Ik zal mn wie is wie weer eens updaten, want ik heb wat op te biechten.
Dit is de teller:
Juist ja.. 219.563 kilometertjes
En dit is de bijbehorende AX:
Nouja goed. Dat WAS dus mijn ax, waar ik (en enkele andere familieleden) 3,5 jaar mee rond heb gereden. Omgebouwd (met dank aan enkele leden hier, waarvoor ik in ieder geval bij naam wil danken: Paul & Cindy!) van simpele Escapade tot uhhm.. nouja 1.1i met GT-trim (en Philips audio natuurlijk).
Eigenlijk reed hij perfect, ok hij had zn puntjes:
-remverschil voor (1 remklauw ontspande niet goed, maar spande ook niet goed bij intrappen van het pedaal)
-barst in voorruit
-ontwasemen 'smorgens duurde lang
-voorophanging (veren/dempers) eigenlijk 'op', en achter door de pootjes gezakt zoals veel AX'en.
Nouja dat waren eigenlijk de drie grote punten.. En samen met kleinere puntjes (roest, rammeltjes, rammelende stoelen, toenemend benzine verbruik door remprobleem), en het feit dat ik er bij inruil een mooie prijs voor kon krijgen (danku recessie!) heeft geleid tot de keuze om 'm weg te doen.
Dus met pijn en moeite na een week uitbouwen van de spullen die ik wilde hebben (mn audio, carkit, houten stuurtje en wat kleine dingetjes) heb ik mijn jarenlange project bij de dealer gebracht, en het nieuwe vervoersmiddel meegenomen:
En daar stond de nieuwe voiture al te stralen. De linker natuurlijk, rechts mn AX (die ook nog straalde):
Juistja, de keuze is gevallen op de 'moderne' AX: De Citroën C2!
specs:
1.4i (multipoint), Ligne Ambiance (uit 2004).
75pk uit mn hoofd, Airco, cruise control, mistlampjes, stuurbekrachtiging, in alle richtingen verstelbare bestuurdersstoel, verstelbaar stuur en een verrekte handige achterbak!
Qua rijden een wereld van verschil. Niet vergelijkbaar met de AX (dat was echt een 'bommetje'), zal ik het maar als 'modern' omschrijven? En dat is positief in dit geval. Of 'ie sneller is als de AX 1.1i? Geen idee, degene die me kennen weten hoe ik rij..
Kortom, als inmiddels niet-AX-rijdende AX-liefhebber ik ga me wel vermaken met deze bolide.
En hopelijk mag de AX nog iemand vinden die zich er verder over ontfermt. Een schredder was hij ook nog niet waard..