Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

goed om te horen mark!


als je je koelwater ff door een filter haalt, kan je het goud dat ze erin verstopt hebben misschien doorverkopen!
;)
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Oh, dat valt wel mee ja. Koelvloeistof en olie zijn inderdaad DE margemakers voor de garage, inkoop een paar euro per liter, verkoop extreem hoge prijzen. Inkoop krijgen ze ook nog eens bergen korting op de olie.

(Vriend van m'n nicht is B2B verkoper bij Autoindus, die kan daar mooie verhalen over vertellen.)

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Nou waar je het vandaan haalt dat die dingen de margemakers zijn voor een garage... :?
Bij ons is de G12 esso koelvloeistof gewoon 4,36 hoor ! Als we daar rijk van moeten worden is er iets niet goed.

Tot 0,5 liter wordt ook gewoon bij het klein materiaal gerekend.
Image

My Cars <98>.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Henri106 wrote:Nou waar je het vandaan haalt dat die dingen de margemakers zijn voor een garage... :?


eh, bijvoorbeeld het voorbeeld hierboven, en van rekeningen van mijn ax-je toen ie nog naar de garage ging, en van rekeningen die ik bij sommige maatjes van me zie. Er zijn zat garages die niet zulke mooie prijzen rekenen, vooral de merkdealers. Tis voor mij niet raar dat ze 46 euro rekenen voor 3 liter zoals bij Mark.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

*zoekt ff in zijn pakket rekeningen....

Komt factuur tegen met 3x 2 liter fles koelvloeistof voor 5 euro per stuk. Na mijn 25% korting was dat 11,25 bijelkaar. Dit had ik nodig na de revisie van mijn motorblok en gewoon bij de dealer gehaald!

Behoorlijk asociale rekening dus!
Freude am Fahren.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

om ff erop verder te gaan ook ff in de rekeningen gedoken.
Bij de seat dealer waar m'n moeder der auto-tje in onderhoud is betaal je 30 euro voor 3 liter koelvloeistof en 11,50 euro per liter olie. Zelf gekocht per 5 liter bij de autoindus, waar zij het ook vandaan halen: koelvloeistof 1,75 per liter en olie 4,4 euro per liter.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

let op in vag autos moet vaak speciale koelvloeistof ( rode) die is vaak duurder als gewone..

maar goed het blijven natuurlijke belachelijke prijzen voor een litertje koelvloeistof.. 46 euro voor 3 liter.. :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Dat is gewone G12 koelvloeistof ;) en zit tegenwoordig in alle nieuwe auto's.

Is gewoon de opvolger van de groene G11 !
Image

My Cars <98>.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Nou het was gewoon groen. Zelf had ik altijd blauw.

Heb nog nooit rode koelvloeistof gezien. Iets zegt me dat het niet zoveel uithaald waar je je ax mee vult.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

in een AX maakt het helemaal niks uit nee !

En als je rode koelvloeistof gooit in een systeem waar groene inzit wordt het binnen no-time weer groen ;).

Pas als het hele systeem echt leeg en gespoeld is blijft het ook rood (meer roze overigens).
Image

My Cars <98>.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Eerste week zit er weer op na de problemen. Helaas wat nieuwe problemen in aantocht.

Hij schiet nu af en toe uit de versnelling... Dus dat zal in de toekomst wel weer een groter probleem worden.

Verder gisteravond bij kevin een 4 gaats Peugeot 106 1.3i rallye onderstel opgehaald. Veerpoten met achteras. Voorpoten zonder remmen met nieuwe lagers. En natuurlijk de achterbrug. Binnenkort ff foto's maken.

Krijg alleen vandaag een optie om een Peugeot 106 1.3i rallye te kopen met een defect aan de motor... ff kijken wat ik daarmee doe. Even foto's km stand en prijs afwachten. Anders is misschien strippen een optie. Of fixen.

Als de kmstand laag is en de versnellingsbak en nokkenas er bij mij AX in passen... dan is het een handige wagen voor reserve onderdelen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

of rijdend maken als 2e auto. :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik zou die nokkenas niet alleen overgooien. heb je weinig tot niks aan.

als je de complete inlaat, kop en de ECU+kabelboom overzet en je hangt de versnellingsbak, BDP-sensor, vliegwiel, koppeling en aandrijfassen er ook onder heb je ?cht een snelle AX met multipointinjectie ;)

moet alleen nog eens duchtig op m'n koppie krabbelen of dat bij jouw blokkie zomaar gaat.

overigens: reken op +/- 110-115 pk ergens tegen de 7000 r/min met jouw setup.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

kevin.broke wrote:ik zou die nokkenas niet alleen overgooien. heb je weinig tot niks aan.

als je de complete inlaat, kop en de ECU+kabelboom overzet en je hangt de versnellingsbak, BDP-sensor, vliegwiel, koppeling en aandrijfassen er ook onder heb je ?cht een snelle AX met multipointinjectie ;)

moet alleen nog eens duchtig op m'n koppie krabbelen of dat bij jouw blokkie zomaar gaat.

overigens: reken op +/- 110-115 pk ergens tegen de 7000 r/min met jouw setup.


Die wagen heeft iets aan de motor. En ik heb een slechte versnellingsbak en ingesleten nokkenas. Vandaar de nokkenas... Niet om de prestatiewinst. Maar goed. Eerst maar is alle kosten op een rijdtje zetten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Mark wrote:Als de kmstand laag is en de versnellingsbak en nokkenas er bij mij AX in passen... dan is het een handige wagen voor reserve onderdelen.


Versnellingsbak? Ik weet niet of je dat wel wil als je elke dag (zoveel) rijd.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Rooney wrote:
Mark wrote:Als de kmstand laag is en de versnellingsbak en nokkenas er bij mij AX in passen... dan is het een handige wagen voor reserve onderdelen.


Versnellingsbak? Ik weet niet of je dat wel wil als je elke dag (zoveel) rijd.


? Hoezo? Is die bak niet zuinig? Als die in zijn 5 staat zal het dan zoveel uitmaken als mijn 1.1i bak die ik nu heb?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

scheelt nog wel wat ja. 4500 r/min in 5 bij 120 ipv 4000 r/min.

staat tegenover dat ie wel trekt als een malle :D

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Nou mijn olielekkage is ook opgelost. Al een paar jaar druppeltjes olie onderaan mijn versnellingsbak. Nu de oliekeeringen vervangen en probleem opgelost. Vervangen stelt niks voor... Alleen de fusee loshalen is een takkewerk. Verlagen met een stabistang en draagarmbrug maakt het er niet makkelijker op om hem los te krijgen. Echt een buis van 2 meter voor nodig en een flinke hamer.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Had je de stabi losgemaakt voor je het fusee er probeerde af te tikken?
Dat schijnt wel uit te maken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

je kan beter je draagarm losmaken. je beschadigd je fusee nl. iedere keer dat je 'm loshaalt lichtjes. de draagarm doe je nooit pijn.

Post Reply