Voor een handgeschakelde auto betekent dat een sesnsor op de handrem en een sensor op de deur. Je moet bij een handgeschakelde auto de auto-start iedere keer activeren als je 't wilt gebruiken. Doorgaans moet je een serie handelingen uitvoeren, zodat de auto-start er zeker van is dat je auto niet in de versnelling staat. Na het parkeren druk je dan op de knop voor auto-start, je trekt je sleutel uit het contact (de motor loopt nog) dan zet je de handrem erop, en stap je uit (zonder de rem aan te raken). Op het moment dat je dan de deur dichtgooit gaat de motor uit en is auto-start geactiveerd. Op het moment dat een portier geopend wordt is auto-start weer gedeactiveerd en moet je die serie handelingen herhalen. Je moet dan dus van tevoren besluiten of je 't wilt gebruiken of niet, want je kunt niet gewoon op de knop op de afstandsbediening drukken zoals bij een automaat.
Ik ben er zelf veel te bang voor dat de handrem bij -35 vastvriest, en ik zet de auto altijd in de versnelling als ik 'm parkeer. Vandaar dus geen auto-start voor de Mazda.
't Systeem dat we nu voor de camry hebben zit rond de 650 (tsja, sloten met geld...) Maar daar hebben we dus nog niet de helft voor betaald...

Candice kan dus om 16.45 de auto starten, zodat 'ie om 17.00 klaar is. Ik loop om 17.00 uit het kantoor, en moet dan eerst een kwartier staan te blauwbekken. De koppeling werkt niet goed beneden -30 en de hangeschakelde bak voelt alsof 'ie met stroop gevuld is, dus meteen gaan rijden is gewoon echt geen goed plan.