Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ahh marc, je mag straks wel met mij meerijden een keertje hoor :P.

Mijn handrem doet het nl wel hahahaha.. eej succes met de 1.6
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nahja,nog steeds geen linker aandrijfas!
dus Romy heeft gister de oude as ermaar weer onder gezet, we moeten toch een keer weer gaan rijden he!


vanavond voor het eerst gestart, koste wat moeite.. bougiekabels verkeerd om en ook de bekabeling van de injectierails is twijfelachtig, allemala kleine kabelbreukjes en er kunnen 3 verschillende stekkers op..(achterruitrijsensor, injectierails enweerstandje zijnexact dezelfde stekkers) maar hijs tarte maar 'liep' niet echt zoals hethoort.. maar ach het draaide! morgen (als het droog is!) maar es uitzoeken wat er nou was..

probleem is nu dus dat hij op ongeveer 3 cilinders loopt en geen vermogen geeft, dus ergens zit er iets qua timingnogniet in orde! we zullen es gaan kijkenwat het is :)
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Er zit in ieder geval leven in het blok :D Succes met finetunen 8)
AX GTI '91

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zo, das beter!

gisteravond dat ding dus voor het eerst gestart/draaiende gehad.. liep slecht en onregelmatig..

vanavond weer tijd bezig gweest, uiteindelijk met behulp van TTF ontdekt dat de bougievolgorde TOTAAL verkeerd was..
op de bobine zat het;
1 3
4 2
maar het moest dus zijn
4 1
3 2

vreemd genoeg heeft het bij de GTI ook altijd zo gezeten, maar deze liep dan ook slecht stationair en pakte ook slecht op bij lage toeren.. :roll:

iig;
ik heb vanavond rondjes over het pad gereden, wat bij ons neerkomt op een metertje of 2 voor en achterruit.. het beweegt dus!
morgen nog ff de koppeling bijstellen, de caravan een trap geven en hopelijk savonds testrijden!
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Hè hè....

maar, denk erom, eerst afwerken en dan pas rijden!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

2Black wrote:Hè hè....

maar, denk erom, eerst afwerken en dan pas rijden!


:roll:
ik heb er vandaag kvs/olie ingestopt! ;)
nah motorolie zat er al in..

points of interest:
-fussee linksvoor controleren
-achterbandjes/velgen wisselen
-uitlaat gasdicht monteren (draaien denk)
-in laten lopen
-proefrijden
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

:dance

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Goed bezig Marc. Ben benieuwd hoe het rijdt. Maandag nog even gele Koni's er onder knutselen ;)
Image Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ben benieuwd.. 8)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

de spanning stijgt.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Browny wrote:de spanning stijgt.


vinger uit het stopcontact halen :idea:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

DuFF wrote:
Browny wrote:de spanning stijgt.


vinger uit het stopcontact halen :idea:


*valt van stoel...
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

arnie wrote:
DuFF wrote:
Browny wrote:de spanning stijgt.


vinger uit het stopcontact halen :idea:


*valt van stoel...


voor jou is dat dan nu net iets te laat! ;)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

zodra je gti goed loopt, moet je is beginnen met een nieuwe wie=wie.

127 pagina's, dat kan ECHT niet :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nah,

gister de hele avond aan het pielen geweest, hij rijdt.. en op de motor na fantastisch!

maar goed, de motor, daar draait het om..
hij houdt dus in onder de 4000rpm en bij half gas.. heel erg stotteren, schokken.. echt alsof hij totaal misvonkt of geen benzine krijgt.. gewoon hikken.
stomme is dat als je m vol doortrekt, hij dan bovenin (boven de 4500 tot 7000rpm) opeens wel vol gaat, of athans, schokloos doortrekt.

ik heb al geconstateerd dat mijn bougies wit zijn, dus hij krijgt te weinig benzine..

verder is vervangen/gewisseld;
-bloktemperatuursensor
-gasklephuis + sensoren
-benzinedruk regelaar
-ecu
-bobine
-inlaatluchttemperatuursensor (scrabble!)

waar het volgens mij nog aan kan liggen;
-benzinepomp (te weinig opbrengst?)
-mengselschroef, de vervanger vd lambda lostrekken maakte geen verschil? dus dat lijkt zoiezo niet goed..

iemand nog ideeen/suggesties/onderdelen?
Image

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

als de pomp te weinig opbrengst heeft, zou ie dan niet juist in de hoge toeren moeilijk moeten gaan doen? (meer benzine/sec)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik heb mijn pomp ook niet veranderd dus zou gewoon moeten werken..

maar lijkt me idd iets met de verrijking.. bij de normale ;) gti's zou je zeggen dat het aan de lamda ligt of iets dergelijke maar hier zou ik het ook zo niet weten op de bovenstaande punten na
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Heb je alle stekkerverbindingen en de kabelboom met de diverse sensoren nagekeken??
Een contact wat niet 100% is kan een verkeerde waarde doorgeven aan de ECU waardoor hij dit soort dingen gaat doen. (ik spreek uit ervaring)

Ik mis in het verhaal de gaskleppositie sensor en de vliegwielsensor (BDP).
Heb je die? Zoja dan kunnen die het ook zijn. (alhoewel die eigenlijk nooit problemen geven maar je weet nooit)

Is je benzinefilter betrouwbaar? (d.w.z. is ie schoon genoeg)

Loop ook al je vacuumslangen na of zij geen valse lucht trekken.
Je kunt ook je spruitstuk controleren op valse lucht. (vluchtig stofje sprayen bij draaiende motor. Als het toerental iets oploop trekt ie valse lucht)

Ik zal nog ff verder denken wat je nog zou kunnen na kijken om het probleem op te lossen.

Succes (want dinsdag moet ie het wel goed doen natuurlijk)

Greeettttzzzz

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

TTF wrote:ik heb mijn pomp ook niet veranderd dus zou gewoon moeten werken..

maar lijkt me idd iets met de verrijking.. bij de normale ;) gti's zou je zeggen dat het aan de lamda ligt of iets dergelijke maar hier zou ik het ook zo niet weten op de bovenstaande punten na


das niet eens zo'n stomme gezien normaal de lambda het bijregeld mits de moter te arm draaid.

op vollast na, dan dumpt hij de gegevens en gaat op een ander tabel over. Maar in dit geval kan de moter dit niet doen gezien het een "dom" systeem is. gevolg is dat tabellen ws fixed zijn voor de 1.4

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Ik ben dus helemaal niet technisch :? , maar Marc z'n GTI had geen kat.
Als ie nu wel een kat heeft geeft dat dan problemen met z'n ECU?

Post Reply