Glenn aka Glenn@NL (C4 1.6HDi, ex AX Escapade 1.1i 1993)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dat is best spannend rijden in het donker/regen.. :roll:

gelukkig heb je het gehaald Glenn!
en zoals joost al zegt, ff stekkertje controleren ;) lijkt erop dat je nog wel wat laadspanning hebt gehad! anders was hij al wel eerder overleden..
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Koolborstels.

Morgenmiddag even komen vervangen?
Ik heb nog nieuwe liggen voor een AX Valeo.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Bas heeft de dynamo van mn oude blok nog liggen, dus die gaat er gewoon op. Bovendien zat het kleine stekkertje ook niet heel goed vast, maar heb het batterijlampje nooit zien oplichten trouwens.

Helaas is de batterij van mn multimeter op, dus vanavond na werk kan ik pas kijken hoeveel stroom er afgegeven wordt door de dynamo...

Net starte de auto wel (wel moeilijker als normaal).

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

CitroCin wrote:Helaas herken ik dit maar al te goed!
ja.. hier ook herkenning
ik was auto afhankelijk voor m'n werk, dus naar garage om de hoek gebracht. die verkochten me eerst een nieuwe accu.. een week later stond ik er weer natuurlijk.
gelukkig kon ik op stel en sprong in lisse terecht (nissan 100 nx) om een dynamo op te halen

wel goed om eerste te testen nu het stekkertje weer goed vast zit.
wie weet verders niks aan het handje. scheelt iemand toch weer heen en rijden en een uurtje klussen.
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ik zal mn wie is wie weer eens updaten, want ik heb wat op te biechten.

Dit is de teller:
Image

Juist ja.. 219.563 kilometertjes :shock:

En dit is de bijbehorende AX:
Image

Nouja goed. Dat WAS dus mijn ax, waar ik (en enkele andere familieleden) 3,5 jaar mee rond heb gereden. Omgebouwd (met dank aan enkele leden hier, waarvoor ik in ieder geval bij naam wil danken: Paul & Cindy!) van simpele Escapade tot uhhm.. nouja 1.1i met GT-trim (en Philips audio natuurlijk).

Eigenlijk reed hij perfect, ok hij had zn puntjes:
-remverschil voor (1 remklauw ontspande niet goed, maar spande ook niet goed bij intrappen van het pedaal)
-barst in voorruit
-ontwasemen 'smorgens duurde lang
-voorophanging (veren/dempers) eigenlijk 'op', en achter door de pootjes gezakt zoals veel AX'en.

Nouja dat waren eigenlijk de drie grote punten.. En samen met kleinere puntjes (roest, rammeltjes, rammelende stoelen, toenemend benzine verbruik door remprobleem), en het feit dat ik er bij inruil een mooie prijs voor kon krijgen (danku recessie!) heeft geleid tot de keuze om 'm weg te doen.

Dus met pijn en moeite na een week uitbouwen van de spullen die ik wilde hebben (mn audio, carkit, houten stuurtje en wat kleine dingetjes) heb ik mijn jarenlange project bij de dealer gebracht, en het nieuwe vervoersmiddel meegenomen:

En daar stond de nieuwe voiture al te stralen. De linker natuurlijk, rechts mn AX (die ook nog straalde):

Image
Image

Juistja, de keuze is gevallen op de 'moderne' AX: De Citroën C2!

specs:

1.4i (multipoint), Ligne Ambiance (uit 2004).
75pk uit mn hoofd, Airco, cruise control, mistlampjes, stuurbekrachtiging, in alle richtingen verstelbare bestuurdersstoel, verstelbaar stuur en een verrekte handige achterbak!

Qua rijden een wereld van verschil. Niet vergelijkbaar met de AX (dat was echt een 'bommetje'), zal ik het maar als 'modern' omschrijven? En dat is positief in dit geval. Of 'ie sneller is als de AX 1.1i? Geen idee, degene die me kennen weten hoe ik rij.. :lol:

Kortom, als inmiddels niet-AX-rijdende AX-liefhebber ik ga me wel vermaken met deze bolide.

En hopelijk mag de AX nog iemand vinden die zich er verder over ontfermt. Een schredder was hij ook nog niet waard..

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Toch wel jammer Glenn, dat ie weg is, het was iig altijd leuk om in jouw gezelschap te sleutelen maar ja dat is niet meer :cry: (ach gelukkig hebben we Bas nog :D )
Iig vele fijne km's toegewenst in je mooie C2 en dat ie maar heel mag blijven
(y)
Ow ja we mogen ons toch wel eens beroepen op jouw logische denken he :D , in geval van storingen of zo :roll:

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

zo glen!
maarreh. is dit dan meteen je afscheid van de hele axclub ??
nee toch zeker
:)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ik ben hier nog laaaaang niet weg! :D

En voor geklus ook nog altijd in, maar niet meer aan de mijne :lol:

De technische handboeken blijven natuurlijk op de plank :wink:

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Jeetje Glenn, je trouwe escapade weg...
Maar bij een leuke inruilprijs voor een nette C2, weet zelf niet of ik dat zou afslaan.

Afgelopen zondag al even staan bewonderen, erg mooie C2!
Zit het een beetje comfortabel op langere afstanden?
Gelukkig ben je wel aan de donkerblauwe Citro gebleven ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

:| maar hij is wel mooi
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Zeg wat is dit? zelf ik rij nog in een ax! foei!

Maar wel een mooie auto en een goede keus ;).

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

En of dat lekker zit op de langere afstand! Nouja opzich is de zit in een AX ook prima (als je eenmaal zit). Alleen is het nu wel lekker dat je een stuk hoger zit. Minder last van voorlampen van SUV's. Makkelijke in en uitstap (zonder benen om het stuur te vouwen). En het stuur kan nu een stuk 'verder weg' waardoor je met lange arm kan sturen ipv gevouwen armen. Alleen 1 minpunt: sturen met de benen is er niet meer bij :wink: Dat lukte me met de ax altijd heel goed ("kijk mama, zonder handjes")

En als ik het geld had gehad (en niet zo achterlijk veel als inruilprijs kreeg) was de AX echt wel gebleven hoor. Maar goed, ik ben nu eenmaal nog student (nog een half jaar als het meezit), en heb dus eigenlijk geen auto nodig (Lang leve de OV-jaarkaart en de fiets).

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Oooohhwwww, is dat een C2 :shock: Ik dacht dat dat je AX was met een hele vette bodykit 8)


Maar een mooi bakkie Glenn, heel veel plezier ermee.
Image Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Gefeliciteerd met de aankoop Glenn! Luxe hoor!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:lol: je hebt eigenlijk geen auto nodig, maar koopt een c2.

komiek 1e klas !

nee mooie bak, wees er maar zuinig op, en wijzig meteen de topictitel van je wie=wie ff :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Gefeliciteerd !! ... ik zag idd vorige wek jouw ax op markplaats voorbij komen ....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Proficiaat met je nieuwe aanwinst.

In belgie is da ook zo met de inruilprijs, een vriendin kreeg 1500€ voor een dood versleten Ax 1.1 omdat ze een C3 1.1 kocht....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Jeetje glenn, dat had ik nooit verwacht!!

gefeliciteerd met je nieuwe bolide.. ik snap nu pas waarom er een C2 achter ons zat toen er werd gezegt, he glenn :oops:

Dacht al, zie helemaal geen ax 8-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Mooie C2 zeg! Enne, dat je geen AX nodig hebt om hier te komen en blijven hangen is een ding dat zeker is...

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Glenn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag :verjaardag

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply