Eindelijk weer eens een update. Er is genoeg gebeurd aan de AXen. Maar elke keer geen tijd gehad om dat hier even te vermelden... Excuses!
In 2013 vonden we op Citromobile een sleepoogkapje voor een leuk prijsje. Eindelijk maar eens glad gemaakt en op de GTI gemonteerd en een stickertje geplakt:
Vorige week ook weer lekker bezig geweest. Met de 1.3 Rallye versnellinsgbak die eronder hangt. Met de korte verhoudingen van deze vbak loopt de motor aardig hoog in de toeren als je een beetje wilt doorrijden op de snelweg. Omdat het optrekken wel erg leuk is met deze bak wilde ik dat graag zo houden maar in z,n 5 mag hij best wat minder toeren draaien.
Toen Ard zijn meldde dat zijn TRS met Dieselbak vbak gesloopt zou worden, leek het mij een goed idee om de 5de versnelling te redden van ondergang. Gister samen met Ard de 5de versnelling (en overbrenging) er af gehaald. En de dag erna heb ik het zooitje op de GTI gemonteerd.
Met behulp van deze handleiding trouwens, misschien moeten we die eens overnemen op de AXClub:
http://www.suzukituning.com/PSA/MA5%20G ... change.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo moest het uiteindelijk weer komen te zitten:
Hier alles los:
Deze moet je goed bij elkaar houden, anders gaan de balletjes en veertjes alle kanten op:
Bovenste Diesel en onderste de rallye 5de versnelling:
Uiteindelijk scheelt het een hoop, ik kan weer gerust 130 rijden zonder dat er draaikolken in de benzine tank ontstaan en de motor tegen de 5000 toeren aan loopt.