Bas aka Punaxio - Citroën AX 1.0E / Xantia 1.9TD Break
Moderator: webmasters
Erg vet zo'n Sport tellerhuis in je AX!
Ziet er erg goed uit.
De clubsticker nieuwe stijl heb je ook erg leuk gedaan zo.
Ik krijg alweer heimwee naar mijn plaisir...
Ziet er erg goed uit.
De clubsticker nieuwe stijl heb je ook erg leuk gedaan zo.
Ik krijg alweer heimwee naar mijn plaisir...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

((Wil die leraar soms goedkoop aan een goede AX komen?Punaxio wrote:Ja, t is de vacuumpomp. Mag nu weer gaan rijden om te kijken of het over is. Vanmiddag zetten zij er gelijk een nieuwe brandstoffilter in!
Die leraar (tevens keurmeester) demotiveerde me helaas heel erg! Hij was bang dat er behoorlijk wat kosten aan komen wat betreft de APK en hij zei letterlijk dat ik even moest nadenken over wat ik verstandig vind ... Hmm
Volgende week mag ik terug komen en dan bekijken ze de rest van de APK punten.

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Nadat ik een tijd terug ontdekte dat het schuim van de achterbank zeiknat was en dat er in de kofferbak steeds vocht zit, heb ik op advies van meerdere mensen van de week de klapruiten er uit gehaald om te kijken of hier water door naar binnen komt.
Nadat de ruiten er uit waren en de rubbers eruit ontdekte ik veel vocht achter de kapjes die daar zitten. Heb het allemaal los gehaald om het daarna weer perfect te monteren.
Nu.. een week verder terwijl de achterbank nog in de huiskamer ligt te drogen is het niet meer nat in de auto.
Missie geslaagd lijkt me..
Daarbij heb ik ook de stoelen er weer eens uitgehaald om alles weer lekker fris te maken




... En als Henk en Michel mooie foto's laten zien doe ik dat ook even.
Vanavond een mooie zonsondergang en ik had toevallig een camera bij me...

Bij het klooster in Ter Apel (GR)



Nadat de ruiten er uit waren en de rubbers eruit ontdekte ik veel vocht achter de kapjes die daar zitten. Heb het allemaal los gehaald om het daarna weer perfect te monteren.
Nu.. een week verder terwijl de achterbank nog in de huiskamer ligt te drogen is het niet meer nat in de auto.

Daarbij heb ik ook de stoelen er weer eens uitgehaald om alles weer lekker fris te maken

... En als Henk en Michel mooie foto's laten zien doe ik dat ook even.

Vanavond een mooie zonsondergang en ik had toevallig een camera bij me...

Bij het klooster in Ter Apel (GR)
Last edited by Punaxio on TueApr06, 2010 11:54:36 PM, edited 1 time in total.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mooie foto's Bas, en mooi dat de lekkage opgelost is.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Vanmiddag even weer geklust.
De uitlaatdemper van de AX vervangen en daarmee is het eerste APK puntje verholpen. Nu nog de remmetjes.
Daarnaast de gaskabel vervangen omdat de auto vaak hoog stationair liep en het leek alsof de gaskabel soms bleef hangen. Echter doet 'ie het nog steeds
Stappenmotor misschien defect? Denk dat ik in ieder geval eentje van de sloop ga proberen of 'ie daarmee nog steeds zo hoog loopt.
De uitlaatdemper van de AX vervangen en daarmee is het eerste APK puntje verholpen. Nu nog de remmetjes.
Daarnaast de gaskabel vervangen omdat de auto vaak hoog stationair liep en het leek alsof de gaskabel soms bleef hangen. Echter doet 'ie het nog steeds

Stappenmotor misschien defect? Denk dat ik in ieder geval eentje van de sloop ga proberen of 'ie daarmee nog steeds zo hoog loopt.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Moest je ´m eigenlijk niet laten lopen tot de fan zich inschakelt?Ceristimo wrote:Op het gevaar af iets heel doms te zeggen:
Sinds we mijn ECU hebben gerest loopt de mijne de eerste minuten ook hoog stationair.
Misschien toch na het resetten wat langer dan een minuut laten lopen om 'm helemaal goed in te laten stellen?...
Dat ga ik in elk geval wel even proberen.
Ja precies, dat had ik dus ook gelezen.
Ik ga morgen, als ik even tijd heb, de ECU weer resetten en 'm dan 10 minuten laten lopen. Kijken of dat het hoog stationair oplost.
Aangezien ik mijn fan nog nooit heb zien draaien heb ik m'n twijfels of die wel werkt...dus ik ga niet eeuwig staan wachten tot 'ie aanspringt
Misschien ook voor jou een idee, Punaxio?....
Ik ga morgen, als ik even tijd heb, de ECU weer resetten en 'm dan 10 minuten laten lopen. Kijken of dat het hoog stationair oplost.
Aangezien ik mijn fan nog nooit heb zien draaien heb ik m'n twijfels of die wel werkt...dus ik ga niet eeuwig staan wachten tot 'ie aanspringt

Misschien ook voor jou een idee, Punaxio?....
Hadden hem inderdaad een minuutje laten lopen. Heb ooit ergens gelezen 20 minuten dus weet niet wat 't verstandigste is.
Zou ik misschien ook kunnen doen. Maar ik denk dat dat het probleem bij mij niet is. Ik heb vorige week m'n ECU vervangen en na het vervangen toch ZEKER 7 á 8 minuten laten lopen als 't niet meer is.
Maar ik vind het eigenlijk heel leuk om aan die auto te sleutelen, dus andere stappenmotor is wel leuk om te proberen. Weer een probleem uitsluiten hé
In ieder geval ben ik wel blij met het vervangen van de uitlaatdemper! Auto maakt een stuk minder lawaai
Nu nog remschijven en is 'ie hopelijk APK waardig.
Zou ik misschien ook kunnen doen. Maar ik denk dat dat het probleem bij mij niet is. Ik heb vorige week m'n ECU vervangen en na het vervangen toch ZEKER 7 á 8 minuten laten lopen als 't niet meer is.
Maar ik vind het eigenlijk heel leuk om aan die auto te sleutelen, dus andere stappenmotor is wel leuk om te proberen. Weer een probleem uitsluiten hé

In ieder geval ben ik wel blij met het vervangen van de uitlaatdemper! Auto maakt een stuk minder lawaai

Nu nog remschijven en is 'ie hopelijk APK waardig.
Mooie fotos weer
ik vind die in die uhm, soort tunnel gaaf 
Inregelen van de ECU hoef je hem niet te laten lopen tot de fan draait hoor. Dat kan verukte lang duren!
Ik dacht eerst ook dat de mijne niet aansloeg maar wat bleek, dat duurt half uur/3 kwartier. En zolang stationair lopen red ik niet haha.
Maar voor inregelen, ik liet hem altijd 5 a 10 min lopen.
Hij is namelijk niet helemaal ingeregeld na het stationair, de ECU past zich nog zon 1000 km aan, aan je rijstijl e.d. Dus wellicht gaat het hoge stationair nog weg als je hem pas gereset hebt.


Inregelen van de ECU hoef je hem niet te laten lopen tot de fan draait hoor. Dat kan verukte lang duren!
Ik dacht eerst ook dat de mijne niet aansloeg maar wat bleek, dat duurt half uur/3 kwartier. En zolang stationair lopen red ik niet haha.
Maar voor inregelen, ik liet hem altijd 5 a 10 min lopen.
Hij is namelijk niet helemaal ingeregeld na het stationair, de ECU past zich nog zon 1000 km aan, aan je rijstijl e.d. Dus wellicht gaat het hoge stationair nog weg als je hem pas gereset hebt.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
klopt! inregelen doe ik zelf ook eigenlijk nooit meer (alleen als ik met iets ben bezig geweest wat daar mee te maken heeft gehad). Als je ECU "leeg" is en start en wegrijd staat ie in een soort noodprogramma maar daar komt hij gewoon weer uit na een tijdje... hij staat in het begin een beetje te hobbelen bij stoplichten enzo maar dat is na een paar keer over.grietje wrote:Hij is namelijk niet helemaal ingeregeld na het stationair, de ECU past zich nog zon 1000 km aan, aan je rijstijl e.d. Dus wellicht gaat het hoge stationair nog weg als je hem pas gereset hebt.
En stilstaand stationair draaien is en blijft slecht... je motor komt niet snel op temperatuur dus als het niet nodig is gewoon starten en gaan rijden.