Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

DuFF wrote:
DLS wrote:och jee.. dat worden weer 4 pagina's met gezwets van hem :lol: veel plezier vannacht:)


nee jij scoort goed, elk bericht wat IK plaats, reageer JIJ weer op. :roll:


Zal ik dan ook maar reageren? Nee, dat doe ik lekker niet....


Ontopic: Het viel me bij Profile ook al op dat de Toyo's flink goedkoper waren dan de Bridgestone's die ik eigenlijk wou. Ben benieuwd naar je ervaringen op langere termijn :wink:
AX GTI '91

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nah met mijn minimaal 350km tot max 800km per week heb ik denk snel een oordeel gevelt :P

tot nu toe gript het goed, valt me wel op dat de auto in een snelle bocht wat meer lijkt te rollen, maar dat zal wel met de hoogte van de wang te maken hebben!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

q01z wrote:nah met mijn minimaal 350km tot max 800km per week heb ik denk snel een oordeel gevelt :P

tot nu toe gript het goed, valt me wel op dat de auto in een snelle bocht wat meer lijkt te rollen, maar dat zal wel met de hoogte van de wang te maken hebben!


volgens mij haal jij momenteel wel meer kms in de week :P Als je al 500 km op 1 avondje rijd :roll:

Maarruh, wat voor merk zat er hiervoor ook alweer onder? bridgestone?

Wij hebben ook vrijwel altijd Toyo's; mij bevallen ze tot nu toe prima.
Maar ik heb bij blauwe alleen toyos achter (en voor semperit) en die rode is natuurlijk uhm, zo on-snel dat ie met alles wel op de weg blijft :P

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Wat mij opvalt aan de factuur is de prachtige typisch nederlands prijsopbouw.
Omdat wij allemaal centen-neukers zijn gaan autobedrijven dan nét doen of hun banden goedkoop zijn en gewoon belachelijke bedragen vragen voor balanceren, ventieltjes, monteren etc.
Uiteindelijk maakt het dus geen moer uit qua prijs.
Marc betaald dus bijna 400 voor 4 bandjes die inkoop excl.BTW €45 kosten....

Dus als de banden boer gewoon de bruto verkoopprijs zou rekenen... en dat bedrag ziet als band inclusief montage (zoals veel garages het doen) dan ben je waarschijnlijk zelfs goedkoper uit.


Hoe dan ook...
Marc kan veilig de winter in!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

goh, commentaar op een naar mijn mening nette factuur (waar Romy overigens net volledig terecht over opmerkt dat als je de bedragen optelt, je niet in de buurt van het eindbedrag komt.)

kijk, ik zit dagelijks in een grafisch bedrijf waar wij ook een 'dienst' en een 'product' leveren. Als je het hard bekijkt, dan moet je alles rekenen aan de klant, elke minuut die je aan een klant besteed moet doorberekend worden aan de hand van dat idee zal ik de factuur es uitsplitsen.

uitlijnen, +-65,-
-afschrijving materiaal, in dit geval een digitaal meetsysteem
-arbeidsloon, ik denk 1 tot 1.5uur (a 60,- per uur)
-opleiding/curses van de monteur om van alle auto's te weten hoe hij uitgelijnt moet worden (op welke manier)

banden, 186,-
-netto prijs is 88,- verkoopprijs bij montage 46,-, lijkt mij een flinke korting!

balanceren, 31.5
-afschrijving balanceer apparaat
-cursus monteur
-arbeidsloon, 4 bandjes ongeveer een kwartier werk

ventielen, 6.30
-bestellen van de ventielen (per veel uiteraard)
-verwijderen oude ventielen
-monteren nieuwe ventielen
-inclusief het verwijderen vd oude +-5min arbeid
oppompen 8.80
-stikstof
-arbeid (5min voor 4 banden)

monteren velgen 15,-
-demonteren velgen
-schoonmaken schijven/trommels, controle velg, schoonmaken velg binnenzijde (grof)
-monteren 4 velgen +- 15min werk

sorry, maar ik kan niet inzien als je het zo uitsplitst wat er zo duur is aan het vernieuwen van 4 banden. Monteurs moeten ook hun geld verdienen, die hebben het al moeilijk genoeg met de auto's die steeds minder echt onderhoud behoeven.

. , ; :
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

overigens betaal ik dus geen 400,- voor 4 bandjes, maar 320, aangezien de rest uitlijnen van de auto is.
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en nu wil ik ook nog even wat commentaar kwijt over die factuur..


...nee ik hou me al in:D

stikstof? heeft dat echt zo zijn voordelen? ik zat er ook over te denken om mijn rubbers te laten vullen met stikstof, maar geen idee of het echt een aanrader is, kon je kiezen, of doen ze dit automatisch bij profile ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Sorry hoor Marc.... je begrijpt me verkeerd.

Ten eerste mijn excuses voor 1 ding, ik heb het uitlijnen niet op de factuur zien staan....


Ik heb geen commentaar op het totaalbedrag.
Ik heb commentaar, of liever een opmerking, op de opbouw van de rekening.

Want het is precies die opbouw waardoor er überhaupt mensen bij tenten als KwikFit en Profile komen...
Het LIJKT namelijk alsof de banden daar goedkoop zijn, dat zie je ook op jouw rekening doordat ze er een korting op laten zien, die onzin is want dat is gewoon de netto inkoopprijs plus ca. 5 euro.
En vervolgens berekenen ze 2,50 voor een ventiel van €1, balanceren ze voor een bedrag terwijl dat hooguit 3 minuten kost, berekenen ze het monteren van de band.... en kom je in totaal nog steeds aan, afhankelijk van de auto, een bedrag dat gelijk is aan de bruto adviesprijs van een band elders....
Alleen elders is de prijs vaak inclusief montage!


Kijk, het is heel simpel..., voor een garage zijn 3 dingen de krenten in de pap.... banden, uitlaten en beurtjes.. simpel.
En wat doen we dan, die 3 dingen gaan we laten doen door randmongolen (want iedereen kan banden, uitlaten en beurten doen..) omdat zij adverteren met goedkope banden, uitlaten en beurten.
Terwijl zij niet eens goedkoper zijn vaak, omdat ze gewoon het deel bijkomende kosten weglaten, of je uitlaat op z'n kop monteren (zoals bij mijn BX 19 GTi 16v bij Profile)...

En verder... keurige rekening...

q01z wrote:sorry, maar ik kan niet inzien als je het zo uitsplitst wat er zo duur is aan het vernieuwen van 4 banden. Monteurs moeten ook hun geld verdienen, die hebben het al moeilijk genoeg met de auto's die steeds minder echt onderhoud behoeven.



Dat is dus precies wat ik zeg....
en breng je auto dan naar een monteur... dus niet naar de Profile.
Daar komt niemand voor "onderhoud" trouwens, daar komt men voor goedkope spullen die dus nieteens zo goedkoop zijn.
Ennuh.... goede monteurs hebben het absoluut niet moeilijk hoor, die komen om in het werk.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

GEFELICITEERD.MARC .

Na lange tijd weer eens op het forum , en wat zien ik .
Marc heeft een RIJDENDE 1.6 :lol:

Gr . OPA
ER IS WEER EEN Image. C 1

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Cees wrote:GEFELICITEERD.MARC .

Na lange tijd weer eens op het forum , en wat zien ik .
Marc heeft een RIJDENDE 1.6 :lol:

Gr . OPA


Image
Image

Cees is weer terug, en rijd de Vitara nog ? :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

http://www.youtube.com/watch?v=fPPEDDZlWjI

it wasn't me! :oops:

het is niet zo snel als dat ikhoopte..maar dat heeft een aantal redenen;

-had flink tegenwind..koste ook best moeite om m met 1 hand te filmen en sturen,v andaar dat ik vnaaf de 140 eignelijk niet meer helemaal plankgas ga..
-auto was flinkbeladen, wel een 100kg achterin

belangrijkste dingen;
-mengsel is nog niet goed
-moet nog steeds 1.6 injectoren hebben

maar ikbend r wel blij mee :)
verder vond ik mn proefritje in een andere auto vanmiddag eignelijk erg geslaagt... :oops:
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

linkerhand: stuur. rechterhand: camera.... nee.
linkerhand: stuur. rechterhand: pook.... nee.

stuur jij nou ook met je knieën met fikse wind of lijkt dat maar? :roll: en welke knie dan trouwens, want je moet ook koppelen en gasgeven :lol:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

rright :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Waar heb je dat gefilmd? ;)

Eerst stuk gaat best snel, maar idd bij de 140 zie je hem beetje stilvallen. Maar met 1 hand filmen en sturen haha, ja, dan begrijp dat je hem bij de 140 niet meer doortrapt.

Hij rijd best erg lekker die GTI 1.6!

Ben wel benieuwd waarom ie zo vaag remt; alles is nieuw...

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

q01z wrote:
verder vond ik mn proefritje in een andere auto vanmiddag eignelijk erg geslaagt... :oops:


Ik was er ook erg van onder de indruk eigenlijk. Hij was echt bruut.. En ondanks de niet mooi staat toch erg mooi ;)
En achterin zitten kon best :+

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kevin.broke wrote:linkerhand: stuur. rechterhand: camera.... nee.
linkerhand: stuur. rechterhand: pook.... nee.

stuur jij nou ook met je knieën met fikse wind of lijkt dat maar? :roll: en welke knie dan trouwens, want je moet ook koppelen en gasgeven :lol:


sturen met je gedachten he Kev!

nee euhm, camera in het midden op het stuur, met 1 hand sturen en camera vasthouden.. andere hand schakelen..

mjah je kan wel zien dattie niet helemaal recht gaat door de wind.. daarom ging ik ook niet meer vol!
overigens maakt vol niet zo heel veel meer uit momenteel, mengsel staat niet goed volgens mij
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

@grietje;

op de brouwersdam :P op de binnenweg, dus aan de Grevelingenkant.. daar rijdt nooit iemand.. enige wat je daar kan doen is zieke konijntjes slopen en het water in rijden.. :roll:

die remmen klopt idd niet.. ondanks dat alles nieuw/schoongemaakt/ingevet is (nee de schijvenniet.. ) trektie gigantisch naar rechts en klappert het allemaal alsof het vergeten is vast te zetten...
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Misschien een keertje nameten met een wideband lambda?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kevin.broke wrote:Misschien een keertje nameten met een wideband lambda?


nah, gewoon aan de meter hangen..

(kheb stelschroef he!)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat is toch ook gewoon een meter? ;)

Post Reply