Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

arnie wrote:Als je ooit een herkansing tegen een originele wilt...


om hier trouwens nog eens effe op terug te komen he...

AX GTI: top 186 km/h, 0-100 in 9,0 sec.
106 Rallye S2 1.6: top 196 km/h, 0-100 in 9,5 sec.

denk dat je de verkeerde auto uitdaagt... maar ik ga er sowieso niet aan beginnen, de GTI wordt meer gespaard dan de GT.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kevin.broke wrote:
arnie wrote:Als je ooit een herkansing tegen een originele wilt...


om hier trouwens nog eens effe op terug te komen he...

AX GTI: top 186 km/h, 0-100 in 9,0 sec.
106 Rallye S2 1.6: top 196 km/h, 0-100 in 9,5 sec.

denk dat je de verkeerde auto uitdaagt... maar ik ga er sowieso niet aan beginnen, de GTI wordt meer gespaard dan de GT.


I know the numbers... Desondanks durf ik een GTI best uit te dagen...
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ach ja. Ik ga er niet op in. Denk dat het weinig nut heeft, aangezien je in geval je wint een grote mond zal hebben en in geval dat je verliest gaat zeuren dat ie niet origineel is :lol: (dat is ie na a.s. zaterdag al niet meer nl.).

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kevin.broke wrote:ach ja. Ik ga er niet op in. Denk dat het weinig nut heeft, aangezien je in geval je wint een grote mond zal hebben en in geval dat je verliest gaat zeuren dat ie niet origineel is :lol: (dat is ie na a.s. zaterdag al niet meer nl.).


Haha en dat zeg jij? :P
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Jep... eerst wilde je bewijs dat de GT wel degelijk wil lopen. Nu staan er twee filmpjes, ??n waarop je 180 => 203 op de teller kan zien en ??n waarop je doortrekken van 120 => 190 op de teller kan zien, en dan kom je met commentaar dat het weleens niet gezond kon zijn als een auto hard loopt...

...denk niet dat ik van je commentaar af kom, wat ik ook bewijs. Ook vind ik het niet zo nodig om van je commentaar af te komen, ik weet dat ik een snelle GT ?n een snelle GTI heb, ook al loopt die GTI als standaard (de GT loopt zelfs harder, met 1x een gemeten 199~200 t.o.v. 191 op GPS), en dat ze allebei redelijk zuinig zijn en technisch voldoende op orde. Met die wetenschap ben ik al h??l blij, en of het nou iets sneller of iets minder snel is dan een S2 Rallye...

Ritje tegen de S1 Rallye was gewoon fun, daar doe ik het nl. voor. De dame die ik bij me had kon er ook wel om lachen en de Rallye bestuurder ook. Wat maakt het dan uit wie er uiteindelijk sneller is?

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

kevin.broke wrote:
arnie wrote:Als je ooit een herkansing tegen een originele wilt...


om hier trouwens nog eens effe op terug te komen he...

AX GTI: top 186 km/h, 0-100 in 9,0 sec.
106 Rallye S2 1.6: top 196 km/h, 0-100 in 9,5 sec.

denk dat je de verkeerde auto uitdaagt... maar ik ga er sowieso niet aan beginnen, de GTI wordt meer gespaard dan de GT.


helaas, de autoweek nummers kloppen van geen kant, een rally s2 gaat makkelijk richting de ~8,7 (jawel het opgegeven autoweek nummer van de 106 gti, welke 8.2 hoort te zijn en ik heb al laten zien dat ik daar makkelijk onder zit). Oja ik sprint overgens niet :lol: 2x gedaan nu, 1x tegen de gti van mijn broertje (niet echt een partij), en 1x met een g-tech.
En als mensen wel willen sprinten dan nodig ik ze van harte uit op zandvoort om echt te rijden :lol:

en oja, uitlijnen die gti!, doe dezelfde dunne bandjes als de GT eronder (mits dat al niet is) zorg ervoor dat hij fris loopt, en hij zal dan echt wel de 200 halen. ax'jes zijn goed gestroomlijnd en ze kunnen best hard lopen ondanks dat ze boven de 160 traag doorlopen. maar ga er geen brede banden onder zetten, dan is het snel voorbij.
Last edited by Drake on MonAug06, 2007 11:36:16 AM, edited 1 time in total.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

de autoweek nummers zijn opgegeven door PSA ;) PSA meet echter altijd met een halve tank en extra massa in de auto, vandaar dat auto's er bijna altijd onder zitten. Net zoals bij Alfa Romeo nl. (daar scheelt het in sommige gevallen zelfs een seconde of meer :roll: )
De gemiddelde AX GT doet 0-100 in 9,5, de GTI zal ws rond de 8,5 moeten kunnen zitten, heb er al eens ??n 8,1 zien klokken met een (gereviseerde en gechipte) 1.4 onder de kap.
Verder: een volledig originele '02 Saxo VTS 1.6 16V deed 7,65 op de baan, dus dat moet sneller kunnen Chris ;)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

klopt, maar de g-tech is stom ik haalde 7,95 opzich 4 tiende verschil en hier waarom:

dat ding meet 0-100 en de 106 doet precies 0-100 in 2 versnellingen
maar de g-tech ronde de meting pas af als ik naar zijn 3 schakelde :x n dus ik verlies elke keer een halve seconde. dus met die wetenschap zit het wel goed maar ik heb geen officeel bewijs dus ga ik het niet gebruiken. Ik ga wel eerdaags een filmpje maken en daarmee vergelijken. Anders heb ik nog wel een ander truukje in mijn trukendoos, de begrenser iets verleggen, dan pakt hij de meting wel.

en verder werkte de v-bak niet mee, heb ik bredere banden en zwaardere velgen dan standaard. had ik gezegt dat ik hem vandaag voor het eerst ga uitlijnen :lol: . die 0-100 in ~7,5 sec gaat wel lukken daar zit ik niet over in.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

je hebt gelijk, als ie je zo tegen zit moet het idd wel lukken. Die AX GTI waar mee gemeten is was gechipt, haalde idd 100 volgens de meter ook pas n? de oorspronkelijke begrenzer (+/- 7500 r/min).

Wat betreft 106 Rallye / AX GTI: De Rallye heeft 10,5% meer gewicht, 13% meer koppel en 8,5% meer vermogen. Een full-on sprint zal er dus om spannen. Dat de Rallye sterker is in het middengebied en dus ook veel sneller voelt durf ik ook wel toe te geven ;)

Toch maakt alleen de 106 GTI / Saxo VTS 16V gehakt van beide ;)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Tenzij je die gehaktmolens weer naast een AX 1.0 koets met fatsoenlijke 1.6 16v zet want dan gaan de kilo's ineens hard meetellen.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahaha, ja daar heb je gelijk in. toevallig afgelopen weekend een testritje mogen maken in een '85-er CRX met 2.2 VTEC onder de kap. Dat is echt slecht voor je rijbewijs..

het blijft baas boven baas helaas :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Drake wrote:en oja, uitlijnen die gti!, doe dezelfde dunne bandjes als de GT eronder (mits dat al niet is) zorg ervoor dat hij fris loopt, en hij zal dan echt wel de 200 halen. AX'jes zijn goed gestroomlijnd en ze kunnen best hard lopen ondanks dat ze boven de 160 traag doorlopen. maar ga er geen brede banden onder zetten, dan is het snel voorbij.


uitlijning was al gecheckt, maar het zal 'm idd in de bandjes oid zitten. die zijn een stukje breder dan bij de GT..

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

boven de 160 traag doorlopen? dan was mijn 1.0 (1.6) zeker niet representatief? die liep gewoon met doorlopende gang in zijn 5 de toerenbegrenzing in (7500) Hoe hard dat was zullen we nooit weten want de km teller (GTI) liep weer door richting de 0

Maar ik zie zo al dat laswerk en vraag me af hoe de rest van de auto is als je dit al aan ??n kant aantreft ???

p :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

de rest van de auto is verdomd weinig mis mee.. gek genoeg. Denk dat hier heel lang een slechte rubber op heeft gezeten en dat men die "gerepareerd" heeft door gewoon de rubber te vervangen. Dan roest het daaronder keihard door...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zojuist even een bezoekje gebracht aan de autolakkenhandel, 2 staaltjes ETC (gris basalte) tegen mijn auto aangehouden, maar hij is verkleurd :(

Ik moet deze week m'n auto een middagje daar laten (gelukkig is het dicht bij m'n werk), dan maken ze de kleur aan en passen 'm exact aan op de auto. Hij is nl. net iets lichter dan ie ooit geweest schijnt te zijn (de kleur aan de binnenkant van de deur klopt wel namelijk..) - Ik moet 'm nu alleen eerst helemaal opboenen met commandant 5.

Betekent wel dat ie tijdens de meeting nog niet "af" is...

Daarna nog even een setje nieuwe aandrijfasjes (deze zijn nog origineel, alleen de ashoezen zijn beide ooit vervangen... volgens mij best zeldzaam onder een GTI :lol: ), een nieuwe drukgroep (die is hoorbaar nl.), klepdekselpakkingkje, en nog wat van die dingetjes..

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Iedere keer hetzelfde liedje. Ik ga weer een stukje tuinslang vervangen vanavond :lol:

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

kevin.broke wrote:je hebt gelijk, als ie je zo tegen zit moet het idd wel lukken. Die AX GTI waar mee gemeten is was gechipt, haalde idd 100 volgens de meter ook pas n? de oorspronkelijke begrenzer (+/- 7500 r/min).


Klinkt als mijn oude AX-GTi :arrow: :?:
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Fast eddie wrote:
kevin.broke wrote:je hebt gelijk, als ie je zo tegen zit moet het idd wel lukken. Die AX GTI waar mee gemeten is was gechipt, haalde idd 100 volgens de meter ook pas n? de oorspronkelijke begrenzer (+/- 7500 r/min).

Klinkt als mijn oude AX-GTi :arrow: :?:

Nope, dat is 'm niet. Die van jou was meer dan gechipt en zou die 0-100 ook nog wel iets sneller moeten kunnen :D Toch zal je echt aan de extra inhoud of drukvulling moeten wil je extreem verbeterde acceleratiecijfers zien. Je zit simpelweg altijd met een tekort aan koppel. Op lange sprints merk je extra vermogen veel beter (bijv. 0-180).

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Christine gedraagt zich zoals het hoort :roll: Viel me vanochtend op dat m'n ruitenwisser achter rechtop stond (dus met de wisser schuin naar rechtsboven). Normaal gesproken kan je 'm daar idd laten stoppen als je de ruitenwisser halverwege de cyclus uitzet, dus ik zet 'm ??n. Hij beweegt zoals verwacht naar beneden, en begint vrolijk van beneden naar boven naar beneden te wissen (interval).

Vervolgens zet ik 'm u?t, beweegt ie nog ??n keer naar boven en... blijft daar staan :? Paar keer geprobeerd maar hij blijft boven stoppen, terwijl ie wel de gebruikelijke beneden-boven-beneden hanteert als ie aanstaat :P

Spookbakkie :lol:

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Dat heeft die van mij ook, hoort zo :lol:

Met die originele wisser is dat alleen geen gezicht, dus ik heb er een C3 achterwisser op gezet.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply