Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Nogmaals gefeliciteerd :)
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

nou heb ik al erg weinig remslijpsel op mijn voorste velgen door de EBC Greenstuff remblokjes,

maar toch werden ze flink smerig.

hiervoor het volgende aangeschaft:
Image
en wat een effect :shock:
velg inspuiten, velgenborstel erlangs
Image,
met natte spons viezigheid wegspoelen dat gewoon loslaat.
en daarna een emmer water ertegenaan en velg is als nieuw :D .

en als afsluiter de banden ingespoten met
Image
spul spuit je op de band, en verder niks, dus niet uitpoetsen, gewoon op je band spuiten en klaar, het ziet er echt als nieuw uit, en het is goed voor de banden :) .

aanrader dus :idea: .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

1 of meerdere pagina's terug is wat te lezen over een stickeridee wat ik had voor over mijn auto alszijnde een soort striping.

nu heb ik een geschikte voorbeeld-foto gevonden waar ik mee verder ga om dingen uit te zoeken:

Image

damn wat zou t vet zijn om dat in ACU camouflage te hebben :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

His DuFFness strikes again!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

AUW :(

Code: Select all

2. Wij maken een exclusief ontwerp voor de door u aangegeven auto. 
Ontwerpkosten bedragen Euro 60,- per uur. Wij verzorgen dan de  complete beplakking.
Hierbij moet u afhankelijk van de complexiteit rekening houden met kosten van ongeveer Euro 1500,-
.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

gewoon zelf stickers kopen en knippen, als je eerst een stukje proefplakt merk je vast wel dat je weinig ontwerp nodig hebt :) (het lastigste is dan netjes afknippen bij hoekjes e.d.)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik ben nu al zover dat ik de ontwerpen zelf wil fabriceren denk ik, en dat ik die aanlever bij een stickerbedrijf, dat scheelt me ruim 1000 euro :shock:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

schakelstangen zijn gemonteerd en passen, was wel even een karweitje van een uur op de brug.
verschil tussen oude, en de Group N stangen:
Image
Image

de shortshifter past echter niet...door het monteren van de shortshifter zou het boeltje aanlopen tegen de startmotor,

ik heb daarom besloten de shortshifter weg te geven aan een clublid die denkt dat hij/zij 'm wel kan monteren.
clublid Grietje mag eerst proberen.

(maar ik vermoed dat de shortshifter op een 106 wel past, en dat daar dus meer ruimte is ivm de startmotor.)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

weet je wat ik heb gedaan. dat bevestiging van de overbrenging met die rubberen bal eraf gehaald en het pinnetje waar de rubberen bal opzit ingekort (Althans dat heeft sander voor mij gedaan) Afhankelijk van de hoeveelheid die je er tussen uit haald word zowel de zijwaartse als voorwaartse beweging minder. Niet teveel echter anders kun je niet meer schakelen. De twee delen las je daarna weer aan elkaar en voila. Moet je anders maar eens proberen als je mijn auto ziet op een meeting.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

heb je een foto van het gedeelte wat je nu bedoeld denny, want ik snap er geen knakworst van :oops:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

DuFF wrote:heb je een foto van het gedeelte wat je nu bedoeld denny, want ik snap er geen knakworst van :oops:
op bovenstaande foto. op de stang die rechtstreeks van je pook afkomt zit een rond iets. Daarin zit weer een rubberenbal die de schakelbewegingen over brengt op de stangetjes die je er net hebt opgezet. Het asje waar die rubberen bal opzit kun je dus inkorten. dat is het gedeelte van het schakelmechanisme wat links onder met twee bouten op je schutbord geschroeft zit.

snap er zelf ook geen hout van als ik het uitleg.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

mooi, dan ligt het dus niet aan mij als ik zeg dat ik het nog steeds niet snap :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Emel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 167
Joined: TueJun10, 2008 11:11:17 AM
Location: Ede

Post by Emel »

heej duf..

waar heb jij die demper gehaalt ik zag op em op de meeting en zoon pijpje er onder wil ik ook wel beetje bescheiden..

gr Emel
Electra is drama!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik ga een poging wagen met de shortshifter op mijn GT duFF, ik ben benieuwd....... Als het zo lastig is als je zegt ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Emel wrote:heej duf..

waar heb jij die demper gehaalt ik zag op em op de meeting en zoon pijpje er onder wil ik ook wel beetje bescheiden..

gr Emel
bescheiden? dat zou clublid peetjuun ook zeggen.
oftwel: teringherrie. :?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Emel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 167
Joined: TueJun10, 2008 11:11:17 AM
Location: Ede

Post by Emel »

dat maakt niet uit :P

me oude uitlaat van me 205 past er niet onder :(
Electra is drama!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

past wel, elke demper past, de mijne is ook op maat gemaakt.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Een hele mooie interieur zeg!!! :shock: Het zal vast wel zeer zacht zitten.. maar probleem dat je bij afraggen van bochten haast omver van stoel valt, nietwaar?? :lol:
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ow nee hoor, zitten als kuipstoelen door het schuim uit GT-stoelen, voldoende zij-ondersteuning :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

nou heb ik in het technische remmen-topic al de vraag gesteld, maar ik zet het ook maar in mijn wie=wie als negatieve update.

mijn remmen kraken, geen idee wat er aan de hand is :? het geluid komt niet vanaf de remmen, maar vanonder de motorkap.

het is als ik in z'n 1 net een beetje doorrol, zowel naar voren als naar achter, en dan rem.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply