Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ach jaa... maar weer een zaterdagje stappen...
*KLAP* op de snelweg, stuitert er zomaar iets onder je auto door.
Meteen ff gestopt in de zeikende regen, maar alles lijkt normaal, dus gewoon maar doorgereden over de donkere snelweg.
20 km verder (bij het Gelredome) kwamen de eerste stoplichten, en als ze op rood springen stop je.. wat niet gebruikelijk was was de stoomwolk die van de voorkant afsloeg
Snel weer ff aan de kant gepleurd; de temperatuur leek redelijk normaal, alle slangen waren nog warm dus voorzichtig doorgereden naar een maat net in Arnhem. Daar aangekomen leek alles wel redelijk ok, ik miste alleen wat trekkracht.. Nou ja, gewoon gaan stappen (was trouwens ZWAAAAR super voor de geinteresseerden), op de terugweg langs de pomp, zomaar even 2,5 liter koelvloeistof bijgevuld
Voorzichtig naar huis gereden met de verwarming open aangezien m'n koelventilator onherstelbaar beschadigd was.
Enfin, vandaag de schade eens bekeken; radiator kapot, maar die heb ik dichtgemaakt met van die plakrommel.. waar m'n kopje zo mooi droog was is ie nu zeiknat, zo ook de vacu?mpomp voor het remsysteem (nokkenaskeerring) en koppeling/vliegwiel is ook helemaal vettig. Ik ontdekte gisteren al een aparte tik onder m'n kap dus vandaag de kleppen eens gesteld.. de bouten zaten zo muurvast dat ik ze met een staafje op de ratel los heb moeten halen. Ook zag de olie er nogal anders uit dan gebruikelijk (zwart ipv mooi bruin), dus die heb ik even vervangen.
Lijkt erop dat ie goed te heet is geweest, en er heeft geen lampje gebrand...
Nou ja, hij loopt nu redelijk, moet wel olie bij blijven vullen verwacht ik, en dat moet ie maar even doen tot eind Januari. Dan trek ik 'm dan wel weer open...
En er komt een TEMPERATUURMETER in!!
*KLAP* op de snelweg, stuitert er zomaar iets onder je auto door.
Meteen ff gestopt in de zeikende regen, maar alles lijkt normaal, dus gewoon maar doorgereden over de donkere snelweg.
20 km verder (bij het Gelredome) kwamen de eerste stoplichten, en als ze op rood springen stop je.. wat niet gebruikelijk was was de stoomwolk die van de voorkant afsloeg
Snel weer ff aan de kant gepleurd; de temperatuur leek redelijk normaal, alle slangen waren nog warm dus voorzichtig doorgereden naar een maat net in Arnhem. Daar aangekomen leek alles wel redelijk ok, ik miste alleen wat trekkracht.. Nou ja, gewoon gaan stappen (was trouwens ZWAAAAR super voor de geinteresseerden), op de terugweg langs de pomp, zomaar even 2,5 liter koelvloeistof bijgevuld
Voorzichtig naar huis gereden met de verwarming open aangezien m'n koelventilator onherstelbaar beschadigd was.
Enfin, vandaag de schade eens bekeken; radiator kapot, maar die heb ik dichtgemaakt met van die plakrommel.. waar m'n kopje zo mooi droog was is ie nu zeiknat, zo ook de vacu?mpomp voor het remsysteem (nokkenaskeerring) en koppeling/vliegwiel is ook helemaal vettig. Ik ontdekte gisteren al een aparte tik onder m'n kap dus vandaag de kleppen eens gesteld.. de bouten zaten zo muurvast dat ik ze met een staafje op de ratel los heb moeten halen. Ook zag de olie er nogal anders uit dan gebruikelijk (zwart ipv mooi bruin), dus die heb ik even vervangen.
Lijkt erop dat ie goed te heet is geweest, en er heeft geen lampje gebrand...
Nou ja, hij loopt nu redelijk, moet wel olie bij blijven vullen verwacht ik, en dat moet ie maar even doen tot eind Januari. Dan trek ik 'm dan wel weer open...
En er komt een TEMPERATUURMETER in!!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
kevin.broke wrote:Ooh ja, wat ik nog vergeten was: beschadigde stabistang en uitlaat en een scheur in de voorbumper.
Vraag me af waar ik overheen gegaan ben...
Wat heb je in hemelsnaam geraakt?
Zit ook niet echt mee, hopelijk red je het met een beetje olie bijvullen, ik zal duimen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
*ge'edit, was iets t? ver naast de plank*
laatste tijd zwerft er veel afval op en rond de snelwegen, valt mij ook al op, z??r gevaarlijk, en er rennen veel konijnen en dergelijke dieren voorbij die dan net voorlangs willen rennen (natuurlijke drang, soort spelletje voor die beesten)
@ Bossie: xenon hoeft niet direct te helpen, meeste afval rolt/waaid net voorbij op 't moment dat jij dus langsrijd, zo had ik ook wat te pakken aan zwerfafval, en daarbij had xenon geen uitweg geweest, het rolde precies voor me auto.
succes iig met het herstel, en zoals henk hoop ik ook, dat het bijvullen van nieuwe olie het al een hoop oplost.
zitten er ook geen resten of iets van bepaalde deuken waaraan je kunt zien wat het mischien geweest is?
succes met het herstel iig.
laatste tijd zwerft er veel afval op en rond de snelwegen, valt mij ook al op, z??r gevaarlijk, en er rennen veel konijnen en dergelijke dieren voorbij die dan net voorlangs willen rennen (natuurlijke drang, soort spelletje voor die beesten)
@ Bossie: xenon hoeft niet direct te helpen, meeste afval rolt/waaid net voorbij op 't moment dat jij dus langsrijd, zo had ik ook wat te pakken aan zwerfafval, en daarbij had xenon geen uitweg geweest, het rolde precies voor me auto.
succes iig met het herstel, en zoals henk hoop ik ook, dat het bijvullen van nieuwe olie het al een hoop oplost.
zitten er ook geen resten of iets van bepaalde deuken waaraan je kunt zien wat het mischien geweest is?
succes met het herstel iig.
Last edited by DuFF on MonDec11, 2006 4:27:27 AM, edited 2 times in total.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
DuFF wrote:mischien een konijn van plusminus 1.80m. met een blauwe pet en een zaklamp met oranje pionnetje erop?
Waarschuw het konijn niet met lichtsignalen, minder geen snelheid en probeer het konijn absoluut niet te ontwijken
Stop na de klap en rijd terug, pak de zaklamp met het oranje pionnetje en verdwijn.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Vandaag wel nog meer schade ontdekt aan onderstel, achteras heeft ook een optatertje gehad. Merkte vandaag (zonder de muziek aan) ineens een zachte brom vanuit rechtsachter
Vraag me steeds meer af w?t ik in godsnaam geraakt heb. Maar goed.
Effe getwijfeld over inruilen, maar zoals het er nu uitziet ga ik nog wel ff door met AXen. Weet nu eenmaal al best redelijk wat ik aan dit bakkie heb, en da's wel zo fijn.
Opknapbeurt on the way
Vraag me steeds meer af w?t ik in godsnaam geraakt heb. Maar goed.
Effe getwijfeld over inruilen, maar zoals het er nu uitziet ga ik nog wel ff door met AXen. Weet nu eenmaal al best redelijk wat ik aan dit bakkie heb, en da's wel zo fijn.
Opknapbeurt on the way
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
nou...
gaat al de goeie kant op. ga vanavond ff iemand terugbellen wanneer ik m'n veerpootjes en achterbrug op kan halen
zaterdag even naar zeeland, injectiemateriaal wegbrengen naar jebbers en m'n nieuw staal ophalen (ja, n?g meer velgjes.. dit is 14').
weet nog niet zeker of ik ook nog een setje lichtmetaal ga toepassen, ga het deze winter toch eerst eens proberen met goeie regenbanden.
ook heb ik al een setje nieuwe remmen klaarliggen en ga binnenkort nieuwe fusees en nieuwe rubbers voor het onderstel bestellen. nieuwe remleidingen had ik nog, mogelijk komt ie nog op Apex-veertjes te staan, met wat stuggere shocks achter.
als klap op de vuurpijl heb ik waarschijnlijk een 1.5D Saxo-blokje van 2002 met 50.000 km gevonden, incl. bak en airconditioning, uit een schade-auto. Zelf ter plekke uit te bouwen & lopend te zien, dus klinkt als een leuk projectje.
In Januari ga ik dan aan de ombouw beginnen. Eerst de techniek en dan een geschuurde+gespoten GT-bumper, skirtset en spoilertje erop en de plaatjes en stickers van de achterklep af. Alle huidige uiterlijk schades ga ik dan ook zo goed mogelijk bijwerken. Klinkt als een weekje vakantie
Na die investeringen zal ik 'm waarschijnlijk over de 500.000 km moeten rijden om het er een beetje uit te krijgen.. maar goed, dan heb ik a) een heel erg betrouwbare auto en b) denk dat dat wel lukt, anders is er altijd wel iemand in m'n familie/bekenden die er belang bij heeft voor een fatsoenlijke prijs.
gaat al de goeie kant op. ga vanavond ff iemand terugbellen wanneer ik m'n veerpootjes en achterbrug op kan halen
zaterdag even naar zeeland, injectiemateriaal wegbrengen naar jebbers en m'n nieuw staal ophalen (ja, n?g meer velgjes.. dit is 14').
weet nog niet zeker of ik ook nog een setje lichtmetaal ga toepassen, ga het deze winter toch eerst eens proberen met goeie regenbanden.
ook heb ik al een setje nieuwe remmen klaarliggen en ga binnenkort nieuwe fusees en nieuwe rubbers voor het onderstel bestellen. nieuwe remleidingen had ik nog, mogelijk komt ie nog op Apex-veertjes te staan, met wat stuggere shocks achter.
als klap op de vuurpijl heb ik waarschijnlijk een 1.5D Saxo-blokje van 2002 met 50.000 km gevonden, incl. bak en airconditioning, uit een schade-auto. Zelf ter plekke uit te bouwen & lopend te zien, dus klinkt als een leuk projectje.
In Januari ga ik dan aan de ombouw beginnen. Eerst de techniek en dan een geschuurde+gespoten GT-bumper, skirtset en spoilertje erop en de plaatjes en stickers van de achterklep af. Alle huidige uiterlijk schades ga ik dan ook zo goed mogelijk bijwerken. Klinkt als een weekje vakantie
Na die investeringen zal ik 'm waarschijnlijk over de 500.000 km moeten rijden om het er een beetje uit te krijgen.. maar goed, dan heb ik a) een heel erg betrouwbare auto en b) denk dat dat wel lukt, anders is er altijd wel iemand in m'n familie/bekenden die er belang bij heeft voor een fatsoenlijke prijs.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
haha, nee, mijn dieseltje blijft nog wel ff
kan moeilijk zeuren dat ie teveel zuipt
zit met bijna 4000 km op gemiddeld 1:22,3 - en dan houd ik me niet echt in ofzo met optrekken schakel ik met koude motor rond de 2500 r/min en rijd ik halfgas, warm gaat het gaspedaal tegen de vloer en schakel ik denk ik ergens tussen de 3000 en 3500. op de snelweg doe ik overigens netjes 120 km/h op de teller (komt vrij aardig overeen met de werkelijkheid).
kan moeilijk zeuren dat ie teveel zuipt
zit met bijna 4000 km op gemiddeld 1:22,3 - en dan houd ik me niet echt in ofzo met optrekken schakel ik met koude motor rond de 2500 r/min en rijd ik halfgas, warm gaat het gaspedaal tegen de vloer en schakel ik denk ik ergens tussen de 3000 en 3500. op de snelweg doe ik overigens netjes 120 km/h op de teller (komt vrij aardig overeen met de werkelijkheid).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
update:
- 1 setje velgen te pakken (14" staal). Dat haal ik zaterdag op.
Zit nu nog achter 1 setje 15" lichtmetaal aan
maar misschien moet ik dat hier niet te hard roepen
moet nu nog ff aan de slag voor draagarmrubbers, en fuseekogels en ik wil meteen nieuwe wiellagertjes hebben. ook zoek ik nog een tellerbakje en een afneembare trekhaak en en een ZX-diesel tellerbak (voor de toerenteller, die dan weer met sensor..)
als ik weer tijd heb ga ik ook ff het spoilertje van Peanut ophalen en de komende tijd is het SCHUREN geblazen, want de bumper, skirtset en voorschermen moeten spuitklaar gemaakt worden!
ook ga ik binnenkort even de hele auto boenen, om te kijken of ik nog andere schades tegenkom en de onderkant moet schoon + weer in de tectyl i.v.m. de krassen die er nu in zitten.
gaat goed komen!
- 1 setje velgen te pakken (14" staal). Dat haal ik zaterdag op.
Zit nu nog achter 1 setje 15" lichtmetaal aan
maar misschien moet ik dat hier niet te hard roepen
moet nu nog ff aan de slag voor draagarmrubbers, en fuseekogels en ik wil meteen nieuwe wiellagertjes hebben. ook zoek ik nog een tellerbakje en een afneembare trekhaak en en een ZX-diesel tellerbak (voor de toerenteller, die dan weer met sensor..)
als ik weer tijd heb ga ik ook ff het spoilertje van Peanut ophalen en de komende tijd is het SCHUREN geblazen, want de bumper, skirtset en voorschermen moeten spuitklaar gemaakt worden!
ook ga ik binnenkort even de hele auto boenen, om te kijken of ik nog andere schades tegenkom en de onderkant moet schoon + weer in de tectyl i.v.m. de krassen die er nu in zitten.
gaat goed komen!
kevin.broke wrote:nou...
...
als klap op de vuurpijl heb ik waarschijnlijk een 1.5D Saxo-blokje van 2002 met 50.000 km gevonden, incl. bak en airconditioning, uit een schade-auto. Zelf ter plekke uit te bouwen & lopend te zien, dus klinkt als een leuk projectje.
...
Na die investeringen zal ik 'm waarschijnlijk over de 500.000 km moeten rijden om het er een beetje uit te krijgen.. maar goed, dan heb ik a) een heel erg betrouwbare auto en b) ...
Als je er saxo onderdelen in gaat douwen wordt tie inderdaad stukken betrouwbaarder
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ZO!
Het saxoblokje is voorlopig ?ven van de baan. Er ligt nu een kop op die ik nog had liggen en hij toont zich al een stukje betrouwbaarder. Ben nog wel met een ander blok bezig maar dat vertel ik wel als het allemaal iets zekerder is en dichterbij komt.
Aangezien ik het toch niet kan laten en (met name het stuurgedrag van) m'n rode GT'tje zo miste ben ik vandaag w?l flink op pad geweest voor spulletjes. Ik heb eigenlijk weinig meer te zeggen...
Het saxoblokje is voorlopig ?ven van de baan. Er ligt nu een kop op die ik nog had liggen en hij toont zich al een stukje betrouwbaarder. Ben nog wel met een ander blok bezig maar dat vertel ik wel als het allemaal iets zekerder is en dichterbij komt.
Aangezien ik het toch niet kan laten en (met name het stuurgedrag van) m'n rode GT'tje zo miste ben ik vandaag w?l flink op pad geweest voor spulletjes. Ik heb eigenlijk weinig meer te zeggen...
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM