Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

kleine positieve toevoeging voor mijn wie=wie: ik heb een nieuwe telefoon!

zal jullie waarschijnlijk weinig boeien, maar het verschil met de vorige is dat hier een camera inzit ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zooo, net ff een skirtsetje opgehaald.. wordt nog ff schuren.. n? 12 januari :S

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ach jaa... maar weer een zaterdagje stappen...

*KLAP* op de snelweg, stuitert er zomaar iets onder je auto door.

Meteen ff gestopt in de zeikende regen, maar alles lijkt normaal, dus gewoon maar doorgereden over de donkere snelweg.

20 km verder (bij het Gelredome) kwamen de eerste stoplichten, en als ze op rood springen stop je.. wat niet gebruikelijk was was de stoomwolk die van de voorkant afsloeg :?
Snel weer ff aan de kant gepleurd; de temperatuur leek redelijk normaal, alle slangen waren nog warm dus voorzichtig doorgereden naar een maat net in Arnhem. Daar aangekomen leek alles wel redelijk ok, ik miste alleen wat trekkracht.. Nou ja, gewoon gaan stappen (was trouwens ZWAAAAR super voor de geinteresseerden), op de terugweg langs de pomp, zomaar even 2,5 liter koelvloeistof bijgevuld :?
Voorzichtig naar huis gereden met de verwarming open aangezien m'n koelventilator onherstelbaar beschadigd was.

Enfin, vandaag de schade eens bekeken; radiator kapot, maar die heb ik dichtgemaakt met van die plakrommel.. waar m'n kopje zo mooi droog was is ie nu zeiknat, zo ook de vacu?mpomp voor het remsysteem (nokkenaskeerring) en koppeling/vliegwiel is ook helemaal vettig. Ik ontdekte gisteren al een aparte tik onder m'n kap dus vandaag de kleppen eens gesteld.. de bouten zaten zo muurvast dat ik ze met een staafje op de ratel los heb moeten halen. Ook zag de olie er nogal anders uit dan gebruikelijk (zwart ipv mooi bruin), dus die heb ik even vervangen.
Lijkt erop dat ie goed te heet is geweest, en er heeft geen lampje gebrand... :(

Nou ja, hij loopt nu redelijk, moet wel olie bij blijven vullen verwacht ik, en dat moet ie maar even doen tot eind Januari. Dan trek ik 'm dan wel weer open...

En er komt een TEMPERATUURMETER in!! :evil:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ooh ja, wat ik nog vergeten was: beschadigde stabistang en uitlaat en een scheur in de voorbumper.

Vraag me af waar ik overheen gegaan ben...

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

kevin.broke wrote:Ooh ja, wat ik nog vergeten was: beschadigde stabistang en uitlaat en een scheur in de voorbumper.

Vraag me af waar ik overheen gegaan ben...


Wat heb je in hemelsnaam geraakt?

Zit ook niet echt mee, hopelijk red je het met een beetje olie bijvullen, ik zal duimen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Damn Kevin, klinkt niet goed.

Heb je weer een goede AX, krijg je deze pech voor je kiezen. Misschien een ideetje om ook gelijk maar Xenon in te bouwen als je bezig gaat. Zie je die rommel op de weg hopelijk wat eerder liggen.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

*ge'edit, was iets t? ver naast de plank* :oops:

laatste tijd zwerft er veel afval op en rond de snelwegen, valt mij ook al op, z??r gevaarlijk, en er rennen veel konijnen en dergelijke dieren voorbij die dan net voorlangs willen rennen (natuurlijke drang, soort spelletje voor die beesten)

@ Bossie: xenon hoeft niet direct te helpen, meeste afval rolt/waaid net voorbij op 't moment dat jij dus langsrijd, zo had ik ook wat te pakken aan zwerfafval, en daarbij had xenon geen uitweg geweest, het rolde precies voor me auto. :x

succes iig met het herstel, en zoals henk hoop ik ook, dat het bijvullen van nieuwe olie het al een hoop oplost.

zitten er ook geen resten of iets van bepaalde deuken waaraan je kunt zien wat het mischien geweest is?

succes met het herstel iig.
:!:
Last edited by DuFF on MonDec11, 2006 4:27:27 AM, edited 2 times in total.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

DuFF wrote:mischien een konijn van plusminus 1.80m. met een blauwe pet en een zaklamp met oranje pionnetje erop?


Waarschuw het konijn niet met lichtsignalen, minder geen snelheid en probeer het konijn absoluut niet te ontwijken :twisted:

Stop na de klap en rijd terug, pak de zaklamp met het oranje pionnetje en verdwijn.

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Kevin, zoals ik al zei, k*t voor je... Dat dit nou weer jou moet overkomen. Ik wens je veel succes en sterkte met het opnieuw opbouwen!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Vandaag wel nog meer schade ontdekt aan onderstel, achteras heeft ook een optatertje gehad. Merkte vandaag (zonder de muziek aan) ineens een zachte brom vanuit rechtsachter :?

Vraag me steeds meer af w?t ik in godsnaam geraakt heb. Maar goed.

Effe getwijfeld over inruilen, maar zoals het er nu uitziet ga ik nog wel ff door met AXen. Weet nu eenmaal al best redelijk wat ik aan dit bakkie heb, en da's wel zo fijn.

Opknapbeurt on the way :)

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

:shock: Dude dat is f*cked up zeg. Was zo'n mooi dieseltje :( het was dan wel een type 3 (iedereen maakt wel eens fouten :wink: ) maar toch.

Suc6 met de herstel werkzaamheden.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nou...

gaat al de goeie kant op. ga vanavond ff iemand terugbellen wanneer ik m'n veerpootjes en achterbrug op kan halen :)
zaterdag even naar zeeland, injectiemateriaal wegbrengen naar jebbers en m'n nieuw staal ophalen (ja, n?g meer velgjes.. dit is 14').

weet nog niet zeker of ik ook nog een setje lichtmetaal ga toepassen, ga het deze winter toch eerst eens proberen met goeie regenbanden.
ook heb ik al een setje nieuwe remmen klaarliggen en ga binnenkort nieuwe fusees en nieuwe rubbers voor het onderstel bestellen. nieuwe remleidingen had ik nog, mogelijk komt ie nog op Apex-veertjes te staan, met wat stuggere shocks achter.

als klap op de vuurpijl heb ik waarschijnlijk een 1.5D Saxo-blokje van 2002 met 50.000 km gevonden, incl. bak en airconditioning, uit een schade-auto. Zelf ter plekke uit te bouwen & lopend te zien, dus klinkt als een leuk projectje.

In Januari ga ik dan aan de ombouw beginnen. Eerst de techniek en dan een geschuurde+gespoten GT-bumper, skirtset en spoilertje erop en de plaatjes en stickers van de achterklep af. Alle huidige uiterlijk schades ga ik dan ook zo goed mogelijk bijwerken. Klinkt als een weekje vakantie :P

Na die investeringen zal ik 'm waarschijnlijk over de 500.000 km moeten rijden om het er een beetje uit te krijgen.. maar goed, dan heb ik a) een heel erg betrouwbare auto en b) denk dat dat wel lukt, anders is er altijd wel iemand in m'n familie/bekenden die er belang bij heeft voor een fatsoenlijke prijs.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Verkoop hem dan niet weer binnen 2 maanden :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

haha, nee, mijn dieseltje blijft nog wel ff :)

kan moeilijk zeuren dat ie teveel zuipt :D
zit met bijna 4000 km op gemiddeld 1:22,3 - en dan houd ik me niet echt in ofzo :) met optrekken schakel ik met koude motor rond de 2500 r/min en rijd ik halfgas, warm gaat het gaspedaal tegen de vloer en schakel ik denk ik ergens tussen de 3000 en 3500. op de snelweg doe ik overigens netjes 120 km/h op de teller (komt vrij aardig overeen met de werkelijkheid).

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

update:

- 1 setje velgen te pakken (14" staal). Dat haal ik zaterdag op.

Zit nu nog achter 1 setje 15" lichtmetaal aan
maar misschien moet ik dat hier niet te hard roepen :lol:

moet nu nog ff aan de slag voor draagarmrubbers, en fuseekogels en ik wil meteen nieuwe wiellagertjes hebben. ook zoek ik nog een tellerbakje en een afneembare trekhaak en en een ZX-diesel tellerbak (voor de toerenteller, die dan weer met sensor..)

als ik weer tijd heb ga ik ook ff het spoilertje van Peanut ophalen en de komende tijd is het SCHUREN geblazen, want de bumper, skirtset en voorschermen moeten spuitklaar gemaakt worden! :D
ook ga ik binnenkort even de hele auto boenen, om te kijken of ik nog andere schades tegenkom en de onderkant moet schoon + weer in de tectyl i.v.m. de krassen die er nu in zitten.

gaat goed komen!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

kijk, de betere berichten 8)

succes met het herstel.

Groetjes,

Michel

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

kevin.broke wrote:nou...

...
als klap op de vuurpijl heb ik waarschijnlijk een 1.5D Saxo-blokje van 2002 met 50.000 km gevonden, incl. bak en airconditioning, uit een schade-auto. Zelf ter plekke uit te bouwen & lopend te zien, dus klinkt als een leuk projectje.

...

Na die investeringen zal ik 'm waarschijnlijk over de 500.000 km moeten rijden om het er een beetje uit te krijgen.. maar goed, dan heb ik a) een heel erg betrouwbare auto en b) ...


Als je er saxo onderdelen in gaat douwen wordt tie inderdaad stukken betrouwbaarder :roll: :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ZO!

Het saxoblokje is voorlopig ?ven van de baan. Er ligt nu een kop op die ik nog had liggen en hij toont zich al een stukje betrouwbaarder. Ben nog wel met een ander blok bezig maar dat vertel ik wel als het allemaal iets zekerder is en dichterbij komt.

Aangezien ik het toch niet kan laten en (met name het stuurgedrag van) m'n rode GT'tje zo miste ben ik vandaag w?l flink op pad geweest voor spulletjes. Ik heb eigenlijk weinig meer te zeggen...

Image
Image

:P

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Netjes :)
Maar eeuh, je zit nu toch nog op 3 gaats.
Zat er ook een 4-gaats onderstel bij? of komt dat nog? :)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ghehe, ik maak ze gewoon met 1 boutje vast :lol:

Nee, viergaats onderstel is natuurlijk alweer geregeld! Winterbandjes ook, zomerbandjes moet ik nog h??l ff voor sparen.

Post Reply