Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Moderator: webmasters
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Jazeker, ETB is erg mooi. Ook op een AX
Helaas bestaat het wel in meerdere tinten, heb ik uitgevonden toen ik het bestuurders-portier wisselde. Is ook ETB maar stiekem toch lichter. Daarom fotografeer ik de BX momenteel alleen van de rechterkant... (En de achterkant, zoals je hierboven kunt zien )
Helaas bestaat het wel in meerdere tinten, heb ik uitgevonden toen ik het bestuurders-portier wisselde. Is ook ETB maar stiekem toch lichter. Daarom fotografeer ik de BX momenteel alleen van de rechterkant... (En de achterkant, zoals je hierboven kunt zien )
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Fotografeer dan van rechtsachter! Is nog veel mooier!Hilko wrote:Daarom fotografeer ik de BX momenteel alleen van de rechterkant... (En de achterkant, zoals je hierboven kunt zien )
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Klopt
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
goh, altijd overheen gelezen blijkbaar! nog een BX op de club!
we kunnen wel een clubje oprichten
we kunnen wel een clubje oprichten
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
die club bestaat al, het heet BX-Club.q01z wrote:we kunnen wel een clubje oprichten
Bij aanmelden moet echter wel bewijs worden overlegt dat de eigenaar een pijp, sandalen en geitenwollen sokken in bezit heeft.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
shit, sandalen heb ik nog niet
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
2Black wrote:die club bestaat al, het heet BX-Club.q01z wrote:we kunnen wel een clubje oprichten
Bij aanmelden moet echter wel bewijs worden overlegt dat de eigenaar een pijp, sandalen en geitenwollen sokken in bezit heeft.
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Lastige club hoor... lijdt al jaren een sluimerend bestaan.
Maar dat is logisch.
Hoe creëer je een actieve club als de mensen die potentieel lid zouden moeten zijn bepaalde a-sociale kenmerken gemeen hebben?
Hoe maak je iets leuks, vrolijks, gezelligs met middelbare mannen die hun leven weggestopt in donkere kelders tussen oude boeken en papieren hebben doorgebracht? Mannen die bij het zien van een, nog niet eens knappe, vrouw wegkijken en zich het liefst achter wat struikgewas zouden verschuilen.
De club die jullie nodig hebben zou dus een 'open armen' project vanuit de AX-Club moeten zijn. Een aparte werkgroep die zich de re-socialisatie van de klassieke BX-rijder ten doel stelt.
Dan maken jullie elke Nieuwegein meeting 5 parkeervakken vrij voor 'zoekenden' die je de mogelijkheid biedt om via de jeugdige, vrolijke, spontane, communicatief sterke AX-Club gemeenschap een herintrede te doen in het sociale leven zoals dat al jaren zonder hen werd beleeft.
Een 3 koppig bestuur is er al! Marc voor pr/internet zaken, Hilko als de voorzitter/secretaris en Raoel als enig lid van de evenementen commissie.
Maar dat is logisch.
Hoe creëer je een actieve club als de mensen die potentieel lid zouden moeten zijn bepaalde a-sociale kenmerken gemeen hebben?
Hoe maak je iets leuks, vrolijks, gezelligs met middelbare mannen die hun leven weggestopt in donkere kelders tussen oude boeken en papieren hebben doorgebracht? Mannen die bij het zien van een, nog niet eens knappe, vrouw wegkijken en zich het liefst achter wat struikgewas zouden verschuilen.
De club die jullie nodig hebben zou dus een 'open armen' project vanuit de AX-Club moeten zijn. Een aparte werkgroep die zich de re-socialisatie van de klassieke BX-rijder ten doel stelt.
Dan maken jullie elke Nieuwegein meeting 5 parkeervakken vrij voor 'zoekenden' die je de mogelijkheid biedt om via de jeugdige, vrolijke, spontane, communicatief sterke AX-Club gemeenschap een herintrede te doen in het sociale leven zoals dat al jaren zonder hen werd beleeft.
Een 3 koppig bestuur is er al! Marc voor pr/internet zaken, Hilko als de voorzitter/secretaris en Raoel als enig lid van de evenementen commissie.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Toch maar even inhoudelijk dan (ik kan je grap best waarderen hoor ):
Ik ken geen enkele autoclub die zoveel evenementen organiseert, die ook nog eens goed bezocht worden, als de BX Club. Het is een zeer actieve club met een gedreven bestuur (waar ik zelf ook deel van uitmaak), waarbinnen gezelligheid voorop staat. Aangesloten bij de FEHAC en gericht op het behoud van de liefhebber-auto's in het algemeen en, uiteraard, de BX in het bijzonder. Waar je ook welkom bent als je geen BX hebt maar wel aangesproken wordt door het model, of er ooit een gehad hebt, of er één wilt gaan aanschaffen. Met een clubverzekering tegen zeer scherpe tarieven, en met meer dan 300 leden. Met een 4 maal per jaar verschijnend club-blad.
Zo, genoeg reclame. We zouden natuurlijk wel eens een gezamenlijke meeting kunnen organiseren?
Ik ken geen enkele autoclub die zoveel evenementen organiseert, die ook nog eens goed bezocht worden, als de BX Club. Het is een zeer actieve club met een gedreven bestuur (waar ik zelf ook deel van uitmaak), waarbinnen gezelligheid voorop staat. Aangesloten bij de FEHAC en gericht op het behoud van de liefhebber-auto's in het algemeen en, uiteraard, de BX in het bijzonder. Waar je ook welkom bent als je geen BX hebt maar wel aangesproken wordt door het model, of er ooit een gehad hebt, of er één wilt gaan aanschaffen. Met een clubverzekering tegen zeer scherpe tarieven, en met meer dan 300 leden. Met een 4 maal per jaar verschijnend club-blad.
Zo, genoeg reclame. We zouden natuurlijk wel eens een gezamenlijke meeting kunnen organiseren?
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Aha..
Toen ik nog BX reed, zo'n 4 jaar geleden ging de laatste de deur uit, leed de BX club een vrij zieltogend bestaan voor zover ik weet. Was in ieder geval via internet geen beweging meer te bekennen.
Maar tijden veranderen natuurlijk.
Sinds een jaar of 2-3 zijn de prijzen voor BX'en zelfs duidelijk aan het stijgen en komen ze meer in handen van de echte liefhebber terwijl ze tot een jaar of 6-8 geleden vooral werden gereden uit 'el cheapo' overweging. In mijn jaren bij Renard kwamen er ook echt af en toe de meest ranzige exemplaren voorbij, nu zie ik eigenlijk alleen mooie.
Heerlijke auto, kan niet anders zeggen. Heb er zelf 4 gehad, van 14TE tot 19 GTi 16v MkI, Break en Berline.
Met de Xantia zie je nu dezelfde beweging naar beneden die je 10 jaar geleden bij de BX zag.
Toen ik nog BX reed, zo'n 4 jaar geleden ging de laatste de deur uit, leed de BX club een vrij zieltogend bestaan voor zover ik weet. Was in ieder geval via internet geen beweging meer te bekennen.
Maar tijden veranderen natuurlijk.
Sinds een jaar of 2-3 zijn de prijzen voor BX'en zelfs duidelijk aan het stijgen en komen ze meer in handen van de echte liefhebber terwijl ze tot een jaar of 6-8 geleden vooral werden gereden uit 'el cheapo' overweging. In mijn jaren bij Renard kwamen er ook echt af en toe de meest ranzige exemplaren voorbij, nu zie ik eigenlijk alleen mooie.
Heerlijke auto, kan niet anders zeggen. Heb er zelf 4 gehad, van 14TE tot 19 GTi 16v MkI, Break en Berline.
Met de Xantia zie je nu dezelfde beweging naar beneden die je 10 jaar geleden bij de BX zag.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Dat is ook de makke van, destijds, de BX. Je kocht hem voor een appel en een ei, geld voor onderhoud hadden die mensen niet en bij de eerste de beste storing ging zo'n auto dan naar de sloop, om op verjaardagen heel hard te roepen dat het zo'n slechte auto is. Dat beleefd de Xantia momenteel ook, net als de ZX en de Xsara (Ph I).
Inmiddels zie je inderdaad een aardige koerswijziging vwb de waarde van een goede BX, met name de belastingvrije Diesels en de bijzondere modellen doen het leuk momenteel. En de BX-Club doet er veel aan om de status van klassieker voor de BX te bewerkstelligen, maar dat valt niet mee tussen de CX en de DS. Maar daar weten de AX-rijders ook alles van. Ik vind dat jammer. Ik ben liefhebber van het merk Citroën en kan alle modellen wel waarderen. Helaas is dat niet iedereen gegeven, zoals ik afgelopen weekend op Citromobile ook weer mocht beleven. (Ik parkeerde mijn ZX tussen een DS en een HY, er werd me duidelijk te verstaan gegeven dat dat niet gewaardeerd werd )
Maar goed. Ik steek nog maar eens een pijp op en zal eens zien of m'n geitenwollen sokken al droog zijn...
Inmiddels zie je inderdaad een aardige koerswijziging vwb de waarde van een goede BX, met name de belastingvrije Diesels en de bijzondere modellen doen het leuk momenteel. En de BX-Club doet er veel aan om de status van klassieker voor de BX te bewerkstelligen, maar dat valt niet mee tussen de CX en de DS. Maar daar weten de AX-rijders ook alles van. Ik vind dat jammer. Ik ben liefhebber van het merk Citroën en kan alle modellen wel waarderen. Helaas is dat niet iedereen gegeven, zoals ik afgelopen weekend op Citromobile ook weer mocht beleven. (Ik parkeerde mijn ZX tussen een DS en een HY, er werd me duidelijk te verstaan gegeven dat dat niet gewaardeerd werd )
Maar goed. Ik steek nog maar eens een pijp op en zal eens zien of m'n geitenwollen sokken al droog zijn...
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Een ZX is ook wel ongeveer... , je had natuurlijk moeten zeggen dat je SM stuk was, want die is helemaal origineel!Hilko wrote:Ik vind dat jammer. Ik ben liefhebber van het merk Citroën en kan alle modellen wel waarderen. Helaas is dat niet iedereen gegeven, zoals ik afgelopen weekend op Citromobile ook weer mocht beleven. (Ik parkeerde mijn ZX tussen een DS en een HY, er werd me duidelijk te verstaan gegeven dat dat niet gewaardeerd werd )
Ach, mijn lijstje is redelijk compleet. Heb Visa gereden, BX, CX, AX, DS en Xantia. Van 2 cilinder boxer tot V6, benzine en diesel. Heel af en toe als ik mazzel heb krijg ik de kans een paar kilometer door de polder te vliegen in een SM.
Citrofiel zijn is niet altijd erg!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Ik vind de ZX ook niet heel mooi. Maar het is een auto die goed in elkaar zit en het gewoon altijd doet Ik vind het (ook al) een ondergewaardeerd model.
Tuurlijk, als ik liggende gelden had zou er ook minimaal een CX voor de deur staan. Maar ik ben erg content met mijn BX en ZX. En een AX moest er ook maar weer bij gaan komen, straks. En een Visa zie ik ook wel zitten. Voordeel van die minder populaire modellen: je koopt ze voor weinig... Nadeel: alles wat je erin stopt, is eigenlijk het geld niet waard. Maar goed, onder het mom van "hobby" kan er nog vrij veel
Tuurlijk, als ik liggende gelden had zou er ook minimaal een CX voor de deur staan. Maar ik ben erg content met mijn BX en ZX. En een AX moest er ook maar weer bij gaan komen, straks. En een Visa zie ik ook wel zitten. Voordeel van die minder populaire modellen: je koopt ze voor weinig... Nadeel: alles wat je erin stopt, is eigenlijk het geld niet waard. Maar goed, onder het mom van "hobby" kan er nog vrij veel
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Binnen de categorie "welke Citroën wil je nog hebben" noem ik dan achtereenvolgens de Ami (8 Break) en de GS Break.
Of die er ooit gaan komen betwijfel ik.
Wie weet haal ik binnenkort de CX 25 RD Break uit de schuur, dat moeten we nog even nader bestuderen.
Of die er ooit gaan komen betwijfel ik.
Wie weet haal ik binnenkort de CX 25 RD Break uit de schuur, dat moeten we nog even nader bestuderen.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
die cx diesel belastingvrij al? neem half aan van wel?
ik stond helemaal vooraan, tussen 2 DS'sen, en ik had gelijk (positieve) aanspraak, het ging dan wel over een van de 2 DS'sen, maar ik werd iig niet met de nek aangekeken, dus die ervaring kan ik eigenlijk niet delen..
ik stond helemaal vooraan, tussen 2 DS'sen, en ik had gelijk (positieve) aanspraak, het ging dan wel over een van de 2 DS'sen, maar ik werd iig niet met de nek aangekeken, dus die ervaring kan ik eigenlijk niet delen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Nee, Witje is niet belastingvrij en naar alle waarschijnlijkheid zal ze dat ook nooit worden.
Heeft iemand een CX Break diesel wrak voor me? Dan veranderen we de identiteit.
Jij kwam aan in een AX Alexander, da's iets heel anders als een ZX.
Jij bent jong en schattig, net als je auto schattig is. Hilko is minder jong en z'n auto mist het 'schattig' aspect.
Die oudjes met een DS denken bij jou dat er nog hoop is!
Heeft iemand een CX Break diesel wrak voor me? Dan veranderen we de identiteit.
Jij kwam aan in een AX Alexander, da's iets heel anders als een ZX.
Jij bent jong en schattig, net als je auto schattig is. Hilko is minder jong en z'n auto mist het 'schattig' aspect.
Die oudjes met een DS denken bij jou dat er nog hoop is!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
mm, true that.. lol, eens zien, maar die dingen zijn denk ik ook zeldzaam aan t worden...
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
En toch blijf ik erbij dat m'n ZX (m'n eerste eigen autootje... *snif*) een toppertje was... Voor mij is een ZX nog altijd een grote AX...
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Holy cow
Gisteren een grote rit gemaakt (330 kilometer). Wat rijdt zo'n ZX lekker zeg!!
Fijntjes 100-105 @ 2500 t/min, helemaal geweldig! Er is aan het beestje niet te merken dat ie al bijna 4 ton achter de wielen heeft. Wat een heerlijke auto. En ik dacht dat een BX strak stuurde, maar de ZX doet dat echt nog een klap beter. Vooral op klaverbladen en lange bochten gaat het superstrak. Nooit verwacht.
Ook is het me gelukt de wis-was installatie achter weer aan de praat te krijgen. Het bleek dat het asje vast zat. Uitvoerig met kruipolie behandelen, en wat lichte dwang met een waterpomptang later werkte het geheel weer. Want het zit erop, dus moet het werken ook, al gebruik ik het nooit
Gisteren een grote rit gemaakt (330 kilometer). Wat rijdt zo'n ZX lekker zeg!!
Fijntjes 100-105 @ 2500 t/min, helemaal geweldig! Er is aan het beestje niet te merken dat ie al bijna 4 ton achter de wielen heeft. Wat een heerlijke auto. En ik dacht dat een BX strak stuurde, maar de ZX doet dat echt nog een klap beter. Vooral op klaverbladen en lange bochten gaat het superstrak. Nooit verwacht.
Ook is het me gelukt de wis-was installatie achter weer aan de praat te krijgen. Het bleek dat het asje vast zat. Uitvoerig met kruipolie behandelen, en wat lichte dwang met een waterpomptang later werkte het geheel weer. Want het zit erop, dus moet het werken ook, al gebruik ik het nooit
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Re: Hilko aka Hilko en z'n BX 16 TZi 1992 / ZX 1.9 D 1997
Hoe kom je in hemelsnaam bij de gedachte dat een BX strak stuurt? Het is qua onderstuur een wonder dat een BX überhaupt de bocht omkomt. Ja ja..., ik overdrijf.Hilko wrote:En ik dacht dat een BX strak stuurde, maar de ZX doet dat echt nog een klap beter.
Maar de 'meesturende' achteras van de ZX maakt het tot een geheel niet onaardig sturend karretje.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh