Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

hm

ramen wassen in de binnenstad ??? :P
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

DLS wrote:hm

ramen wassen in de binnenstad ??? :P

te véél concurentie :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

hm..

velgen poetsen dan??
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

vandaag weer is liggen klussen aan men blauwe GT, kheb alles bij de grossier gaan halen voor een groot onderhoud, en dat is nodig als ik het beestje door de controle wil krijge, en stiekem ook deftig gestart wil krijgen, want dat is tot vandaag de dag een groot probleem :?
dus eerst begonnen met de distributie riem en spanrol te vervangen. Morgen, zondag dus, doe ik verder aan de rest. Enkel één dingetje k*t, ze hebben me de verkeerde riem meegegeven voor de alternator. Dus die ga ik maandag gaan omwisselen :D . Ook bleek dat al het water uit de radiator is. :roll: Dus daar zal morgen ook een onderzoek naar ingesteld worden. Kan zijn dat ie gewoon afgelaten is, of mss lekt er iets, maar wat dan. Koppakking,waterpomp,... we zullen wel zien als we hem volgieten zeker :D .

foto's
Image
blokkeerpennen nr zovéél stond in de handleiding, lol, staalboren van 10 passen perfect :D

Image
de nieuwe spanrol van SKF, kwaliteit hé :wink: de oude ratelde overigens een klein beetje te véél naar men zin, dus geen risico's nemen

Image
ziezo, die ligt erop

Image
dit heb ik ook nog ontdekt, de wagen is verlaagd vooraan met paarse veren, kan iemand me zeggen welk merk dit is???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

vandaag weer een beetje geknutseld aan de blauwe ax GT.
ff een lijstje van de gedane zaken vandaag:
-2 zekeringen vervangen, hierdoor ging de toerenteller weer lustig mee met de motor, en begonnen er hier en daar spontaan lampjes te branden :D
-motorolie vervangen, oude was vies en leek vochtig :shock: (jaja schrik voor de koppakking)
-oliefilter vervangen
-benzinefilter vervangen
-koelwater vervangen
-andere poulie gemonteerd waar de alternatoriem op draait, het oude was een beetje kaduuk.
-fan gemaakt, was een draadje door

fototjes:
Image
was ik blij dat die toerenteller opwipte bij het starten

Image
lampje van het oliepeil bleef branden, raar, oliepeil is in orde. Iemand hier ervaring mee??? :? :? :?

Image
fram, het werkt:P

Image
weer iets meer dat blinkt onder de kap :P

Image
dit is de boosdoener, bij het snel volledig intrappen van het gaspedaal valt hij dood :x dus dit wordt terug omgakat tot een originele luchtinlaat, natuurlijk met nieuwe luchtfilter
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

het verdikt is gevallen, de koppakking is eraan, de nieuwe olie blijft stijgen en men koelwater blijft dalen, dus het ligt voor de hand hé, ofwel is me koppakking door ofwel men blok/kop gescheurd, maar we denken positief en gaan voor de koppakking. Deze is vandaag besteld.Ik hoop er de kop dit weekend af te hebben en dan eens uit te zien naar een goeie reviseur. Hopelijk vind ik iemand die er iets grotere kleppen wil inknallen 8) 8) 8)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

kop zal niet zomaar gescheurd zijn, misschien ietsje krom, vlakken kost ook niet zoveel.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Browny wrote:kop zal niet zomaar gescheurd zijn, misschien ietsje krom, vlakken kost ook niet zoveel.

ik ga de kop sowieso laten reviseren dus terwijl hij toch in het revisiebedrijf ligt kan ik hem beter ook laten vlakken. hij heeft toch al meer dan 150000 km achter de kleppen hé :P
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

blokje uit elkaar gehaald en eigenlijk wel leuke vaststellingen gedaan. De kop is al gereviseerd geweest. :D en het blok ook :D en aan de stootrand van de zuigers in de zuigerbussen te zien nog niet zo lang geleden. Je voelt de stootrand zo goed als niet 8)
dus de kop zal binnenkort bij robert-racing binnegebracht worden voor een heuse flowbeurt, evenals de inlaat. Dan ga'k ik er nog een nokkenasje bestellen die het rijden iets leuker maakt :twisted: . Iemand suggesties??? en er zal wss ook een K&N kitje gekocht worden voor op de carb.
ff de fotos van men ravage :P
Image
de rotte koppakking, liet beetje water door naar de olie, wat ik overigens raar vind, lijkt dat ze die niet al te goed gemonteerd hebben, wat me ook opviel is dat de kopbouten niet allemaal even hard aangespannen waren. Volgens mij is het monteerwerk dan ook gedaan door een noob :shock:

Image
de kop, nu nog in olie, starks bij robert-racing

Image
waar moest ik ze anders leggen :oops:

Image
alles zorgvuldig in volgorde bewaard

Image
zal het me lukken dit nog in elkaar te krijgen :wink: :roll: :roll: :roll:

Image
garage overview inclusief airco :twisted:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Verwarmde garage?
Dat is erg lekker sleutelen ;)

Succes met het sleutelen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Rio97 wrote:Verwarmde garage?
Dat is erg lekker sleutelen ;)

Succes met het sleutelen!

en lekker cool in de zomer :P
alvast bedankt

BTW aan iedereen een gezond en voorspoedig nieuwjaar :D en zonder al te véél ax gezeur :roll:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

ff een leuk klein updatetje :D
vandaag men kop en inlaatspruitstuk binnengedaan bij robertracing. Één van de betere opeltuners in belgie :) Nou ja, aan een citroen ax GT wou hij zich ook wel eens vergrijpen 8) . De kop en inlaatcollector worden volledig geflowed en opgekuist. Er komt een kentcam nokkenas in van 292 °, ideaal voor op straat vertelde hij me. Samen met versterkte klepveren natuurlijk die de boel op tijd op zen plaats moeten brengen.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

klinkt lekker lomp! :D
ben erg benieuwd wat dat gaat doen ;)
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Klinkt goed en bekend in oortjess :wink:
Freude am Fahren.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

arnie wrote:Klinkt goed en bekend in oortjess :wink:

heb jij het ook al laten doen??? wat was het resultaat dan??? carb moeten aanpassen of liep het zo ook al gesmeerd???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Netheo wrote:
arnie wrote:Klinkt goed en bekend in oortjess :wink:

heb jij het ook al laten doen??? wat was het resultaat dan??? carb moeten aanpassen of liep het zo ook al gesmeerd???


Ik ben er druk mee bezig, kan nog geen resultaten benoemen. Ik doe ook zoveel mogelijk zelf, op het flowen na natuurlijk. Ben benieuwd wat de jouwe straks doet..
Freude am Fahren.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

arnie wrote:
Netheo wrote:
arnie wrote:Klinkt goed en bekend in oortjess :wink:

heb jij het ook al laten doen??? wat was het resultaat dan??? carb moeten aanpassen of liep het zo ook al gesmeerd???


Ik ben er druk mee bezig, kan nog geen resultaten benoemen. Ik doe ook zoveel mogelijk zelf, op het flowen na natuurlijk. Ben benieuwd wat de jouwe straks doet..

ik laat ook enkel het flowen door hem doen, en ik ben ook zo benieuwd als wat naar de resultaten. Maar ik vrees er voor dat ik de standaard carb niet zal kunnen laten staan maar dat het een valstroom dubbele weber van 40 mm zal worden :twisted:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Netheo wrote:
arnie wrote:
Netheo wrote:
arnie wrote:Klinkt goed en bekend in oortjess :wink:

heb jij het ook al laten doen??? wat was het resultaat dan??? carb moeten aanpassen of liep het zo ook al gesmeerd???


Ik ben er druk mee bezig, kan nog geen resultaten benoemen. Ik doe ook zoveel mogelijk zelf, op het flowen na natuurlijk. Ben benieuwd wat de jouwe straks doet..

ik laat ook enkel het flowen door hem doen, en ik ben ook zo benieuwd als wat naar de resultaten. Maar ik vrees er voor dat ik de standaard carb niet zal kunnen laten staan maar dat het een valstroom dubbele weber van 40 mm zal worden :twisted:


zo een carb kan een 2.0 of hoger laten draaien, het is dan maar kwestie van sproeiers. Je kan die laten staan. Dat je die wilt vervangen voor de prestaties van een dubbel weber installatie kan ik wel begrijpen :wink: .

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Speederdd wrote:
Netheo wrote:
arnie wrote:
Netheo wrote:
arnie wrote:Klinkt goed en bekend in oortjess :wink:

heb jij het ook al laten doen??? wat was het resultaat dan??? carb moeten aanpassen of liep het zo ook al gesmeerd???


Ik ben er druk mee bezig, kan nog geen resultaten benoemen. Ik doe ook zoveel mogelijk zelf, op het flowen na natuurlijk. Ben benieuwd wat de jouwe straks doet..

ik laat ook enkel het flowen door hem doen, en ik ben ook zo benieuwd als wat naar de resultaten. Maar ik vrees er voor dat ik de standaard carb niet zal kunnen laten staan maar dat het een valstroom dubbele weber van 40 mm zal worden :twisted:


zo een carb kan een 2.0 of hoger laten draaien, het is dan maar kwestie van sproeiers. Je kan die laten staan. Dat je die wilt vervangen voor de prestaties van een dubbel weber installatie kan ik wel begrijpen :wink: .

ja inderdaad, de sproeiers aanpassen, maar om het gewenste resultaat te krijgen en een goed mengsel zal een dubbele weber hier toch meer op zen plaats zijn, nu maar hopen dat ik de motorkap nog toekrijg als er eenmaal de weber opsteekt:P
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Gefeliciteerd

Post by MrBBQ »

Hallo Netheo,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag !


Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Post Reply