[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

edwin ss50 wrote:en een s16 heeft geen 6 bak, een 306 gti-6 heeft alleen een 6 bak.


klopt.
mijn ma heeft een S16 en is echt maar een 5-bak :P
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

the lone night rider wrote:
edwin ss50 wrote:en een s16 heeft geen 6 bak, een 306 gti-6 heeft alleen een 6 bak.


klopt.
mijn ma heeft een S16 en is echt maar een 5-bak :P


snelle moeder heb jij! :lol:

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

kakanox wrote:


snelle moeder heb jij! :lol:[/quote]

de auto is snel :P
(ons ma weet haar gas wel te vinden daar niet van :P )
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Klopt alleen GTI heeft een 6 bak
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

MUSKETIER wrote:Klopt alleen GTI heeft een 6 bak


jep en die is een heel klein beter sneller...
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

the lone night rider wrote:
MUSKETIER wrote:Klopt alleen GTI heeft een 6 bak


jep en die is een heel klein beter sneller...


lijkt me wel vet in een AX.. korte bak van de GT met een 6e versnellingen die 'm nog een keer doet zakken in toeren.. dus zoiets:

Code: Select all

Versn.  @ 6000 r/min  @ 3500 r/min 
1e =    50 km/h       29 km/h
2e =    95 km/h       55 km/h
3e =    130 km/h      76 km/h
4e =    160 km/h      93 km/h
5e =    192 km/h      112 km/h
6e =    228 km/h      133 km/h


Da's dus lekker 140 rijden met weinig toeren, v??l trekkracht in 5 (vooral met een 1.6 voorin!) en waarschijnlijk een top van net boven de 200 km/h..

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo... verslagje van vandaag! Niet zoveel gedaan eigenlijk. met Toon & Robert nog ff wat kleine dingetjes aangepakt en geprepareerd voor morgen. Als het goed is gaat het blok er morgen in en we wilden de boel toch ff klaar hebben.

Dusssss... nieuwe motorsteuntjes erin, ruit eruit gesneden, en cup-voorpoten eronder. De lagers zijn niet al te best meer (waarschijnlijk te lang gelegen), dus die ga ik nog even laten vervangen. De rest is wel wat beter, dikkere remschijf o.a. - ook al wordt die toch vervangen.

Het staat iig cool! Hij is nu zo'n 4cm gezakt voor, zonder motorblok. Als ik met een versnellingsbak in m'n handen op de veerpoten ga zitten (ongeveer gelijk aan een blok? >> 92 kg + bak) zakt ie nog eens 4 cm, voor een totale verlaging van zo'n 8 cm. Veren zijn zachter dan mijn vorige, iig niet het rare veerkarakter van een progressieve veer.

Even een aantal dingen bekeken; mogelijk wordt het karretje ook nog gedeeltelijk overgespoten en h??l misschien wel geheel. We'll see!

En oh ja, heb de AXClub.net stickers op de achterste zijruitjes geplakt ;)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

toe maar! Het gaat weer ergens op lijken! Succes morgen!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik wil foto's!

en wel nu :)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:ik wil foto's!

en wel nu :)


ik doe m'n best... ben je in Eindhoven? kom ze straks maar ff zelf maken! :D

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

tja kevin je kan wel zeggen dat je dat allemaal doet maar wij willen het zien. :)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:tja kevin je kan wel zeggen dat je dat allemaal doet maar wij willen het zien. :)


inderdaad!

en kev, ik heb geen fototoestel hier.. ligt in zeeuwland
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:
Sander wrote:tja kevin je kan wel zeggen dat je dat allemaal doet maar wij willen het zien. :)


inderdaad!

en kev, ik heb geen fototoestel hier.. ligt in zeeuwland


dan kom je langs, heb je het toch gezien... :D straks nog ff nieuwe wiellagertjes erin en het blokje erin...

is het misschien mogelijk dati k bij sander nog ff een blikje onder de kap werp op korte termijn?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Je bent altijd welkom.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Sander wrote:Je bent altijd welkom.


jij hier ook, als je zin hebt :roll: weet ff niet hoe en/of wanneer ik daarheen zou moeten rijden!

kan je me nog tips geven m.b.t. kabelboom?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kakanox wrote:
Sander wrote:Je bent altijd welkom.


jij hier ook, als je zin hebt :roll: weet ff niet hoe en/of wanneer ik daarheen zou moeten rijden!

kan je me nog tips geven m.b.t. kabelboom?


neem een type2 dashboard van een GTI :roll:

sensoren kan je voor een gedeelte wel overschroeven vanuit je oude blok zodat dat iig past..
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:
kakanox wrote:
Sander wrote:Je bent altijd welkom.


jij hier ook, als je zin hebt :roll: weet ff niet hoe en/of wanneer ik daarheen zou moeten rijden!

kan je me nog tips geven m.b.t. kabelboom?


neem een type2 dashboard van een GTI :roll:

sensoren kan je voor een gedeelte wel overschroeven vanuit je oude blok zodat dat iig past..


hmm.. vind die tellers eigenlijk minder mooi :( wil 'm origineel houden van binnen!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik heb wel een klein stapeltje foto's gemaakt die zal ik je eerdaags eens doormailen. Het is wel een ander injectiesysteem maar dan zie je even wat. Van de kabelboom van je motorblok lopen 3 draden naar binnen namelijk Contact+, benzinepomp en toerenteller.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:Ik heb wel een klein stapeltje foto's gemaakt die zal ik je eerdaags eens doormailen. Het is wel een ander injectiesysteem maar dan zie je even wat. Van de kabelboom van je motorblok lopen 3 draden naar binnen namelijk Contact+, benzinepomp en toerenteller.


mmm en toerenteller had je al draaiende toch?
waarom zeurt iedereen dan altijd dat het niet kan met een type1 dash? :?
is idd wel logisch dat het verder helemaal niet anders is!

alhoewel, sensoren wellicht?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:
Sander wrote:Ik heb wel een klein stapeltje foto's gemaakt die zal ik je eerdaags eens doormailen. Het is wel een ander injectiesysteem maar dan zie je even wat. Van de kabelboom van je motorblok lopen 3 draden naar binnen namelijk Contact+, benzinepomp en toerenteller.


mmm en toerenteller had je al draaiende toch?
waarom zeurt iedereen dan altijd dat het niet kan met een type1 dash? :?
is idd wel logisch dat het verder helemaal niet anders is!

alhoewel, sensoren wellicht?


toerenteller draait nog niet, maar volgens mij was de ingangsspannign gewoon een factor 3,5 hoger ofzo, als ik 't goed gelezen heb.

zou betekenen dat ie stationair zo'n dikke 3000 r/min aangeeft - m.a.w.: weerstandje ertussen..

Post Reply