Bas aka Punaxio - Citroën AX 1.0E / Xantia 1.9TD Break
Moderator: webmasters
De AX loopt er in ieder geval weer een stukje beter van en dat hobbelen in toerental doet 'ie inderdaad nog wel.
Vanmiddag heb ik het luchtfilter vervangen... Ze ademt veel lekkerder! De oude was ook erg vuil moet ik zeggen.
Nog foto van gister:
Ja.. Die is lek..
En het schone luchtfilter... Maar 9 euro , vond aardig goedkoop.
Vanmiddag heb ik het luchtfilter vervangen... Ze ademt veel lekkerder! De oude was ook erg vuil moet ik zeggen.
Nog foto van gister:
Ja.. Die is lek..
En het schone luchtfilter... Maar 9 euro , vond aardig goedkoop.
haha, ja daar kan je van uit gaan. Geluid zonder demper was trouwens wel geniaal!
Ben wel lekker met onderhoud bezig en auto rijdt er beter van!
Nieuwe bougies, brandstoffilter, luchtfilter en morgen komt er nieuwe olie op + oliefilter. Met een schoon injectiehuis en nieuwe demper is t weer af...
Heerlijk dat zelf te kunnen
Ben wel lekker met onderhoud bezig en auto rijdt er beter van!
Nieuwe bougies, brandstoffilter, luchtfilter en morgen komt er nieuwe olie op + oliefilter. Met een schoon injectiehuis en nieuwe demper is t weer af...
Heerlijk dat zelf te kunnen
Vandaag een dag met een beetje pech en ellende.
Vanmorgen ben ik naar Enschede gereden, naar Raoel om daar mijn remschijven op te halen. We besloten een paar dagen geleden al om direct de schijven te plaatsen.
We begonnen met de rechterkant en de borgmoeren wilden niet echt meegeven. Eerst voor de zekerheid maar nieuwe gehaald bij een automaterialenzaak voor 15 euro (DUUR!)
Daarna was het vervangen peanuts. Was zo gedaan, hoewel de remblokken een slechte vorm hadden aangenomen van de versleten remschijf.
De linkerkant was één groot probleem! En dat was het de vorige keer met het vervangen van de blokken ook al.
De remblokken zijn alweer zo erg afgesleten dat er alleen een beetje ijzer over is.
De rubbers in de klauw zijn totaal gescheurd en de zuiger doet bijna niks meer. Met als gevolg dat de blokjes constant onder het rijden aan slijten, dit moet al duizenden kilometers zo zijn. (Kwam bij de veiligheidsdag ook al aan het licht)
De originele schijf maar weer gemonteerd want met 2 blokjes metaal is het wel een beetje zonde van de nieuwe schijf.
Wilde vanavond de nieuwe remschijf monteren en ik had nog wat blokjes van de vorige vernieuwing waar nog wel redelijk wat vlees opzit.
Ben vanavond naar een vriend van me gereden in Klazienaveen die een fatsoenlijke krik heeft. De boel loshalen was geen probleem maar weer in elkaar wilde niet. De rubbers scheurden totaal en het begon remvloeistof te lekken, de zuiger wilde ook niet meer zijn werk doen
Heb mijn auto daar vanavond maar laten staan en hij heeft me thuisgebracht. Ga er maandag maar een nieuwe remklauw op zetten.
Heb helaas mijn camera in de auto laten liggen dus foto's krijgen jullie nog.
Vanmorgen ben ik naar Enschede gereden, naar Raoel om daar mijn remschijven op te halen. We besloten een paar dagen geleden al om direct de schijven te plaatsen.
We begonnen met de rechterkant en de borgmoeren wilden niet echt meegeven. Eerst voor de zekerheid maar nieuwe gehaald bij een automaterialenzaak voor 15 euro (DUUR!)
Daarna was het vervangen peanuts. Was zo gedaan, hoewel de remblokken een slechte vorm hadden aangenomen van de versleten remschijf.
De linkerkant was één groot probleem! En dat was het de vorige keer met het vervangen van de blokken ook al.
De remblokken zijn alweer zo erg afgesleten dat er alleen een beetje ijzer over is.
De rubbers in de klauw zijn totaal gescheurd en de zuiger doet bijna niks meer. Met als gevolg dat de blokjes constant onder het rijden aan slijten, dit moet al duizenden kilometers zo zijn. (Kwam bij de veiligheidsdag ook al aan het licht)
De originele schijf maar weer gemonteerd want met 2 blokjes metaal is het wel een beetje zonde van de nieuwe schijf.
Wilde vanavond de nieuwe remschijf monteren en ik had nog wat blokjes van de vorige vernieuwing waar nog wel redelijk wat vlees opzit.
Ben vanavond naar een vriend van me gereden in Klazienaveen die een fatsoenlijke krik heeft. De boel loshalen was geen probleem maar weer in elkaar wilde niet. De rubbers scheurden totaal en het begon remvloeistof te lekken, de zuiger wilde ook niet meer zijn werk doen
Heb mijn auto daar vanavond maar laten staan en hij heeft me thuisgebracht. Ga er maandag maar een nieuwe remklauw op zetten.
Heb helaas mijn camera in de auto laten liggen dus foto's krijgen jullie nog.
jammer dat je aan 't eind van de dag slechter uitkomt dan dat je begon...
ik bedacht me ook: volgende keer eigenlijk alleen blokken + schijven tegelijkertijd vervangen (heb je ook niet dat gedoe met ongelijk slijten).
die zuiger gaat pas lekken als hij er echt *te* ver uit komt, misschien komt dat omdat we dat waardeloze blokje aan die kant geplaatst hebben, kwam de zuiger er te ver uit?
en die geschuurde hoesjes op die remklauw.. echt... was niks mee te beginnen
vergeet niet te onluchten na 't hele verhaal.. als je remolie kwijt bent geraakt...
jammer dat je er afhankelijk van bent, anders is 't alleen maar interessant...
"reviseren" zei ik al, maar het onluchtingsventiel zit verrekte vast... dat controleerde ik meteen ff..
met sleutel 8 voorzichtig.. iets harder... wd40, kruipolie, brander erop, en dan nog iets harder.. draaide sleutel 8 door terwijl de ontluchtingsschroef op z'n plek bleef.
ik ben voor andere remklauw.. reviseren is lastig als de schroef niet los wil...
met sleutel 8 voorzichtig.. iets harder... wd40, kruipolie, brander erop, en dan nog iets harder.. draaide sleutel 8 door terwijl de ontluchtingsschroef op z'n plek bleef.
ik ben voor andere remklauw.. reviseren is lastig als de schroef niet los wil...
beter even andere klauwen op ja
Maar nieuw is verukte duur, beter setje van de sloop halen, die dan wel even reviseren (of de zuiger moet echt goed lopen) en erop...
k heb hier alleen GT klauwen/remmerij (258 mm) op voorraad...
Zuur bas, kl*te auto's ook altijd
Maar nieuw is verukte duur, beter setje van de sloop halen, die dan wel even reviseren (of de zuiger moet echt goed lopen) en erop...
k heb hier alleen GT klauwen/remmerij (258 mm) op voorraad...
Zuur bas, kl*te auto's ook altijd
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dit is echt een van de enige keren dat ik het niet erg vind dat er iets mis is met de auto. Mijn moeder heeft nog een Clio staan dus die kan ik mooi gebruiken
Sindsdat ik steeds meer zelf doe aan de auto begin ik het ook leuk te vinden, dus ik ga me wel vermaken met uitzoeken hoe ik een andere klauw monteer.
Remmen gaat ze in ieder geval weer vóór citromobile!
Zal maandag even langs de sloop gaan om te kijken of er nog gangbare klauwen te vinden zijn of anders ga ik inderdaad proberen hem te reviseren.
Nieuwe remblokken had ik al besteld van de week dus die zullen er ook wel zijn tegen die tijd.
Sindsdat ik steeds meer zelf doe aan de auto begin ik het ook leuk te vinden, dus ik ga me wel vermaken met uitzoeken hoe ik een andere klauw monteer.
Remmen gaat ze in ieder geval weer vóór citromobile!
Zal maandag even langs de sloop gaan om te kijken of er nog gangbare klauwen te vinden zijn of anders ga ik inderdaad proberen hem te reviseren.
Nieuwe remblokken had ik al besteld van de week dus die zullen er ook wel zijn tegen die tijd.
JEEEEEEEEEE!
Alles werkt weer, de AX remt echt geweldig! Ben ik niet gewend! Sindsdat ik met dat ding rijd hadden die remmen kennelijk al onderhoud nodig want dit is echt een groot verschil! Ook bochten insturen gaat soepeler omdat de linker voorrem dus altijd beetje remde..
Was maandag al direct op de sloop gaan kijken naar een nieuwe remklauw, kon helemaal niks fatsoenlijks vinden en de enige AX die er stond kreeg ik de borgpinnen ervan niet los
Die middag toch maar even weer met de huidige klauw spelen om te kijken of ik er nog íets mee kon. En opeens.. had ik een zuiger in mn hand, allemaal remvloeistof lekte dus alles heel snel weer terug gebouwd. Band er weer op en toch maar wachten op een nieuwe klauw.
Woensdag ben ik in Duitsland, hier net over de grens gaan kijken op de autosloperij en gaan zoeken naar een remklauw. Daar heb ik eentje gevonden. Kostte (maar) 2 tientjes, en doet het uitstekend.
Woensdagmiddag heb ik hem gemonteerd met nieuwe schijf en oude blokken. Woensdagavond kreeg ik een pakketje dat bij de buren afgeleverd was met nieuwe remblokken dus woensdagavond alles alsnog weer losgehad en nieuwe blokken gemonteerd
Aangezien je van WD40 behoorlijk vieze handen krijgt heb ik geen foto's
Wel van zaterdagmiddag bij Raoel waar Karwin ook nog was voor wat remproblemen aan zijn Image:
BlingBling
En de linkerkant dit dus helemaaaal niet meer wil(de) zuigen.. Ook zijn de in januari vervangen remblokken alweer compleet OP!
Die avond thuis nog even 't een en ander proberen....
Geen foto's van het vervangen van de klauw en blokken maar alles werkt weer en daar ben ik heel blij mee. Ben ook supertrots dat het me gelukt is.
En vanmiddag de motorkap gepolijst en gepoetst want iemand vond het heel erg leuk om het vuil te schrijven. Met gewoon wassen was het er niet af te halen!
Bedankt Raoel voor het meenemen en helpen bij het vervangen van de remschijven.
Bedankt Joost voor het bestellen er van.
En Michel, bedankt voor het rode grilletje .. Leeft het imago van jouw AX voort in deze...
Alles werkt weer, de AX remt echt geweldig! Ben ik niet gewend! Sindsdat ik met dat ding rijd hadden die remmen kennelijk al onderhoud nodig want dit is echt een groot verschil! Ook bochten insturen gaat soepeler omdat de linker voorrem dus altijd beetje remde..
Was maandag al direct op de sloop gaan kijken naar een nieuwe remklauw, kon helemaal niks fatsoenlijks vinden en de enige AX die er stond kreeg ik de borgpinnen ervan niet los
Die middag toch maar even weer met de huidige klauw spelen om te kijken of ik er nog íets mee kon. En opeens.. had ik een zuiger in mn hand, allemaal remvloeistof lekte dus alles heel snel weer terug gebouwd. Band er weer op en toch maar wachten op een nieuwe klauw.
Woensdag ben ik in Duitsland, hier net over de grens gaan kijken op de autosloperij en gaan zoeken naar een remklauw. Daar heb ik eentje gevonden. Kostte (maar) 2 tientjes, en doet het uitstekend.
Woensdagmiddag heb ik hem gemonteerd met nieuwe schijf en oude blokken. Woensdagavond kreeg ik een pakketje dat bij de buren afgeleverd was met nieuwe remblokken dus woensdagavond alles alsnog weer losgehad en nieuwe blokken gemonteerd
Aangezien je van WD40 behoorlijk vieze handen krijgt heb ik geen foto's
Wel van zaterdagmiddag bij Raoel waar Karwin ook nog was voor wat remproblemen aan zijn Image:
BlingBling
En de linkerkant dit dus helemaaaal niet meer wil(de) zuigen.. Ook zijn de in januari vervangen remblokken alweer compleet OP!
Die avond thuis nog even 't een en ander proberen....
Geen foto's van het vervangen van de klauw en blokken maar alles werkt weer en daar ben ik heel blij mee. Ben ook supertrots dat het me gelukt is.
En vanmiddag de motorkap gepolijst en gepoetst want iemand vond het heel erg leuk om het vuil te schrijven. Met gewoon wassen was het er niet af te halen!
Bedankt Raoel voor het meenemen en helpen bij het vervangen van de remschijven.
Bedankt Joost voor het bestellen er van.
En Michel, bedankt voor het rode grilletje .. Leeft het imago van jouw AX voort in deze...
Mooi dat het weer gelukt is en de AX goed remt!
Op de laatste foto glimt de motorkap zo hard dat je bumper ook wel weer 's onder handen mag worden genomen
Voor wit plastic heb ik wel een mooi spullie. (Mijn eerste AX was ook een witte plaisir met een GT bumper.)
Kan het volgende week wel voor je meenemen als je belangstelling hebt?
Met een zwarte AX heb ik er niet zoveel aan.
Op de laatste foto glimt de motorkap zo hard dat je bumper ook wel weer 's onder handen mag worden genomen
Voor wit plastic heb ik wel een mooi spullie. (Mijn eerste AX was ook een witte plaisir met een GT bumper.)
Kan het volgende week wel voor je meenemen als je belangstelling hebt?
Met een zwarte AX heb ik er niet zoveel aan.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage