Sébastien aka Speederdd Ax GT Carb '90/Leon '02 TDI 110

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Die kapjes voor de velgen (weet niet of je ze nog zoekt). Zijn van de peugeot partner het zelfde. En dus als je 106 rallye steelies wilt met citroen doppen in het zelfde design als die van de peugeot. Dan kan je ze ook van de citroen berlingo nemen ;)

Kleine tip :).
Image

My Cars <98>.

saxodriver85
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 78
Joined: ThuMar29, 2007 7:49:55 PM
Location: Tiel

Post by saxodriver85 »

Henri106 wrote:Die kapjes voor de velgen (weet niet of je ze nog zoekt). Zijn van de peugeot partner het zelfde. En dus als je 106 rallye steelies wilt met Citroën doppen in het zelfde design als die van de peugeot. Dan kan je ze ook van de Citroën berlingo nemen ;)

Kleine tip :).


van de berlingo zijn wel anders dan van n rallye , bij cit zit er nog n zwarte rand omheen . en de rally is puur op de naaf en niet om de bouten heen.
Greetzz

saxo 1.6 8v vtr

Binnen ben ik niet normaal, want ik ben buitengewoon.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Speederdd wrote:Vandaag eindelijk de sproeier in de eeste trap van de Carb gezet.

Image

Daarna liep die heel slecht vanaf 3500 rpm, wat normaal is zonder afstelling. Een halve uur later was die afgesteld :lol: , en ja broaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap zoals vroeger ;)... het zal moeilijk zijn om te zeggen dat het sneller is, maar dat komt ook door de afgetapte luchthapper ... -> ik weet het gewoon niet maar ik hoop van wel (nu is het wachten op een 1.6i 8s om eens te lachen/meten)


Wist niet dat je die er nog niet in had zitten!
Dat scheelt toch wel hoor, maar dan moet je zeker de luchthapper weer open doen...

Ik zit ook al eeuwen na te denken over hoe en waar een luchthapper/afgesloten luchttoevoer te plaatsen zonder veel last te hebben van eventuele regen etc..
Lucht in- en afvoer kan zoveel schelen, zeker met dit filter. Maar daar waren we het al over eens.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Luchthapper open doen + regenproof is een project voor vrijdag of zaterdag.... ik laat je wel weten als het de moeite was.... (aangezien de perfs in de zomer met de happer geopend beter waren dan in de winter met de happer toe ...)

Maar idd daarover zijn we zoals zondag nog besproken eens

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Speederdd wrote:nu is het wachten op een 1.6i 8s om eens te lachen/meten


Je weet inmiddels waar ik woon :P

Heb je de achteras nog moeten stellen of stond de hoogte zo, hij staat wel precies goed!

Nette GT :)
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Rooney wrote:
Speederdd wrote:nu is het wachten op een 1.6i 8s om eens te lachen/meten


Je weet inmiddels waar ik woon :P

Heb je de achteras nog moeten stellen of stond de hoogte zo, hij staat wel precies goed!

Nette GT :)


Idd, na 2keer die lange weg in je wijk in de 2 richting gereden te hebben weet ik waar je woont.... (straat vinden is eenvoudig, straat volgen is wel minder ;)).

Achteras stond op die hoogte, vrijdag ga ik zien als ik genoeg kan uitslepen om geen aanloop meer te hebben, anders moet die misschien 1cm hoger gaan (in combinatie met slepen)

Nog eens bedankt, ik ben echt tevreden met je onderdelen (die doen het prima in combinatie met nieuwe onderdelen :lol: )

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

sebas, meestal loopt het aan bij je bumpersteun!
als je deze gedeeltelijk weghaalt/ombuigt kan er opeens veel meer..
Image

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

q01z wrote:sebas, meestal loopt het aan bij je bumpersteun!
als je deze gedeeltelijk weghaalt/ombuigt kan er opeens veel meer..


gisteren heb ik twee grote stukken eruit gehaald, resultaat loopt het op snelweg niet meer aan... maar soms nog op slechtere wegen, dan loopt het aan in de hele rond gedeelte onder de skirt. Vandaag Bilstein B8 Sprints besteld :oops:

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

nog altijd aan het wachten op de B8 -> geen leuke updates maar toch een wandeling in de bossen ;)

Image
Image
Image
Image
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Mooie foto's! 8)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Mooie foto's Sebas, lijkt wel een Hollands landschap met al die wilgen :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

hier een vraagje over de xantia, is dat normaal als voltage als die idle draait : Image


:oops:

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Nee, maximaal 14,4V. Meet met een multimeter op de accu, das een stuk nauwkeuriger dan een metertje :wink:
Maar als t de echte spanning is dan is je spanningsregelaar van je dynamo kapot...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

en dan moet je die asap vervangen

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

thx voor de raden. Ik heb het aan de batterij gemeten, daar is alles ok.

Ik denk dus dat de condo is maar een tuning spul die zijn werk ni goed doet :lol:

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Zit ergens een potmetertje op die powercap waarmee je hem kan afstellen op het juiste voltage.
Altijd meer PK's dan jou!

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Image
Image
Image
Image


8) 8) 8)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Speederdd wrote:Image


8) 8) 8)


Die dingen moet je niet gebruiken Sébastien!
Het staat er zelfs op.... die zijn 2de hands en versleten.
"Tested on Nurburgring-Nordschleife", je kunt beter nieuwe kopen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

:lol: , goed gevonden :lol:

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

heb ze toch maar gemonteerd :oops: :roll:

oude monroe gasdempers die het perfect deden op de gewoon rijhoogte:
Image
Image

Een custommade uitlaat dat ik wou proberen (heb die geruild tegen een standaard demper) naar de huidige Devil :
Image

De B8 Sprint :
Image
Image
Image

De nieuwe uitlaat
Image
video van ieuwe uitlaat met nog veel damp


video van ieuwe uitlaat met nog gewoon een beetje olie

Die uitlaat blijft redelijk maar maakt toch een beetje meer lawai onder de 4000 toren, wat de Devil niet echt deed.

De B8 sprint zijn echt leuk op de weg. Aanloop probleem is bijna weg, maar het gaat meer op de wegligging die echt verbeterd is. Het zijn echte dempers -> die doen hun werk maar wel met een beperkte beweging. Ik ben echt gelukkig en zal wachten op een sessie in de ardennen om te weten als ik nog altijd tevreden ben over de voorste ophanging.

Achterkant 1 à 2 cm verhogen staat toch op de planning. (batterij, reservewiel enz... moeten in de koffer komen en die zal hiervan niet hoger worden aangezien die momenteel zonder 5de wiel rijd)

Post Reply