoon)

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

weet je de dynamo te vinden. Kijk eens of het blok daar in de buurt smerig vettig is van de olie. En heb je een olievlekje onder de auto?

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

thommes wrote:moet je naar een autozaak gaan en vragen om "de pil" dat gooi je in de radiator en dan maakt dat spul hem weer dicht. Liggen er lekplekken onder je auto waar hij geparkeerd heeft gestaan? Zo ja, dan moet je de pil ering gooien, werkt perfect, heb ik ook eens gedaan en niet meer lekken.

Succes

dat is de het laatste wat je wil ... zo'n pil....
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

jetski
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jetski »

Browny wrote:weet je de dynamo te vinden. Kijk eens of het blok daar in de buurt smerig vettig is van de olie. En heb je een olievlekje onder de auto?

Zo ja, wat dan ? Koppakking ?

Als het probleem dan verholpen word :P

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

jetski wrote:
Browny wrote:weet je de dynamo te vinden. Kijk eens of het blok daar in de buurt smerig vettig is van de olie. En heb je een olievlekje onder de auto?

Als het probleem dan verholpen word :P

pil is maar een lapmiddel, had ik dr bij de mijne ook in gegooid omdat ik nog door moest, maar een paar weken later plofte mn koppakking alsnog.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

jetski wrote:

waarschijnlijk wel. Beetje vettig is het blok altijd wel, maar als er echt opmerkelijk veel meer vet zit dan aan de andere kant van het blok. Tsja, dan misschien wel de koppakking.

jetski
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jetski »

Mooi k*t dus.

Nou, morgen kunnen we bij de monteur terecht. Ik hou jullie op de hoogte!

In iedergeval bedankt!

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

het kan ook iets simpels zijn als een lekke kachelradiateur of een klein lekje in een slang ofzo. Komt vast wel goed.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Ik zie hier van alles, maar is je waterpomp niet gewoon lek. Radiateur heb je zo gezien als er natte plekken o pzitten is hij kapot en moet je gewoon een nieuwe bestellen en niet va ndie tijdelijke pilletjes erin gaan gooien.
Freude am Fahren.

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Hoop voor je dat het een kapotte slang is.
Bij mij verdween ook steeds koelvloeistof en ik kon maar niet ontdekken waar het heen ging, tot vorige week een slang scheurde en de koelvloeistof over het blok liep, sindsdien verdwijnt het ook niet meer...
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

master-arnie wrote:Ik zie hier van alles, maar is je waterpomp niet gewoon lek. Radiateur heb je zo gezien als er natte plekken o pzitten is hij kapot en moet je gewoon een nieuwe bestellen en niet va ndie tijdelijke pilletjes erin gaan gooien.

Zit wat in, pillen zijn idd prima voor als je nog ff moet wachten op een nwe radiateur :)

jetski
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jetski »

Net bij de monteur geweest, was zijn vrije dagje, maar hij wilde wel tijd voor ons vrij maken :D

Voordat we weg gingen nog wat koelvloeistof bijgevult, en op weg! Eenmaal daar (20 KM verder) ging de motorkap open, en constateerden we dat de motor warm was! :P We draaiden de dop van het resevoir af. De monteur was opgelucht. Hij zei als er druk op staat is het vaak de koppakking. Dit was dus niet het geval :)

Hij was al wel weer een stuk gezakt, dus het vloeistof was weer verdwenen. Toen vroeg hij of de vin wel aan ging met het warme weer. Wij twijfelden, want we hadden hem nooit gehoord (Mede dankzij de subwoofers :P).

Hij vond het een goed idee om de vin direct door te verbinden met het contact, dus als het contact er op staat, gaat de vin aan. Wij vetrouwde hem, en we lieten het hierbij. Hij zei wel, blijven controleren. Dus kijken hoe het morgen is. Anders weer langs komen :P

Dit was het verhaal. Hopen dus dat het goed komt!

Cheers :occasion5:

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Hmmmz...

Bij een "gesloten" koelsysteem staat er altijd druk op, als er geen druk is is er ergens een lekkage, waardoor de waterpomp geen druk op kan bouwen.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ik snap niet hoe het verdwijnen van koelvloeistof opgelost kan zijn door het continu laten draaien van de fan?

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Als de fan niet gaat draaien, gaat de motor in de kook. Daardoor wordt de druk te hoog in het systeem, en zal via de dop op het expansievat de druk worden "geloost" en dus koelvloeistof ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

TwoTone wrote:Als de fan niet gaat draaien, gaat de motor in de kook. Daardoor wordt de druk te hoog in het systeem, en zal via de dop op het expansievat de druk worden "geloost" en dus koelvloeistof ;)

Logisch natuurlijk :oops:

Post Reply