Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Nou ik moet even terug komen op de N-group chip....
Hij doet het wel erg lekker!!! Ik merk niet echt veel van de vermogenssteiging maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met de slechte voorbanden, die slipte in z'n één en twee toch al door. Djeeehaad
Maar het blokje loopt veel rustiger en soepeler en als je gaat vloeren...dan gaat het wel heel rap allemaal!!!! Vooral op de snelweg en daar ging het om. Ik ben erg enorm blij.
@ chielje: de kleppen stonden eigenlijk goed dus er is niet zoveel aan gedaan. Maar wel goed dat we het even gecheckt hebben!
Hij doet het wel erg lekker!!! Ik merk niet echt veel van de vermogenssteiging maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met de slechte voorbanden, die slipte in z'n één en twee toch al door. Djeeehaad
Maar het blokje loopt veel rustiger en soepeler en als je gaat vloeren...dan gaat het wel heel rap allemaal!!!! Vooral op de snelweg en daar ging het om. Ik ben erg enorm blij.
@ chielje: de kleppen stonden eigenlijk goed dus er is niet zoveel aan gedaan. Maar wel goed dat we het even gecheckt hebben!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Heb die chip ook zitten in de GTI (1.4) en hij is er ook stukken rustiger door geworden. Vermogenstijging heb ik ook niet echt gemerkt, maar het koppelverloop is naar mijn idee toch een stuk liniairder geworden. (het koppel dat er dan is...) Alsook het gestotter is volledig weg.
En heel af en toe eens tot 7500 toeren gaan is een leuk extraatje
En heel af en toe eens tot 7500 toeren gaan is een leuk extraatje

-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
7500?? ik heb gehoord dat je hem tot over de 8000 kan trekken, maar dat moet ik niet te vaak doen heb ik mij laten vertellen hihihi
Maar het stotteren is er bij mij nog niet helemaal uit...
Ik zit zelf aan een paar opties te denken
1: injectoren zijn niet of niet meer goed (misschien ultrasoon laten reinigen of de injectoren van een 1.6 erop zetten incl. de drukregelaar)
2: de brandstofpomp heeft een lagere druk dan die van een 106 rallye
Maar voorlopig kan ie ermee door!!!!
Maar het stotteren is er bij mij nog niet helemaal uit...
Ik zit zelf aan een paar opties te denken
1: injectoren zijn niet of niet meer goed (misschien ultrasoon laten reinigen of de injectoren van een 1.6 erop zetten incl. de drukregelaar)
2: de brandstofpomp heeft een lagere druk dan die van een 106 rallye
Maar voorlopig kan ie ermee door!!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ja precies... maar daar zit ik niet echt op te wachten. Maar dat neemt ook weer de nodige pk's met zich mee... hmmmq01z wrote:bij bas heeft extra brandstofdruk ook erg geholpen geloof ik (vooral ook voor het gebruik)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
MnM zij tegen mij dat de N-group chip tot over de 8000 toeren kon. Ik heb het nog niet geprobeerd. Ik zal het nog eens na vragencitrofenwick wrote:Dat heb ik mij toch laten wijs maken voor een 1.4 GTI blok. Hoe het bij je 1.6 zit weet ik niet.
Mnm zal het wel zeker weten

edit


Er staat:
"Ghehe... je hebt dus ook nog niet ècht doorgetrokken?
Als het goed is, moet je rond de 3000rpm kunnen voelen dat 'ie wat meer gaat geven en vanaf zo rond de 5000rpm gaat 'ie helemaal los.
En vergeet niet dat je 'm nu tot net voorbij de 8000rpm kunt doortrekken, hè?! (niet te vaak n'tuurlijk, maar wel vet om eens te doen!)"


Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
ik heb toen geloof ik met opzet de 1.6 drukregelaar gebruikt (icm de injectors duh) omdat die een half bar meer druk gaf als de 1.4 drukregelaar..maar dat staat er wel op als t goed isv.andriessen wrote:7500?? ik heb gehoord dat je hem tot over de 8000 kan trekken, maar dat moet ik niet te vaak doen heb ik mij laten vertellen hihihi
Maar het stotteren is er bij mij nog niet helemaal uit...
Ik zit zelf aan een paar opties te denken
1: injectoren zijn niet of niet meer goed (misschien ultrasoon laten reinigen of de injectoren van een 1.6 erop zetten incl. de drukregelaar)
2: de brandstofpomp heeft een lagere druk dan die van een 106 rallye
Maar voorlopig kan ie ermee door!!!!
pomp maakt niet uit.. die van mij is ook nog gewoon orgineel... je zou wel eens je brandstof filter preventief kunnen vervangen..

-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
dus als ik het goed begrijp heb jij er de injectoren+rails+drukregelaar van de 1.6 overgezet, maar de rest is standaard 1.4??TTF wrote:ik heb toen geloof ik met opzet de 1.6 drukregelaar gebruikt (icm de injectors duh) omdat die een half bar meer druk gaf als de 1.4 drukregelaar..maar dat staat er wel op als t goed isv.andriessen wrote:7500?? ik heb gehoord dat je hem tot over de 8000 kan trekken, maar dat moet ik niet te vaak doen heb ik mij laten vertellen hihihi
Maar het stotteren is er bij mij nog niet helemaal uit...
Ik zit zelf aan een paar opties te denken
1: injectoren zijn niet of niet meer goed (misschien ultrasoon laten reinigen of de injectoren van een 1.6 erop zetten incl. de drukregelaar)
2: de brandstofpomp heeft een lagere druk dan die van een 106 rallye
Maar voorlopig kan ie ermee door!!!!
pomp maakt niet uit.. die van mij is ook nog gewoon orgineel... je zou wel eens je brandstof filter preventief kunnen vervangen..
en ik kan dus op de injectorrails zien of het van een 1.4 of 1.6 is?
Zou een 1.6 drukregelaar ook op de 1.4 injectoren passen? Of gaat ie dat niet leuk vinden?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
ik begin nu wel een beetje te twijfelen, welke ik nu heb gebruikt
maar op de 1 drukregelaar stond 2.5bar en op de andere 3 als ik het goed heb onthouden, iedergeval die van 3bar heb ik gebruikt, de drukregelaar kun je gewoon los van de rails dmv een borg klemmetje
de 1.6 injectoren zullen wel iets groter zijn als die van een 1.4 dus

de 1.6 injectoren zullen wel iets groter zijn als die van een 1.4 dus

-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
maar dan moet ik even aan marc vragen of hij er één van een 1.4 of van een 1.6 heeft ingedaanBas_S wrote:3 bar is idd. standaard voor een 1.4 GTI. Zou best kunnen dat de regelaar voor een fase2 1.6 rallye maar 2,5 bar is...
Ik zoek het wel even op.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Hoe ziet die druk regelaar eruit?v.andriessen wrote:maar dan moet ik even aan marc vragen of hij er één van een 1.4 of van een 1.6 heeft ingedaanBas_S wrote:3 bar is idd. standaard voor een 1.4 GTI. Zou best kunnen dat de regelaar voor een fase2 1.6 rallye maar 2,5 bar is...
Ik zoek het wel even op.

Ik ben denk ik degene geweest die de laatste keer de rails met injectoren e.d. heb terug gebouwd
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
er staat een foto op marktplaats van een injectierails (1.3) maar het is volgens mij het ronde dingetje in het midden
http://link.marktplaats.nl/206977327
http://link.marktplaats.nl/206977327
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ik heb een nieuwe voorruit!!!!!!!!!
Oh wat is ie mooi!
Groengetint met een blauwe zonneband incl. nieuwe lijst !!
Oh wat ben ik er blij mee.
Als iemand anders ook zoiets wil.... laat maar weten ik kan het wel regelen!
foto volgen uiteraard, tis nu een beetje donker
Oh wat is ie mooi!
Groengetint met een blauwe zonneband incl. nieuwe lijst !!
Oh wat ben ik er blij mee.
Als iemand anders ook zoiets wil.... laat maar weten ik kan het wel regelen!
foto volgen uiteraard, tis nu een beetje donker
Last edited by v.andriessen on MonFeb02, 2009 11:32:49 PM, edited 1 time in total.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
220 euri
die gasten zitten in de meie bij bodegraven (ergens achter op een erfje)
Dus das niet zo ver voor jou!
die gasten zitten in de meie bij bodegraven (ergens achter op een erfje)
Dus das niet zo ver voor jou!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Weet iemand eigenlijk wat voor schokbrekers er in mijn ax zitten?? Aad? Marc? Romy?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.