Martie, AX GTI 1992
Moderator: webmasters
True. Moest met de caddy3 van mijn bijbaantje zelfs naar de dealer om een achterlampje te laten vervangen.. Ik schaamde me er een beetje voor, maar de monteur stelde mij gerust toen hij mij vertelde dat hij er ook ruim 45minuten mee bezig zou zijn!!!!
Nieuwe auto's zijn een drama om aan te sleutelen, maar een AX komt aardig in de buurt
Nieuwe auto's zijn een drama om aan te sleutelen, maar een AX komt aardig in de buurt
als we nou toch zijn (:oops:);
meest hopeloze van een Caddy3 vind ik persoonlijk de deurgreep constructie.. die moet ik er op de zaak nogal vaak uithalen als we een auto aan het beplakken zijn (zodat we er mooi onder door kunnen), maar je krijgt het eigenlijk nooit fatsoenlijk terug.. en 1 in de zoveel flikkert uit elkaar, waarna je je halve deur uit elkaar kan halen..
en een deurpaneel in een caddy zit;
-met een aantal schroefkes, waarvan 2 verstopt achter de handgreep.. die je niet netjes zonder te beschadigen eraf kan halen..
-daarna met 2 plastic pluggen die je kapot moet knijpen
-met een aantal grote popnagels waarmee ook je raamgeleiding vast zit...
meest hopeloze van een Caddy3 vind ik persoonlijk de deurgreep constructie.. die moet ik er op de zaak nogal vaak uithalen als we een auto aan het beplakken zijn (zodat we er mooi onder door kunnen), maar je krijgt het eigenlijk nooit fatsoenlijk terug.. en 1 in de zoveel flikkert uit elkaar, waarna je je halve deur uit elkaar kan halen..
en een deurpaneel in een caddy zit;
-met een aantal schroefkes, waarvan 2 verstopt achter de handgreep.. die je niet netjes zonder te beschadigen eraf kan halen..
-daarna met 2 plastic pluggen die je kapot moet knijpen
-met een aantal grote popnagels waarmee ook je raamgeleiding vast zit...
Gisteravond het eerste rondje in de AX gereden!!!!!
Nieuwe waterpomp gehaald, bij thuiskomst de distributieriem + spanrol + waterpomp gemonteerd. Paar rondjes met de hand draaien om te kijken of het goed voelde.
Daarna zonder V-riem/kapjes/koelvloeistof de auto gestart om te kijken of dat goed zou gaan.
Klik, paar slagen, Vroem!!! Heerlijk soepele start, viel mij heel erg mee.
Motor direct uit gezet, en de boel gaan afmonteren.
Kapjes/poulie/v-riem/KVS/ECU netjes aangesloten en een eerste proefrondje gereden.
Als de motor warm is, en stationair 800rpm draait joelt de distributie OF de dynamo nog iets.. Of de dis-riem staat te strak, of de lagertjes in de dynamo zijn niet fris meer.
Verder moet ik het koelsysteem nog goed afvullen, op 1 of andere manier kreeg ik daar maar 1 litertje in. Nog even kijken hoe je dat bij een AX moet doen (ontluchten e.d.).
EDIT: Found, moet allerlei ventieltjes losdraaien.. Ingewikkeld hoor , bij de golfjes mik je het er in en het ontlucht zichzelf wel!!
Komende zaterdag een MIG lasapparaat ophalen, heb ik voor mijn verjaardag aangeschaft Kan de gatenkaas in de kofferbakbodem ook netjes worden hersteld
Nieuwe waterpomp gehaald, bij thuiskomst de distributieriem + spanrol + waterpomp gemonteerd. Paar rondjes met de hand draaien om te kijken of het goed voelde.
Daarna zonder V-riem/kapjes/koelvloeistof de auto gestart om te kijken of dat goed zou gaan.
Klik, paar slagen, Vroem!!! Heerlijk soepele start, viel mij heel erg mee.
Motor direct uit gezet, en de boel gaan afmonteren.
Kapjes/poulie/v-riem/KVS/ECU netjes aangesloten en een eerste proefrondje gereden.
Als de motor warm is, en stationair 800rpm draait joelt de distributie OF de dynamo nog iets.. Of de dis-riem staat te strak, of de lagertjes in de dynamo zijn niet fris meer.
Verder moet ik het koelsysteem nog goed afvullen, op 1 of andere manier kreeg ik daar maar 1 litertje in. Nog even kijken hoe je dat bij een AX moet doen (ontluchten e.d.).
EDIT: Found, moet allerlei ventieltjes losdraaien.. Ingewikkeld hoor , bij de golfjes mik je het er in en het ontlucht zichzelf wel!!
Komende zaterdag een MIG lasapparaat ophalen, heb ik voor mijn verjaardag aangeschaft Kan de gatenkaas in de kofferbakbodem ook netjes worden hersteld
Zaterdagochtend en zondagmiddag nog weer wat bereikt:
*Distributieriem iets slapper gezet = weg gejoel!
*Koelsysteem ontlucht
*Lasapparaat gehaald (binnenkort de roest te lijf gaan!!)
*Electrische ramen werken L+R (loshalen stekkers/inspuiten met contactreiniger en weer vastzetten!)
*Centrale vergrendeling werkt weer! (zelfde verhaal)
De ECU is nog wat van slag, de motor loopt nog niet heel rustig stationair. De auto heeft meer dan een jaar stilgestaan en ik heb er nog geen lang stuk mee gereden (geschorst).
To Do:
Vervangen klepdekselpakking ivm lekkage
Schoonmaken motorruimte/ loshalen stekkerverbindingen en controleren op corrosie/vettigheid
Herstellen roest in kofferbakbodem
Herstellen roest binnenschermen achter koplampen
Vervangen achterlichtunits
Drogen koplampen (vocht)
Repareren mistlichten (branden niet)
APK
Monteren RVS pijp met katvervanger en group N chip
*Distributieriem iets slapper gezet = weg gejoel!
*Koelsysteem ontlucht
*Lasapparaat gehaald (binnenkort de roest te lijf gaan!!)
*Electrische ramen werken L+R (loshalen stekkers/inspuiten met contactreiniger en weer vastzetten!)
*Centrale vergrendeling werkt weer! (zelfde verhaal)
De ECU is nog wat van slag, de motor loopt nog niet heel rustig stationair. De auto heeft meer dan een jaar stilgestaan en ik heb er nog geen lang stuk mee gereden (geschorst).
To Do:
Vervangen klepdekselpakking ivm lekkage
Schoonmaken motorruimte/ loshalen stekkerverbindingen en controleren op corrosie/vettigheid
Herstellen roest in kofferbakbodem
Herstellen roest binnenschermen achter koplampen
Vervangen achterlichtunits
Drogen koplampen (vocht)
Repareren mistlichten (branden niet)
APK
Monteren RVS pijp met katvervanger en group N chip
Gistermiddag op de sloop een prachtige Furio zien staan in.......
ZWART
Helaas was de auto nog niet geschikt bevonden voor demontage (misschien export...). Nu maar hopen dat de auto alsnog gedemonteerd gaat worden en ik er de deur/spatborden/motorkap en achterklep af mag halen. Altijd handig, plaatwerk in kleur op reserve!!
AX'je zal nog wel even moeten wachten, heb een projectje tussendoor gekregen. Een belastingvrije golf, waar ik motorcarbs op gebouwd heb. De eigenaar wil er van af, ik kan hem voor een leuke prijs kopen. Auto netjes maken, carbs goed afstellen en verkopen. Dan heb ik weer wat extra Euro's om in de AX te steken
ZWART
Helaas was de auto nog niet geschikt bevonden voor demontage (misschien export...). Nu maar hopen dat de auto alsnog gedemonteerd gaat worden en ik er de deur/spatborden/motorkap en achterklep af mag halen. Altijd handig, plaatwerk in kleur op reserve!!
AX'je zal nog wel even moeten wachten, heb een projectje tussendoor gekregen. Een belastingvrije golf, waar ik motorcarbs op gebouwd heb. De eigenaar wil er van af, ik kan hem voor een leuke prijs kopen. Auto netjes maken, carbs goed afstellen en verkopen. Dan heb ik weer wat extra Euro's om in de AX te steken
Joure nog niet gebeld nee.. Ik was gisteren op de sloop om wat deeltjes voor de golf te scoren, toen zag ik de AX staan.
Volgende week gaan ze het plein met auto's verwerken/sorteren, dan krijg ik te horen of de auto gesloopt mag worden of niet. Volgens mij zijn alle auto's wel zonder kenteken, kans op demontage is vrij groot.
Volgende week gaan ze het plein met auto's verwerken/sorteren, dan krijg ik te horen of de auto gesloopt mag worden of niet. Volgens mij zijn alle auto's wel zonder kenteken, kans op demontage is vrij groot.
Golfje is niet echt mijn ding, ik hou meer van compacte snelle autotjes. Vandaar dat hij ook snel weer verkocht zal worden. Een belastingvrije Golf2 3-drs is vrij populair, staat in de Top5 van meest aantrekkelijke Youngtimers die nog belastingvrij worden.
Foto zal ik binnenkort wel maken. Eerst het e.e.a. vervangen (heldere achterlichten/embleemloze meuk G60 bumpers ..)
Foto zal ik binnenkort wel maken. Eerst het e.e.a. vervangen (heldere achterlichten/embleemloze meuk G60 bumpers ..)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
nieuw plaatwerk incl. pakezel Het is echt in hele goede staat, en ligt nu droog op zolder, totdat het gemonteerd kan gaan worden.
Mijn wagenpark, exclusief de Panda pakezel:
Gisteravond nog een ritje in de AX gemaakt. De schakelstangen en gewrichten zijn echt aan vervanging toe, het is 1 grote gevoelloze brei
Mijn wagenpark, exclusief de Panda pakezel:
Gisteravond nog een ritje in de AX gemaakt. De schakelstangen en gewrichten zijn echt aan vervanging toe, het is 1 grote gevoelloze brei