AX_POWAH!! = GEERT vd HEIJDEN (AX 1.4 Project)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Locked
TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

nice..

maar niet lullig bedoelt.. als je nou meteen een 1.4 benzine ax had gekocht ipv een diesel dan had je toch al dat gezeik en extra kosten met de rdw niet gehad?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

TTF wrote:nice..

maar niet lullig bedoelt.. als je nou meteen een 1.4 benzine AX had gekocht ipv een diesel dan had je toch al dat gezeik en extra kosten met de rdw niet gehad?


ik moet zggen dat ik het hier wel mee eens ben :)

of is deze Ax zo hard dat het de moeite waard was? je hebt er wel heel veel van geleerd natuurlijk..
Image

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Ik was toen op zoek naar een diesel versnellingsbak en deze auto kon ik voor de prijs van de bak kopen :) Ik heb nu een chassis uit 93 met dieselbak, dieselpoten en dieselaandrijfassen en t blok uit 98 1.4i had ik al liggen. Ik heb de bumper verkocht die op de diesel zaten (was GT setje) en zo had ik de auto voor nix :) .
Ik kon bij n maat van me op de brug en heb r gelijk super veel van geleerd en een gelatief goedkope auto!! Hjis roestvrij en helemaal gestript geweest dus ik weet nu dat ie goed is!!
De rdw zal wel meevallen denk/hoop ik want t enige wat is veranderd is het blok maar dat zien we donderdag wel 8) ohja en de kosten van de keuring zijn ?59.50 dus zijn ook nie echt grote kosten (mits ik mijn platen mag houden!) apk kost me normaal 35 ongeveer.

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Vandaag 195.40.16 bandjes gekocht: dunlop 9000 sport! Echt enorm plat! Ik heb er 3, ik koop misschien n 4de erbij of monteer ik achter andere als voor ik weet nog niet, in ieder geval Zal t
m goed staan 8) Morgen ga ik voor de 2de keer co2 meten, als t goed is ie mijn uitlaat nu 100% gasdicht en donderdag komt nu echt dichtbij :)

Mzzls geert
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

AX_POWAH wrote:Echt enorm plat! Ik heb er 3, ik koop misschien n 4de erbij of monteer ik achter andere als voor ik weet nog niet,



Euh,....ik begrijp niets van het bovenstaand bericht.......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah


AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Euh,....ik begrijp niets van het bovenstaand bericht.......


Ik heb 3 bandjes gekocht met de maat 195.40.16. Eigenlijk was het een set van 4 maar de 4de band, was een klapband. Omdat dit setje nu onvolledig was kon ik t voor n prikkie hebben 8) De laatste kost me net zo veel/meer als de eerste drie...

Mzzls geert
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

ik ben net terug van me oom, de co2 uitstoot is te hoog :( :cry: hopelijk tref ik een lieve rdw man :)

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!


Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Wist je dat de nieuwe generatie citroens daar een foefje voor hadden? De nieuwe citroenen hebben normaliter ook een te hoog co2 uitstoot... Maar doordat er een apparaatje bij de downpipe zit die extra zuurstof erin blaast word de uitstoot van co2 lager wordt.


Desalniettemin Geert, succes!

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Dat klopt. Bij motoren passen ze dat trucje ook toe. Dan voeren ze lucht in de uitlaat bij de uitlaatgassen.

Geert, succes!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Brutus wrote:Wist je dat de nieuwe generatie citroens daar een foefje voor hadden? De nieuwe citroenen hebben normaliter ook een te hoog co2 uitstoot... Maar doordat er een apparaatje bij de downpipe zit die extra zuurstof erin blaast word de uitstoot van co2 lager wordt.


Desalniettemin Geert, succes!


Die 14 TRS die ik te koop heb staan heeft dat. Dat is de zwitserse uitvoering heb ik me laten vertellen. In zwitserland was dat vroeger verplicht voor de katalysator kwam.
Freude am Fahren.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

:shock: ax zwaar hard afgekeurd :shock:

* Uitlaatsysteem moet volledig standaard zijn
* Velgen waren te breed, moeten originele gemonteerd worden
* Er was gelast aan een dorpel (door vorige eigenaar) maar niet op juiste manier
* 1 achterscherm was niet verstevigd met het rondmaken vd kasten
* Bodemplaat was op 1 plek slecht
* Motor liep slecht
* Co2 uitstoot was goed :shock:
* Achteras was niet met de juiste bouten gemonteerd

Die gast zei dat ik beter opzoek kon gaan naar een betere als deze oplappen, ga ff alles laten bezinken en kijken wat ik ermee ga doen...
als iemand een betaalbare gti/GT heeft (zonder apk of met) hou ik me aanbevolen (via pb aub niet in mijn wie=wie aub!)

:cry: ax powah :cry:
Last edited by AX_Powah on ThuJan27, 2005 12:30:09 PM, edited 4 times in total.
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Kl.te man....

Sterkte..

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wow!

dit is behoorlijk onverwachts zeg maar :(:(

echt kl*te man! sterkte geert..
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

das zeker balen, heb je wie is wie een beetje gevolgd maar dit had ik niet verwacht. Wat bedoel je met "1 achterscherm was niet verstevigd met het rondmaken vd kasten"?

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Bedankt allemaal voor t medeleven!

@ browny: De kasten zijn rond gemaakt en daarbij moet de rand die overblijft vestevigd worden en voorzien worden van bevestigingspunten van de skirts. Dit is niet gebeurd waardoor t achterscherm te "slap" is.

ax powah :cry:
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

WOW, balen!!!!!!!!

En dan heb je er zo veel tijd ingestoken. Het is natuurlijk zonde om het niet af te maken.

Velgen en uitlaat kun je toch tijdelijk aanpassen.

En de rest... Het is natuurlijk ook zonde om nu te stoppen. Alleen wegen de kosten en tijd op tegen de aanschaf van een andere?

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

*Voor de velgen moet er een standaard set met goede banden gemonteerd worden
* De uitlaat moet standaard zijn en met geregelde katalysator van t zelfde bouwjaar of nieuwe als t chassis van de auto
* De bodemplaat moet gelast worden in een omtrek van 10 cm aan bijde kanten rondom t ga en "onzichtbaar" wegwerken
* Het zijscherm moet verstevigd worden
* Nieuwe achteras eronder of deze anders monteren

Ik heb al een keuze gemaakt:
Image
Het is een GT, zwart 1990, rijdt goed en koppelt keurige auto 145000km, voor verlaagd, achter geblindeerd, wisser in t midden, hij heeft geen apk maar als ie niet rot is neem ik deze mee (hij heeft nieuwe banden,accu, aandrijfassen) en zet ik op deze GT mijn complete bodykit met 16inch velgen, morettes, motorkap, etc en verkoop ik mijn project-ax in onderdelen...

Opzich is er dan niet veel verloren gegaan in euros maar wel een kleine 300/400 werkuren van mij :shock:

ax powah
Last edited by AX_Powah on ThuJan27, 2005 5:56:12 PM, edited 1 time in total.
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

De tering Geert. Das echt fucked up hoor! Dat ze ook zo streng zijn joh? Ik wist niet dat je voor zo'n keuring originele wielen, en goede boutjes moest gebruiken :? Volgensmij allemaal een beetje overdreven geldklopperij :x

Die GT hierboven had ik ookal gezien op Marktplaats. Deze hoef je dan niet te keuren toch? Dit is al benzine! Tenzij je hem een andere kleur wilt geven natuurlijk....
Freude am Fahren.

Locked