Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

maar is dat dan niet los nieuw te verkrijgen, of zit dat vast op de draagarm normaal?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:maar is dat dan niet los nieuw te verkrijgen, of zit dat vast op de draagarm normaal?
Rubbers kan je los verkrijgen maar moeten erop geperst worden, hele nieuwe draagarm kost niets en dan heb je ook nieuwe fusee's
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

kijk dat wou ik weten, dank u wel en excuses voor al het gespam, maarja daar is deze wie=wie wel aan gewend :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

poeh!

en weer een AX minder..
zondagmorgen half9 is de GT carb afgehaald door forumlid ax_crosser
het koste nog wat moeite, door de verlaging kon hij de trailer niet op, waar we met een harde klap achterkwamen toen hij met de uitlaat tegen de bodem kwam..

uiteindelijk de rijplaten op moeten krikken om m erop te krijgen!

verder staat de Allure nog steeds met zn pootjes omhoog, de uitlaat loopt nu hopelijk nergens meer op aan met dank aan Grietje en de lieftallige moker van Bas_S
wel bleek het lastiger als verwacht om de remslang r.a. te vervangen, vooral omdat na nader onderzoek bleek dat op deze Type3 een 106 slang was toegepast :roll:

hopelijk komt morgen me nieuwe slang binnen en dan kan ik of morgen o of overmorgen die slang monteren en de remleidingen weer terugmonteren..

en dan, vind ik het tijd voor Apk!
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zo, eindelij kweer es echt kunnen sleutelen aan de AX ipv de GSA..

ik wilde gister mn remleidingen al maken, maar toen bleek mn nippelmaaksetje niet compleet.. vervolgens kwam ik er een paar uur later bij het opruimen achter dat dat klopte, ik had om die reden nog een set gekocht :roll:

vanavond dus mn remleidingen alsnog gemaakt, evenals het pas maken vd bumper voor de uitlaat en het vullen vd versnellingsbak met olie.. :)


beetje slechte foto, maar in het wit kan je wel aardig zien hoe slecht het remslangetje was...
Image

gedeeltelijk nieuw koper, nieuwe remslang, beugeltjes opnieuw gespoten en alle nippeltjes boutjes/moertjes vervangen.
Image

uitlaat die maar niet pas te maken blijft voor de bumper..
Image

omdat de beugels op de uitlaat niet op de goede plek zitten komt deze dus tegen de bumper aan.. beugels waren al maximaal aangepast, dus dan maar andersom te werk..
Image


owh en bij de GSA is de huidige status als volgt;
1 kant zonder cilinderbussen/kop
Image
niet sluitende kleppen..
Image
GS-deur waarvan het gat nu op maat gezaagd is voor een GSA handvat
Image
cilinderkop in onderdelen
Image
bling!
Image


na het weekend gooi ik de AX bij de garage neer, mogen ze kijken of ze er een APK op kunnen fietsen..
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

waar ga je 'm laten apk-dingesen ?
en als je dat randje bij de bumper nou nog ff afbraamt, dan is het helemaal netjes :wink: .
kan bijvoorbeeld met zo'n ding:
klik
Spreken is goud, Ductape is zilver.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Zeg Marc, wat zijn jullie eigenlijk met die GSA motor aan het doen?
Olielekkages oplossen ofzo?

Als ik Nard moet geloven is het bij zo'n motortje het makkelijkst om gewoon om de zoveel tijd het hele blok te demonteren en er een complete pakkingset in weg te schroeven.... :?
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Die APK punten heb je toch allemaal best wel snel opgelost (durf te wedden dat als die GSA er niet stond, de auto allang APK had)

Ga voor je duimen hoor met de APK
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

2Black wrote:Zeg Marc, wat zijn jullie eigenlijk met die GSA motor aan het doen?
Olielekkages oplossen ofzo?

Als ik Nard moet geloven is het bij zo'n motortje het makkelijkst om gewoon om de zoveel tijd het hele blok te demonteren en er een complete pakkingset in weg te schroeven.... :?
marc heeft een klep versus zuiger match gehad en de klep heeft verloren
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

2Black wrote:Zeg Marc, wat zijn jullie eigenlijk met die GSA motor aan het doen?
Olielekkages oplossen ofzo?

Als ik Nard moet geloven is het bij zo'n motortje het makkelijkst om gewoon om de zoveel tijd het hele blok te demonteren en er een complete pakkingset in weg te schroeven.... :?
korte samenvatting;
plan was om kleppen te stellen en deuren te vervangen..

bij kleppenstellen kwamen we erachter dat de nokkenaskeerringen lek waren en de koelmantel niet mooi, toen de motor eruit genomen om alles te demonteren.. koelmantel laten stralen/coaten, motor van nieuwe onderdelen voorzien, gestart, distributieriem laten verspringen, motor gedeeltelijk gedemonteerd, nu wachten op onderdelen.

Verder waren 2 vd 4 nieuwe deuren blijkbaar GS deuren, die een andere handgreep hebben dan een GSA deur, deze moeten dus aangepast worden :)


@cindy;
zonder die GSA had ik geen geld om mn ax te bekostigen :oops: :D
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Tja... GS deuren op een GSA gaat niet lukken.
Dat wist ik...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

2Black wrote:Tja... GS deuren op een GSA gaat niet lukken.
Dat wist ik...
Het gaat nu wel lukken, tis pas gemaakt ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Gefeliciteerd :D
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

CitroCin wrote:Gefeliciteerd :D
:lol:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

:D

jajaja mn AX heeft APK :D

de garage belde eergistermorgen, ze hadden 1 schokkende ontdekking gedaan, n aandrijfashoes moest even bijgekit worden.. mjah, die assen moeten toch echt vervangen worden :)

gister gelijk ff een langere rit ermee gemaakt, eerst ff over de snelweg naar Middelburg.. en daarna via de polder terug :) lekker beetje gecruised... hij rijdt super!
nog wel wat aanmerkingen zoals dat mn aandrijfassen rammelen, de startmotor beetje raar klinkt en hij af en toe niet lekker start en het storingslampje blijft branden..

verder rijdtie geweldig :P en 150 echt zonder moeite
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Gefeliciteerd met de verse APK Marc!
AX GTI '91

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

owh en gelijk gister nog wat optische dingen gedaan;

-dashboardlampje vd verwarming vervangen
-vloermatjes terug gelegd
-de zonnekleppen (grijs) vervangen voor GTkleppen (zwart)

misschien vd week ff kijken hoe lichtmetaal staat onder de Allure :oops:

en als het goed is vanmiddag ff stabilisatorstang en veerpootbrug monteren :P
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ok, dit is vaag...

ik had nog een OMP veerpootbrug liggen, die van de GTI af komt..
maarrr op de Allure past hij niet! de toplagerboutjes zitten echt dichter bij elkaar *de veerpoten dus, waardoor de veerpootbrug niet past..
nu is het een verstelbare, maar helaas zit 1 schroefdraad daarvan zo vast dat ik m niet voldoende ingekort krijg :roll:
morgen maar weer es verder..
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Tijd voor:

Image

en als dat niet werkt:

Image
Image Image Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Haha, het lezen van wie=wie's loop ik natuurlijk hopeloos mee achter maar het is wel grappig om te zien hoe bezig je altijd bent broertje :D
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply