Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

succes! hopen dat het allemaal voor mekaar komt!

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

uit wat voor auto komt het blok? en kabelboom?

en loopt hij nu wel dan?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

saxo 2000

en hij loopt nog niet...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

volgens mij had jij mijn carbjes moeten kopen...

maar goed, ik hoor het binnenkort. ze komen op de 106 GTI 1.6 16V van een Duitse gozer die een vriend van me kent, dus hopelijk soon eens een filmpje ofzo...

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Het probleem nu is dat er geen vonk komt :( Na zoeken op het forum bij de engelsen kan dat aan de bdp-sensor of de bobine liggen). Vanavond met de multimeter aan de slag geweest om te zien wat het probleem is, en daaruit bleek dat de bobine teveel weerstand heeft. Dit hoort +/- 10200 Ohm te zijn en is ca 14500 ohm :? Dus nu op zoek naar een nieuwe bobine, schijnt een bekend probleemgeval te zijn van de 16v :(

Dan zou hij dus moeten starten, maar das nog even afwachten
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

leuk programma he autodata;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

TTF wrote:leuk programma he autodata;)


idd :D Dit stond niet in het electrisch werkplaatshandboek, en dat terwijl die toch 400 pagina's dik is
Image

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

peter wrote:Het probleem nu is dat er geen vonk komt :( Na zoeken op het forum bij de engelsen kan dat aan de bdp-sensor of de bobine liggen). Vanavond met de multimeter aan de slag geweest om te zien wat het probleem is, en daaruit bleek dat de bobine teveel weerstand heeft. Dit hoort +/- 10200 Ohm te zijn en is ca 14500 ohm :? Dus nu op zoek naar een nieuwe bobine, schijnt een bekend probleemgeval te zijn van de 16v :(

Dan zou hij dus moeten starten, maar das nog even afwachten


Hmm ik denk niet dat ie helemaal stuk is, want volgens mij zou die dan nog wel iets moeten doen. Heb daarmee met de ZX wel ervaring, als er 1 stuk is loopt ie wel maar enorm rot.
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

er ligt toch zon bobine blok over de kop heen bij zon tu 16v? die zitten toch alle 4 aanmekaar vast toch?
misschien doen ze het dan allemaal wel niet?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

euhm niet bij alle geloof ik, maar peter kenende weet hij echt wel wat ie doet....
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

TTF wrote:....maar peter kenende weet hij echt wel wat ie doet....


nou... :P hij doet iig zn best en werkt netter en beter dan mij :P ;)
Image

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

o ja daar twijfel ik ook niet aan, maar ik geloof als er 1 in zon blok stuk is dat je dan dat hele ding kunt weggooien en een andere halen.
dat heeft een 306 2.0 16v ook.

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Neeee das niet zo :P ik heb hetzelfde blok als die 306 S16 in de ZX en thank god zijn die dingen daar wel los!
DIe van de 1.6 16V is idd 1 blok en dan ben je gelijk ?250 lichter!
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Vandaag een nieuwe bobine gescoord bij de plaatselijke Peugeot dealer. Waarom? Bij de Citroen dealer maar liefst 360 euro!!! Peugeot: ? 137,- :shock: Het is exact dezelfde, zelf het doosje staat Citroen op! Helaas heb ik na de bobinewissel nog steeds geen vonk :( en begin zo langzamerhand een beetje radeloos te worden :( Daarom zit ik nu te overwegen een originele kabelboom te zoeken of het schema zelf na te bouwen. De kabelboom die ik nu heb mist een aantal dingen, en daar loop ik nu waarschijnlijk op vast :S

Helaas, hij doet t dus nog steeds niet....
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

welke dingen mist ie ?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

zo dat is heeel erg balen, maar ik wens je succes.


en zx-cruiser wij hebben het nieuwere type 2.0 16v blok, die heeft wel zon bobine.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

De kabelboom die ik er bij gekregen heb komt uit een rally-ax, en daar hadden ze dus van alles afgehaald wat ze niet nodig waren. Ik mis uiteraard het toetsenbordje voor de startblokkering, maar die is uitgeschakeld in de ecu zelf. Verder mis ik de volgende dingen en dus ook de bedrading ernaar toe. Lambda zou voor het starten niet uit mogen maken, aanslaan moet ook zonder kunnen.
- Lambasonde
- Klopsensor
- Brandstofafsluitschakelaar
- Klep active koolstoffilter brandstofdamp afzuigsysteem
- Diagnose aansluiting

Deze kabelboom heeft dus in een rijdende ax 16v gezeten, en mij was verteld dat ik behalve de stekkers nog een 3-tal draden op de + en 1 op de - moest aansluiten. Uiteraard gedaan, maar de reden voor het niet vonken nog niet gevonden.

De stekker die naar de bobine loopt geeft signaal en ook de juiste waarden, signaal naar de BDP sensor, gasklepsensor, watertempsensor en absolute druk inlaatspruitstuk is allemaal goed. Meer is er niet, dus ik sta voor een raadsel. Ik zal eerst een mailtje sturen naar de chipper die de blokkering eruit gehaald heeft, mischien dat het niet helemaal goed gegaan is....
Image

misswibbel
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 25
Joined: SunOct02, 2005 12:24:34 AM
Location: Omgeving Utrecht

Post by misswibbel »

peter wrote:Vandaag een nieuwe bobine gescoord bij de plaatselijke Peugeot dealer. Waarom? Bij de Citroën dealer maar liefst 360 euro!!! Peugeot: ? 137,- :shock: Het is exact dezelfde, zelf het doosje staat Citroën op! Helaas heb ik na de bobinewissel nog steeds geen vonk :( en begin zo langzamerhand een beetje radeloos te worden :( Daarom zit ik nu te overwegen een originele kabelboom te zoeken of het schema zelf na te bouwen. De kabelboom die ik nu heb mist een aantal dingen, en daar loop ik nu waarschijnlijk op vast :S

Helaas, hij doet t dus nog steeds niet....


Kabelboom nabouwen is veel werk, heb ik ook gedaan voor m'n 1.6... maar dan weet je wel wat je hebt!

ik vind het wel aan te raden...

heb bijv. ook een kabelboom gekocht van een AX GTI... en die bleek bij betere inspectie te sluiten als de ziekte. heb daarmee een computer verpest :(

overigens: die kabelboom van jou, is die niet nodig om je ontsteking te laten werken? >> Hebben ze geen standalone race-ontsteking gebruikt?
misswibbel @ 1:23 :lol:

courtesy of Kevin :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

peter wrote:Vandaag een nieuwe bobine gescoord bij de plaatselijke Peugeot dealer. Waarom? Bij de Citroën dealer maar liefst 360 euro!!! Peugeot: ? 137,- :shock: Het is exact dezelfde, zelf het doosje staat Citroën op! Helaas heb ik na de bobinewissel nog steeds geen vonk :( en begin zo langzamerhand een beetje radeloos te worden :( Daarom zit ik nu te overwegen een originele kabelboom te zoeken of het schema zelf na te bouwen. De kabelboom die ik nu heb mist een aantal dingen, en daar loop ik nu waarschijnlijk op vast :S

Helaas, hij doet t dus nog steeds niet....


kakanox wrote:
Kabelboom nabouwen is veel werk, heb ik ook gedaan voor m'n 1.6... maar dan weet je wel wat je hebt!

ik vind het wel aan te raden...

heb bijv. ook een kabelboom gekocht van een AX GTI... en die bleek bij betere inspectie te sluiten als de ziekte. heb daarmee een computer verpest :(

overigens: die kabelboom van jou, is die niet nodig om je ontsteking te laten werken? >> Hebben ze geen standalone race-ontsteking gebruikt?

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

volgens mij moet de lambda het wel doen hoor, als die een signaaltje geeft wat niet klopt dan gaat ie op de nood regeling lopen volgens mij, maar als hij helemaal geen signaaltje geeft doet hij het niet.

ik geloof dat de anwb daar een fiets dynamo voor gebruikt, om een klein stroompje te geven en dan gaat hij op de nood regeling en kun je nog naar de garage rijden.

Post Reply