Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Ziet er goed uit Marc. (y) Verlaging staat errug goed.
benieuwd naar de rest.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

alsie af is en goed rijdt dan mag je wel een keer rondje rijden Johan! :D
Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Ziet er gaaf uit marc! Maar eh, kon ie niet lager??????
:D
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

CitroCin wrote:Ziet er gaaf uit marc! Maar eh, kon ie niet lager??????
:D


jawel, dat stondtie eerst, mar dat was omdat de fussee's losschoten, gelukkig geen schade :D

en achter stondie eerst ook lager, maar dan stontie wel heeeeeel erg op de 'ik ben lui en leun achterover' stand :P
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ARRGGGH

ik begin het ondertussen aardig zat te raken..

vandaag helemaal overnieuw begonnen met cupje, nokkenas gesteld, ontsteking getimed, klepjes gesteld, carbs stonden al goed.. rijden, leek aardig.. maar uiteindelijkw as het toch weer ruk..
-inhouden
-uitvallen
-plotseling zelf gas geven
-backfireren
-ploffen uit de uitlaat, zonder ehcte reden

compressie meting gedaan;
6-8-7-6 bar.

in de haynes staat ongeveer letterlijk 'everything less then 10 can be considered not healthy'

aangezien het onderblok goed is en de cilinderkop gereviseerd,
kan ik me niets anders voorstellen als dat er een verkeerde koppakking tussen zit :(


met 1 druk op de knop staat het verkooptopic van cupje in onderdelen online hoor.. en mn handen jeuken (al maanden.... )
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

q01z wrote:ARRGGGH

ik begin het ondertussen aardig zat te raken..

vandaag helemaal overnieuw begonnen met cupje, nokkenas gesteld, ontsteking getimed, klepjes gesteld, carbs stonden al goed.. rijden, leek aardig.. maar uiteindelijkw as het toch weer ruk..
-inhouden
-uitvallen
-plotseling zelf gas geven
-backfireren
-ploffen uit de uitlaat, zonder ehcte reden

compressie meting gedaan;
6-8-7-6 bar.

in de haynes staat ongeveer letterlijk 'everything less then 10 can be considered not healthy'

aangezien het onderblok goed is en de cilinderkop gereviseerd,
kan ik me niets anders voorstellen als dat er een verkeerde koppakking tussen zit :(


met 1 druk op de knop staat het verkooptopic van cupje in onderdelen online hoor.. en mn handen jeuken (al maanden.... )


super k*t q01z!! :( :S

ik hoop wel dat je het nog een kans geeft voordat je hem in onderdelen verkoopt, maar kan ook wel begrijpen dat je het he-le-maal gehad hebt! Ik had het allang opgegeven, maar ja je kent mij...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Die "storingen" die jij opgeeft, dat zijn niet allemaal storingen waarvan je zou zeggen, te lage compressie.

Stomme vraag misschien, maar is de compressiemeter nog wel okay?

Kleppen goed gesteld? Kan me ff niet meer herinneren wat voor een nokkenas je hebt enzo.. Maar voor niet originele nokkenassen ,staan vaak ook andere spelingen voorgeschreven.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gewoon originele sportnokkenas in sportkop.

de compressiemeter is wel nog goed! dus dat is het niet..

het stotteren/inhouden backfireren komt wellicht doordat de ontstekingstiming is voorgeschreven aan een auto met een compressie van +-10 en niet met een compressie van 6..
de ontsteking staat helemaal naar voren gedraait, anders looptie niet eens!
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

net even op masterbase/h-base e.d. gekeken..

voor de sport staat dezelfde koppakking voorgeschreven als voor de GT..
maar dit klopt natuurlijk niet!

dus dat lijkt mij een vrij duidelijk probleem :roll:
maar ff langs de peugeotdealer zaterdagmorgen ofzo
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

q01z wrote:maar ff langs de peugeotdealer zaterdagmorgen ofzo


trek je citro?nclub- kleding aan !

doe ik ook, om die epo's hier te stangen :twisted:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Op de verpakking van mijn voorraadje koppakkingen staat ook dat ze voor meerdere blokjes zijn waaronder sport.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

vandaag van alles beleefd op AX gebied!

het belangrijkste hoop ik zaterdag op foto vast te kunnen leggen ;)
verder zeg ik nix (en nee arne, jij ook niet!)

de GTI vandaag weer een stuk 'affer' gemaakt (nieuw woord)

-remblokjes voor
-stabistang voor (wat een rotwerk!)
-vbak olie vervangen (3 liter nodig gehad, liet flesje vallen, kon er niet bij :cry: en ik was net zo trots dat alles zo schoon was!)
-uitlaat gemonteerd, helaas nog niet de nieuwe, die is nog niet binnen.. dus ff de lekke tussenpijp met de dubbele sebring van cupje :P

net ff gestart, loopt nog op 3 pootjes, maar das denk het inregelen..
verder was ik ook me remdruk weer helemaal kwijt! waarschijnlijk nog ff een grote luchtbel lekgetrapt ergens.. achja, als dat alles is zaterdag :P
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

q01z wrote:vandaag van alles beleefd op AX gebied!

het belangrijkste hoop ik zaterdag op foto vast te kunnen leggen ;)
verder zeg ik nix (en nee arne, jij ook niet!)


Ik wel dan? :P :twisted:
Nee ik pest maar, ik weet natuurlijk van niets ;)

Goed bezuugg verder q01zzy!!! productief dagje!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ben benieuwd ;)
We zien het zaterdag, of nog liever, zondag wel.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:) op hoop van zege.

en vermoedelijk tot morgen, minimeeting :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Ik begrijp er zolangzamerhand helemaal niets meer van Marc...
Haal inmiddels al je AX-avonturen door elkaar.

Dus Cupje schiet niet op, want motorische tegenslagen tegen alle verwachtingen in?
En de GTi, die voorlopig "gewoon" ging blijven is inmiddels ingezakt (verlaagd dus) tot een soort Cupje-B...
Gelukkig lijkt het alsof je nog steeds niet je enthousiasme kwijt bent en weet je toch ook elke keer weer de zon te laten doorschijnen.

En nu dus kennelijk ook weer iets wat geheim is......
Je houdt het wel spannend... :)
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ghehe, mag ik niets zeggen Marc? :P
Freude am Fahren.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

arnie wrote:Ghehe, mag ik niets zeggen Marc? :P


ja tuurlijk mag je dat..... ......ZONDAG PAS ! 8) mondje dicht.nl
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

morgenochtend na 11uur hoop ik meer te weten!
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Ben benieuwd...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Post Reply