Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ontzettend gaaf om al je berichten en AX-ervaringen te lezen! Keep up the good work!! Gr. Marco
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

saxodriver85 wrote:netjes allebei :)

die blauwe is uber!!

alleen je sub rechtstreeks onder je box zetten ?
dan blaas je met je sub tegen doe box aan , waardoor dat geluid dan weer vervormt ,

damn, daar heb je gelijk in, nog niet bij stilgestaan, daar gaan we het volgend weekend aan werken :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

saxodriver85 wrote:netjes allebei :)

die blauwe is uber!!

alleen je sub rechtstreeks onder je box zetten ?
dan blaas je met je sub tegen doe box aan , waardoor dat geluid dan weer vervormt ,

damn, daar heb je gelijk in, nog niet bij stilgestaan, daar gaan we het volgend weekend aan werken :D

EDIT: OEPS DUBBEL POST :oops: :oops: :oops:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

vandaag men auto afgebroken :| :| :| want hij moet dinsdag naar de technische controle :evil:
alle niet standaard onderdelen zijn eraf behalve de remblokken en het sportstuur :D echt wel zielig om hem nu terug zo te zien, zo op die smalle balonbandjes :(
ff de fotos
Image
de standaard onderdelen aandragen :P

Image
deze moesten er eerst aan geloven

Image
altijd leuk als ik hulp krijg

Image
en maar direct gebruik gemaakt van de ruimte die we hadden om de ax vanbinnen proper te maken :D

Image
CHARLY @ WORK I

Image
CHARLY @ WORK II

Image
pff zo'n kleine diameter :D binnekort mss een open lijn laten lassen, want vandaag de auto gestart zonder einddemper en het geluid beviel ons wel :roll:

Image
nog even het remsysteem ontluchten

Image
zo ziet men volcane er nu uit, lekker standaard hé :twisted:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

succes met de keuring!

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Browny wrote:succes met de keuring!

ik zal het nodig hebben want er is een klein gaatje in men uitlaat, net na de middendemper, en ik heb geen tijd meer om het te laten dichtlassen, maar we zien wel :D
HOLLAND, CROSS YOUR FINGERS FOR ME :P :P :P
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Netheo wrote:
saxodriver85 wrote:netjes allebei :)

die blauwe is uber!!

alleen je sub rechtstreeks onder je box zetten ?
dan blaas je met je sub tegen doe box aan , waardoor dat geluid dan weer vervormt ,

damn, daar heb je gelijk in, nog niet bij stilgestaan, daar gaan we het volgend weekend aan werken :D

er is aan gewerkt geweest :P woofer staat nu centraal in de koffer en niet meer onder een box
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

je hebt een soort uitlaatcement, te krijgen bij bijna elke onderdelenhandel, dat is een soort klei en die wordt hard als het goed heet wordt. Kost je bijna niks en zo'n klein gaatje kan je er goed mee dichtsmeren.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

men axje is door de keuring :D :D :D
heeft wel wat puntjes die tegen volgend jaar in orde moeten zijn
-beschadeging motorkap (dit is wel het derde jaar dat ik er zo mee ga en nu doet de controleur er moeilijk over :? :? :? )
-olielek (tja, als een ax niet lekt zit er geen olie meer in, zo is het toch :P )
-brandstoftank zou niet echt stabiel meer liggen, dat wordt lassen
-gaatje in de uitlaat, dat wordt nog meer lassen
-en dan zetten die kloothommels men raamspoiler nog op een tuningkeuring, randdebielen zijn het :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Netheo wrote:-en dan zetten die kloothommels men raamspoiler nog op een tuningkeuring, randdebielen zijn het :D


Juist het zelfde :lol:

Volgend jaar neem ik een Ax GT catalogus mee :oops:

Proficiaat met de keuring (had je een attest van je sportstuur ?)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

haha echt heel bijzonder, maar in ieder geval succes met weer terug bouwen.

gaatje in de uitlaat in NL. is afkeur (geen twijfle over mogelijk)
Losse tank heb ik voor een AX nog werkelijk nooit gehoord.

tja en de rest is je vast bekend
al ben ik heel benieuwd naar een foto van je motorkap
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

ik ook wel.
Hoe moet je kap er uit zien als het een APK afkeur kan zijn. Vind ik wel heel bijzonder...
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

DLS wrote:ik ook wel.
Hoe moet je kap er uit zien als het een APK afkeur kan zijn. Vind ik wel heel bijzonder...

zo gammel is ze anders niet hoor, kijk zelf maar
Image
links aan de koplamp zie je een deukje, that's it :shock:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Speederdd wrote:
Netheo wrote:-en dan zetten die kloothommels men raamspoiler nog op een tuningkeuring, randdebielen zijn het :D


Juist het zelfde :lol:

Volgend jaar neem ik een AX GT catalogus mee :oops:

Proficiaat met de keuring (had je een attest van je sportstuur ?)


nope geen attest van, is niet nodig hoor, attesten voor een ax van het jaar 91, attesten zijn pas nodig vanaf het jaar 98 dacht ik, in feite moet je kijken op je gelijkvormigheidsattest, als er 2 codes opstaan, dus een belgische en europese code, dan heb je attesten nodig, staat er enkel een belgische code op, dan heb je voor nx attesten nodig maar moet het natuurlijk wel gangbaar zijn op de wagen en de wetten in zake verkeersveiligheid en gans de boel niet overtreden
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Nu ik terug door de keuring ben, werd het eens tijd om de minpuntjes die vermeld stonden aan te pakken. Dus vrijdag voor het international tuning salon dan maar eens bij men maatje, je weet wel, die met zen rode polo 6N2 GTI, langs geweest om dat gaatje te laten lassen. Proffesioneel lassen doet ie nog niet, maar hij zou vast en zeker het gaatje kunnen dichten :D Let ook op ons ultra modern apparaat om te testen of de uitlaat dicht was. Het gaat als volgt: men schuive een aardappel over de persluchtspuit. Men houde deze tegen de ene kant van de uitlaat, een andere persoon (ofwel een héél groot persoon 8) ) houd de hand aan de andere kant van de uitlaat, men wrijft industrieel vet aan de las, men perst lucht in de uitlaat, als het vet dan niet beweegt is de missie geslaagd. Zo toch wel 2 keer opnieuw mogen beginnen met lassen. Maar ze is potdicht nu, en ook 2 kilo zwaarder :wink:

Image
de lasser in kwestie :D (staat nooit graag op foto's)

Image
work in progress

Image
Image

Image
de bewuste tester :D

Een week of twee geleden kwamen we, ik, Char en een maatje, terug van een geslaagd international tuningsalon. Toen we in putje reden begon ik na elk deukje in het wegdek een ratelend geluid te horen. Men aandrijfas rechts rammelde voordien al bij het nemen van scherpe bochten maar dit was echt wel een sein dat hij vervangen diende te worden. Nu was het wel niet zo'n leuk vooruitzicht omdat ik net op het tuningsalon mezelf al een vroege sinterklaas had gekocht, namelijk een spagettie voor een TU 8V

Image
dit is hem dan

Toch maar de aandrijfasbesteld en deze er op een uurtje tijdens een vrije dag ondergeknalt. Wat bleek nu dat de steun waar men stabistang inzit middendoor is :? dus deze is nu besteld :D jaja we houden het bakje levend

Image
wat is ie mooi en nieuw, en dat voor maar 90 eurotjes :D

Image
had de krik nodig, en heb er maar één, dus loste ik dit zo op :roll:

Image
alles maar lekker ingevet

Het weekend erna, vorig weekend dus dan maar begonnen met het demonteren van het standaard spruitstuk. Eerst alle boutjes onder de WD40 gezet en een uurtje laten trekken. Alles ging aardig los, véél beter dan ik ooit had durven hopen. Dan maar het spagetti eronder knallen. Damn, nog niet zo simpel, te weinig plaats. Alle boutstangetjes dan maar uit het blok gedraaid en alles zo proberen te monteren dacht ik. Maar toen gebeurde er iets waardoor het me dus nog een dag zou kosten om het uitlaatstruitstuk te monteren. Men vriendin, die bezig was aan de velgen van haar rode GT, voelde zich al niet lekker. En plots viel buiten westen. Niet erg gezellig dus, heb haar maar snel opgepakt en mee naar binnen genomen. Daar heeft ze eventjes de wc omhelst en het ging dan al een stuk beter :D . Buikgriep, bleek achteraf. Nouja, dan maar op zondag verder klussen. Het boutgat van de lambda-sonde werd vakkundig dichtgewerkt met verbindingstukken voor de waterleiding. :twisted: Ziehier de resultaten.

Image
de dichting van de lambda :shock:

fotos van hoe het onder aan en op de auto hangt volgen nog, want de ophangbeugel aan men V-bak hangt net iets te hoog waardoor het iet of wat tegen men kas trilt als ik volgas ga :wink:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Leuke update, weer wat moois onder de kap :)
Niet duur voor een nieuwe as trouwens.
En zo'n blokje om de stabi op de draagarm te houden is gelukkig een stuk goedkoper.
Beterschap voor Charly!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

lekker bezig geweest, weet je het merk van die spaghetti?

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

vandaag maar weer lekker verder geklust. Men uitlaatspruitstukje zat blijkbaar niet goed vast aan de V-bak, dan maar weer opgekrikt en terug vastgezet. Het rammelen is gelukkig verholpen nu. Zo ziet het er nu uit onder de kap.

Image
Na een weekje is het spruitstuk al aardig blauw gekleurd. Lekker japstyle :D

Op men keuringspapier stond ook dat men rechter licht niet meer zo helder scheen. Deze dan maar vervangen door een exemplaartje dat nog van men cross-ax kwam.

Image
zielig hé

Image
links de "nieuwe", rechts de aftandse

Image
gemonteerd, en zo als je ziet is het al donker, dus dan maar gestopt met klussen.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

laat volgende keer iets weten als je hulp kan gebruiken ;)

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Speederdd wrote:laat volgende keer iets weten als je hulp kan gebruiken ;)

das vriendelijk, overt algemeen gaat het wel goed, al vloek ik af en toe wel eens lekker door :D
maar waar ik vooral alle hulp bij kan gebruiken is de financiering, suggesties??? :roll: :twisted: :twisted: :twisted:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Post Reply