Kevin aka kakanox

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Locked
2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Wat is toch altijd dat gezeur met Kakanox die niet geloofd wordt??
Of andersom natuurlijk....

Niet dat ik Kakanox ken, want dat is niet zo.

Wat ik wel weet is dat rijden in de bergen qua (gemiddelde) snelheid voor een heel groot deel bepaald door de bestuurder, niet alleen de auto.
Het is een evenwicht tussen mate van bergachtigheid, vorm van de bochten, bochtensnelheid en vooral het schakelgedrag van de bestuurder.

Niet dat Kakanox' verhaal wat optimistisch klinkt, want dat doet het ook in mijn optiek, maar ik gun'm het voordeel van de twijfel. :)

Heuvelrijden is gewoon leuk, zeker als je tempo weet te houden.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ook aan Collin: Neem je GT'tje eens mee de bergen in en laat je verbazen... Ze gaan heerlijk!!

Of ja, die van jou miss ?etsje minder, door de Sport-nokkenas en daarmee verminderd koppel bij lage toerentallen. Kwestie van je toerentallen hoog kan houden dunkt me :P

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

kakanox wrote:Hahaha, ik vind 't prima Rob... maar misschien kan je beter met je eigen auto rijden? Kunnen we een vergelijkend verslag AX GT / AX GTI doen ;)


Hmm... relaxte achterbank vs benzine betalen...

Moeilijke keus, als ik dan toch zelf moet rijden neem ik de auto van mijn pa wel (diesel) Zeker nu. 8) Die rij je er nog uit met een Aldi.
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wat houden jullie toch veel van elkaar allemaal :)

@kakanox:
-met rob zn compressie haaltie de gemiddelde tegenwind niet eens..
-friso had een optisch bloedmooie GT, witter dan dat kon alleen in wasmiddelreclames
-je verslag vd vakantie wordt zeerzeker gewaardeerd.
-joris onderhoudt ook zn TGS en gumbak echt wel netjes, ok de gum zie je het misschien niet aan af..

@stefan/friso:
-misschien is het toch verstandiger om ondanks je persoonlijke twijfels aan het verhaal van Kevin, dit niet onderuit te schoppen, of iig iets subtieler. we overdrijven allemaal wel eens over onze auto's en hun (of onze eigen) prestaties, daar zijn we mannen voor.

en verder, heb je nog meer foto's kev? :D
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Heb stapels foto's... maar niet van de auto.

ennuhm... zeker bij deze club let ik er h??l erg op hoeveel ik overdrijf. M.a.w.: Ik heb niet overdreven. Geen kilometer.

De teller vast wel een paar kilometers, maar dat zijn er nog geen 10 @ 190 op de teller.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Thx Kakanox!

Ik weet allang hoeveel lol ik met m'n AX'je in de bergen zou beleven!
En die sport nokkenas heeft ook bij 2000 toeren al heel veel koppel, verbaas ik me dagelijks over.
Nou moet ik wel toegeven dat ik m'n heil zou zoeken op smalle bergweggetjes in de Pyrene?en want mijn voorkeur gaat uit naar het betere bochtenwerk, voor rechtdoor heb ik al een paar CX-en en een BX :wink:
Brockje is bij 50km/u al v??l spannender dan Elsje bij 180km/u, al denk ik dat Elsje bergop wel wat moeite zal hebben, maar da's een oude automaat met maar 3 versnellingen, en Witje gaat sowieso niet veel harder dan 140.

Wij zijn benieuwd, eerste week van mei moeten we met Witje richting Clermont-Ferrand en ons huisje staat op precies 1000 meter hoogte.
Zoveel lol als jij in zal ik daar in die oude diesel niet hebben.... :?


@q01z - keep up the good work!! :wink:
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Dat zijn de betere weekendjes ;)
Gave foto's, man.

De Ardennen zijn echt heerlijk om te rijden. Was mijn eerste verre tocht met rijbewijs en AX pas drie maanden in bezit. Wegen die als muren op je af komen, leren wat een echte hellingproef is. Fantastisch, krijg na de foto's meteen weer zin :)
Daar ook voor het eerst met mijn plaisir boven de 150 gekomen.
Zal vast de gezonde berglucht zijn ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahah, zou zomaar kunnen ja, berglucht scheelt veel (voor mijzelf dan bedoel ik :P)

Heb m'n GTtje als dank voor de fijne rit vandaag even getrakteerd op nieuwe witte knippertjes voor en het grilletje er ff uit gehaald. Er zaten nl. nog steeds knightriderlampjes in waarover ik h??l veel vragen heb moeten beantwoorden de afgelopen weken :) Ook de politie attendeerde me er vandaag weer op dat ik ze niet aan mag hebben waarop ik weer antwoordde dat ze niet aangesloten zijn...

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

edit: geen zout in wonden strooien arne
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik heb een zelfde ritje gemaakt in de ardenne met mijn eerste GT, bwooarp bwooarp dat reed fantastisch!

Bokkie heeft Oostenrijk overleefd met een GT dat ging ook erg goed!

lekker hoor de bergjes op zoeken zeker met een sneeuw uitzicht (Y)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Wel interessant om te volgen dit, want ik heb plannen om met de GT een weekje naar Oostenrijk te gaan. Advies is dus hoog in de toeren blijven?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Popmart wrote:Wel interessant om te volgen dit, want ik heb plannen om met de GT een weekje naar Oostenrijk te gaan. Advies is dus hoog in de toeren blijven?


Als je een originele GT hebt is dat niet zo nodig.

Bij bergrijden moet je je wel realiseren dat je remmen te heet kunnen worden, dus liever afremmen op de motor dan de rem intrappen. Bergaf dus ook zo'n versnelling inschakelen dat je niet hoeft te remmen om snelheid te verliezen (tenzij je daarmee aan de 6000 r/min hangt, want dat is ook weer niet goed natuurlijk.. maar meestal ging ik in 2 of 3 met 3000-4000 r/min bergaf).
Bergop... Zorg dat je genoeg koppel voorhanden hebt. De mijne heeft er 150.000 km op zitten maar loopt als nieuw en trekt als een lier, ik had bij veel bergen in 4 of 5 vanaf 1600 r/min genoeg power om zonder belachelijk veel gas te geven boven te komen. Ik houd meestal aan dat zodra ik meer dan driekwart gas moet geven om te accelereren terug ga schakelen. Heb ook een bergje gehad van 15% ofzo, daarbij moest ik in 2 met 3500 r/min omhoog... Maar je voelt 't vanzelf denk ik...

Let iig op dat je je remmen niet kookt, lijkt me erg lullig om beneden aan een berg in een bocht of op een kruising te komen en je te realiseren dat er niks meer onder je pedaal zit.

En oh ja: Hoe dikker je remblokjes, hoe beter de distributie van de hitte. Remblokjes die bijna op zijn faden dus sneller dan nieuwe..

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

bergrijden gaat opzich vanzelf, als je een beetje prima bestuurder bent.
Vorig jaar naar de Ardennen was d'r eentje die niet begreep waarom een Twingo harder de berg op ging dan z'n Golf V... "op de snelweg rij je toch altijd in z'n 5?" Terugschakelen...

Na zo'n 1500km in Noorwegen te hebben gereden en al 3 jaar naar Oostenrijk te zijn gereden en afgelopen zomer nog naar Spanje, Pyrene?n, gewoon op de snelweg vaart zien te houden, misschien net voor je een heuvel op gaat een dot gas geven en zorgen dat je wat meer toeren houdt, als je eenmaal moet terugschakelen als je al laag in de toeren zit, verlies je in 1 klap zoveel toeren dat je bijna niet meer vooruit komt. Op de snelweg is 't vaak een kwestie van snelheid houden
Op de bergweggetjes zelf moet je gewoon rustig rijden, dan trekt je auto 't altijd wel
1721 cc Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

GTE wrote:Op de bergweggetjes zelf moet je gewoon rustig rijden, dan trekt je auto 't altijd wel


of vet op toeren houden en lekker gummen! :D

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

als jij jezelf dood wilt rijden in Oostenrijk tegen een 16% helling op waar in 't dorp zelf 2.20m sneeuw ligt en de wegen vrij glad zijn... be my guest :roll:

en uhh ook hier heb ik gereden, buurt van de Geiranger Fjord > Trollstigen

http://img88.imageshack.us/img88/1428/t ... gen9vt.jpg

neem aan dat je daar ook rustig aan doet :wink:
1721 cc Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

damn, daar is 't mooi dude!! maar idd, dat gaat misschien iets te ver :D

maar die wegen in Belgi? zijn fantastisch, breed genoeg voor 3 auto's en veel scherpe bochten. en niet SUPERstijl :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Onderstel ligt nu ?cht klaar om eronder te gaan, op de handremkabeltjes na, maar daar gaan we nog ff wat op verzinnen.

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

kakanox wrote:Onderstel ligt nu ?cht klaar om eronder te gaan, op de handremkabeltjes na, maar daar gaan we nog ff wat op verzinnen.


Komt wel goed :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik ben net een halfuurtje thuis, alles ff uitgeladen, nog niet alles helemaal goed gekregen, maar ik kan wel zeggen dat m'n autootje strak stuurt en stug is maar erg lekker zit. De wegligging is precies zoals ik het gewild heb!

Alles zat weer lekker ff dik vet tegen vandaag, met de voorbereiding was al mis maar toen ik wegreed begon het al met een kapotte brandstofpomp (haperde overigens al wel een paar daagjes). Vervolgens besloot de hoofdremcilinder z'n heil in de hemel te zoeken en hadden we nog wat meer om aan te kloten en er waren nog wat kleine defectjes die aardig in de weg hebben gezeten... Maar we zijn een aardig eind gekomen :)

Vanwege de fantastische hulp en het uitzonderlijk doorzettingsvermogen wil ik even bedanken: Rooney & Ben 86 - topgozers!!
Voor tips, trucs & voorbereiding: the one & only Drake!
Voor de mental support en/of de supplies wil ik ff bedanken: Oom Hordijk en natuurlijk m'n lieverdje misswibbel! :)

Nou mensuh.. ik ga MAFFUH! Oh ja, voordat ik 't vergeet:

Image
Image

Morgen ff betere foto's.
Last edited by kevin.broke on SunMar26, 2006 12:11:45 PM, edited 2 times in total.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

:wall Telefoonfoto's :? :evil:

Ik d8 dat je het onderstel en zo verkocht had :?: .... ennieweej,..... het staat erg goed.... :roll: volgens mij :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Locked