Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

haha, doortrekken tot n?t voordat ie gaat stotteren en inhouden DuFF, dat is de kunst ;) :lol:

ennuhm, grietje: jij hebt zeker ook nog mijn T2 linkerachterlichtje nodig? :P

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:haha, doortrekken tot n?t voordat ie gaat stotteren en inhouden DuFF, dat is de kunst ;) :lol:

ennuhm, grietje: jij hebt zeker ook nog mijn T2 linkerachterlichtje nodig? :P


mjaw eigenlijk wel :P

Zo nog ff een update, maar moet eerst ff nog wat sleutelen eigenlijk :$
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zo, nou, ff het ruitenwisservloeistof tankje van de grijze gefixed

Vandaag:

heeft grijze een nieuw voorruit gehad. Oude ruit was nogal k*t vast gemaakt (overbodig veel verkeerde kit, roest oppervlakkig dik geplamuurd met een of andere rode primer) t zag er allemaal niet uit en dat was helaas ook toen het ruit eruit ging. Zo zag het er uit:
Image

Gat:
Image
Image
Image

Gelukkig aardige ruitenzetter, geduldig roest geschuurd en ingesmeerd met antiroest, alleen dat op de lak zelf zegmaar, het zichbare gedeelde heb ik zelf gedaan. Maar die plamuur is best naar weg te krijgen, dus daar moet ik mijn hoofd nog maar een keer over breken. (om t ruit zal herspoten moeten worden)

Ingesmeerd:
Image
Image

Met nieuwruit en mijn verwoede schuurpogingen
Image
Image
Image

Verder afgetankt, ff rondje gereden weer, morgen moet ie voor de APK! Ben benieuwd
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Het zijn wel altijd dezelfde plekjes waar het begint...
Bij die mij had ik daar ook al beginnende roest opgemerkt.
Ik heb het onder de rubbers ingespoten met een anti-roest middel dat flexibel blijft dat ik op de citromobile heb gekocht. Is eigenlijk bedoeld voor de kokers.
En anders weet ik wie ik moet bellen om te vragen om mijn ruitje te wippen ;)

Goed bezig met de grijze, succes met de apk!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

succes morgen met de apk meis! :)

maarrr ik duim, dus dat moet goedkomen ;)
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik zal duimen voor je!

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Rio97 wrote:Het zijn wel altijd dezelfde plekjes waar het begint...
Bij die mij had ik daar ook al beginnende roest opgemerkt.
Ik heb het onder de rubbers ingespoten met een anti-roest middel dat flexibel blijft dat ik op de citromobile heb gekocht. Is eigenlijk bedoeld voor de kokers.
En anders weet ik wie ik moet bellen om te vragen om mijn ruitje te wippen ;)

Goed bezig met de grijze, succes met de apk!


Dat spul werkt best goed tot nu toe, heb het uitgeprobeerd op de sport.

Succes met de apk!
AX GTI '91

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Romy, succes zo dadelijk met de APK van de grijze.

We duimen voor je :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Afgekeurt :(

- Koplamp zat beetje speling op (electrisch verstelbaar, ik weet ook niet hoe dat werkt? Maar ff naar kijken), lichtbeeld enzo was wel gewoon goed
- Klein massa probleempje achter (als je heeeeeeeeeeel goed keek zag je het achterlicht super licht mee knipperen, maar voor normale mensen niet te zien :P )
- Gister het ruitenwisser vloeitstof systeem weer aangesloten, toen werkte het, maar helaas was het slangetje nu weer lek gegaan dus spoot het ergens anders uit... ' geen werkende ruitenwissersproeier'
- Uitlaat was lek, njaw, wassie al, was getaped, maar daar was het schijnbaar al weer door heen gegaan. Stiekem wist ik dat wel, maarja
- Hij vond de roest afkeur, dat kon ik hem dan nog wel uit zijn hoofd praten. Maar voordat ik hem nog een keer laat keuren toch maar iets aan gaan doen, laten lassen ofzo.
- er zat een verschil in de handrem links/rechts

En ondanks dat ie toen ie voor opgekrikt was erg zat te kijken naar speling in de voortrein, daar toch niets over, nu zag ik ook niet zoveel bijzonders maar hij bleef er maar aan ' schudden' zegmaar


Dus, gezocht!
- Uitlaat, liefst met orginele demper, zonder kat of middendemper, wel met boog over stabi!
- Aandrijfas rechts, de lange als ik het goed heb voor 1.4 , want die is wel gaar
- Ruitenwisser vloeistof tankje van een AX met maar 1 sproeier! (klein tankje met maar 1 pompje)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ow die apk ga je uiteindelijk wel redden.

een tankje met 2 sproeiers kan toch ook wel, ik draai gewoon een schroefje in het stukje slang zit ie ook dicht (pompje laten zitten!)

mocht je pa in vlijmen komen, er ligt nog een tankje :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Joost wrote:ow die apk ga je uiteindelijk wel redden.

een tankje met 2 sproeiers kan toch ook wel, ik draai gewoon een schroefje in het stukje slang zit ie ook dicht (pompje laten zitten!)

mocht je pa in vlijmen komen, er ligt nog een tankje :wink:


na het gaat erom dat het tankje te groot is, waardoor het slangetje aanloopt op me wiel, en dus lek gaat.... Kleiner tankje komt mn wiel niet in de buurt ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

bestuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: SatJan24, 2004 2:32:08 PM
Location: BeNeLux

Post by bestuur »

grietje wrote:
Joost wrote:ow die apk ga je uiteindelijk wel redden.

een tankje met 2 sproeiers kan toch ook wel, ik draai gewoon een schroefje in het stukje slang zit ie ook dicht (pompje laten zitten!)

mocht je pa in vlijmen komen, er ligt nog een tankje :wink:


na het gaat erom dat het tankje te groot is, waardoor het slangetje aanloopt op me wiel, en dus lek gaat.... Kleiner tankje komt mn wiel niet in de buurt ;)


we zullen m van het weekend es helemaal fixen voor je!
duffie had toch nog een 'nieuwe' uitlaat?

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

bestuur wrote:
grietje wrote:
Joost wrote:ow die apk ga je uiteindelijk wel redden.

een tankje met 2 sproeiers kan toch ook wel, ik draai gewoon een schroefje in het stukje slang zit ie ook dicht (pompje laten zitten!)

mocht je pa in vlijmen komen, er ligt nog een tankje :wink:


na het gaat erom dat het tankje te groot is, waardoor het slangetje aanloopt op me wiel, en dus lek gaat.... Kleiner tankje komt mn wiel niet in de buurt ;)


we zullen m van het weekend es helemaal fixen voor je!
duffie had toch nog een 'nieuwe' uitlaat?


uitlaatpijp ja, bikkelharde uitlaatpijp,

en na zaterdag is de in het midden hangende bromvlieg-uitlaat ook ter beschikking :wink: dus dat komt zowiezo vast wel goed.

en.... ik ben vrij zaterdag, dus ik kan nadat ik me nieuwe uitlaat heb wel langskomen? zet de partytent maar op daaro want ze verwachten bakken met regen en andere ongein dit weekend :(
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

jaa duffie, gezellig!!

Marc, moet ik die grote tent meesmokkelen? 6x3 (grote van 2 partytenten, kan gti + daarachter eronder..)

Bedenk met net dat ik die pompjes ook wel om kan wisselen, dan loopt de afgedopte misschien tegen me wiel maar dat is niet zo'n ramp.. Ideee!! Bumper er ff af om tankje goed over die bumperbalk te doen en dan zal dat wel goed zijn...


Alleen, weet iemand, grijze hoeft geen kat of iets dergelijks, maar als ik er nu een uitlaat met lege kat onderhang, moet ie dan niet ineens wel voldoen aan de 0.5% eis?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

bestuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: SatJan24, 2004 2:32:08 PM
Location: BeNeLux

Post by bestuur »

nee hoor, dan hoeftie niet opeens te voldoen aan de nieuwere eisen!
de eisen behoren bij je kenteken, ongeacht wat je er verder mee uitspookt!

die 6x3 is misschien wel een idee :P

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zo, ik ben ondertussen thuis aanbeland hoor grietje!

hoelaat ben jij er? half11? :P

ben benieuwd naar die grijze, zondag alleen beetje haastig gekeken he..
hopelijk willen de ax-weergoden nog 1 keer een truckje doen door alleen klaverstraat7 en parkpop droog te houden!
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Tis maar 90% kans op neerslag, je zal vast die 10% treffen!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik ben weer in Almere, nu ff aan t eten ;-) Dozen troep uit dronten in mn kamer zetten en dan kan ik in de auto!!!

Grijze vind ik nog steeds errrug leuk... straks hou ik hem zelf :roll:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

grietje wrote:Ik ben weer in Almere, nu ff aan t eten ;-) Dozen troep uit dronten in mn kamer zetten en dan kan ik in de auto!!!

Grijze vind ik nog steeds errrug leuk... straks hou ik hem zelf :roll:


geef gewoon die blauwe aan je zus joh ;) niets vertellen van die deuk :P ziet ze toch niet ;)
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

njah afgekeurt das wel 'n beetje k*t natuurlijk, maar wel op te lossen.. zeker met marc erbij toch :D

Ik heb evt. nog 'n lange aandrijfas beschikbaar... maar das de 1.0 / 1.1 variant. volgens m'n documentatie trouwens ook geleverd op de 1.4 t/m APRIL 1990 !

(t is die as met die dikke naafmoer zeg maar; en die afrondingen bij de naafkant..)

Post Reply