Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Mark wrote:
Drake wrote:
Mark wrote:Ik heb ook die alluminium pakking ertussen. Dealer vertelde me dat in die andere asbest zat ofzo. En niet meer gemaakt werd.

Ik heb niks geen lekkage kunnen ontdekken. En mocht ie wel lekken zit het me best. Merk er in ieder geval niks van.


inderdaad, maar hier en daar zijn ze nog te krijgen (met dank aan stefan :wink: ) als je goed zoekt.

Als je spruitstuk lekt merk je dat heel snel, je hoord dan een tik tik tik tik geluid alsof er een klep keihard tikt. geen tik is geen lek :wink: en ik heb tik :( nouja eff afwachten tot morgen als ik weer ga rijden.

btw wat voor spaghet had jij ook alweer?


Ik hoor wel tikken. Maar dat heeft ie altijd al gedaan. Zijn gewoon de kleppen die ik hoor. Wat voor spaghetti. Geen idee staat geen merk op.

Tis een 4-1 dat sowieso. Is de oude van peter. Hem was verteld dat het een Devil was. Maar dat betwijfel ik. Is in ieder geval RVS. Eem magneet pakt niet.

Voor foto's zie mijn wie = wie. Zie je de verschillen denk wel.


Heb net naar jouw spaghetti zitten kijken, maar das voor mij een onbekend type. Ik heb hier een devil liggen en die lijkt er totaal niet op. Misschien dat je een supersprint hebt. Die zijn ook van rvs.
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Weer wat ondekt aan saxo/ax poten :).

Image

De onderste platen kunnen gewoon los, ze zitten op een soort verdikking vast, paar zachte tikjes en ze kunnen bij wijze van eraf, verder dan dit ben ik helaas niet gekomen aangezien ik geen gereedschap heb om de schokdempers los te halen.Dus dat zal even moeten wachten.Mischien jammer van de 70 euro voor de veertjes maarja dat beschouwen we dan maar als lesgeld, en die kunnen altijd nog 2ehands weg.

Aangezien de saxo veren, toplager enz meer problemen dan oplossingen geven(met name het toplager) ga ik de hele zooi overzetten, dus de huidige veren die nu onder mijn ax zitten enz op de "saxo" poten zetten.Dan ben ik er ook zeker van dat de auto in hoogte en veerkarakter niet veel zal veranderen wat het belangrijkste is voor mij aangezien ik daar tevreden over ben (er zullen dan enkel stuggere saxo dempers inzitten) .
En het voordeel van het toplager van de ax is dat deze een soort geperst is en niet uit elkaar kan vallen, in princiepe zou deze ook zo passen maar aangezien ik toch bezig ben maken we er maar ax poten van :).

Raar dat niemand hier overgens op is gekomen :lol: , is een stuk makkelijker dan wiellagers overpersen, gaten boren enz.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

heel nuttig leergeld idd! :)

tis wel te hopen dat het bij je AX poten ook zo lukt :)
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

q01z wrote:tis wel te hopen dat het bij je AX poten ook zo lukt :)


de linker op de foto is een saxo poot, de rechter een ax :wink: .

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Ik heb de ringen van de schokbrekers losgehaald in de bankschroef, gaat prima hoor.
Onderste boven in de bankschroef, je klemt em op het dunne deel van de ring stevig vast en een stuk pijp over de stuurhevel en trekken maar............. en los :)
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Geprobeerd maar hij zit muurvast :(, zelfs een moordenaar erop losgelaten(dat is een stuk gereedschap voor de grappenmakers :lol:) maar dat lukte ook niet (eerst geprobeerd de ax poot los te halen aangezien deze toch een soort gesloopt mag worden), maar als het goed is krijg eerdaags een stukje officeel gereedschap daarvoor.

Was bijna klaar om het te kunnen monteren :lol:...... al had ik de poten niet verlaagd en deze probs niet tegengekomen :), maarja ik heb gelukkig zat tijd om er voor te zorgen dat de pootjes perfect zijn zodra ze eronder gaan.

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

He jammer, zitten ze toch net ff te vast.
Ik heb et ook geprobeerd met een moordenaar, lukte niet, en toen maar in de bankschtoef gezet, en idd die krengen zitten me daar toch een partij VAST :evil:, ik moest er ook flink aan trekken maar ik had nog oude poten die kapot mochten.
Ben wel benieuwd hoe dat tooltje eruit ziet :)
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bankschtoef? dan zitten ze wel h???l vast ja :lol:

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

stuggere dempers verwacht ik niet, ze zijn nl. indentiek aan de 106 en ax
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Qua hoogte ga je schrikken denk ik !! :lol:
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Joost wrote:stuggere dempers verwacht ik niet, ze zijn nl. indentiek aan de 106 en AX


Mark had de dempers van een saxo vts erin gestopt en deze waren volgens hem een stuk stugger. Mijn huidige dempers zijn b.v al een stuk minder stuk dan GT demper.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Drake wrote:
Joost wrote:stuggere dempers verwacht ik niet, ze zijn nl. indentiek aan de 106 en AX


Mark had de dempers van een saxo vts erin gestopt en deze waren volgens hem een stuk stugger. Mijn huidige dempers zijn b.v al een stuk minder stuk dan GT demper.


Ja, dat was achter volgens mij!!

Antoine en ik hebben de voorste dempers eruit gekregen met tape voor grip op dat koperachtige ding. Toen met een waterpomptang om te draaien... en met een hamer en schroevendraaier in die gaten timmeren, beetje afwisselen. Uiteindelijk gingen ze los... duurde wel ff maar het lukte toch. Maar officieel gereedschap zal denk ik een stuk effectiever zijn, ik geloof niet dat dat koperachtige ding er beter op geworden is namelijk :(
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Rob GT wrote:
Drake wrote:
Joost wrote:stuggere dempers verwacht ik niet, ze zijn nl. indentiek aan de 106 en AX


Mark had de dempers van een saxo vts erin gestopt en deze waren volgens hem een stuk stugger. Mijn huidige dempers zijn b.v al een stuk minder stuk dan GT demper.


Ja, dat was achter volgens mij!!



en voor :roll:

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... sc&start=0 :P

nouja zie vanzelf wel of het veel verschil maakt

Ik heb ze nu wel losgekregen, met 3 man en nog een keer de moordenaar erop :lol: , 1 ging vrij makkelijk los zonder de dop te slopen, maar de andere iets moeilijker en de dop daarvan is een beetje ovaal, maar ik heb nog genoeg poten liggen om te martelen.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Middeleeuwse toestanden daar in Nieuwveen...
Pootjes, doet me meteen denken aan vierendelen :P
Je moet ze gewoon streng toespreken en zeggen dat ze anders onder een p*lo gaan, werkt bij mij altijd :twisted:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Nick
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonFeb13, 2006 3:09:39 PM
Location: Montfort

Post by Nick »

Btw, wanneer komt er een wie=wie van je broertje
wil k toch wel eens zien Gti power :wink:
20-08-2007 wordt geschiedenis geschreven :lol:
Voer voor je hoedenplank, tast toe proef die woofer...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Nick wrote:Btw, wanneer komt er een wie=wie van je broertje
wil k toch wel eens zien Gti power :wink:


die bestaat al vlgs mij? ff goed zoeken op waxweazle ofzoiets

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Klopt maar Bob is niet zo internetterig :lol:, maar als er echt dingen veranderd zijn dan post ik/hij ze wel :wink:.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:evil: Betrapt Drake!!

Jij gaat OOK AL vreemd!!

onbetrouwbare mannen ook altijd...

:lol:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

:oops:, zondag vertel ik wel wat meer :wink:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Sommige leden wisten het al, maar nu is de tijd om het iedereen te vertellen :

sinds afgelopen zaterdag ben ik de gelukkige eigenaar van een MR2 Aw11 uit 1985 Geimporteerd in 1997.
gaat om een duits model zonder kat (124pk) met elektronisch pakket (elek ramen en spiegels, CV enz).
Ik heb mij altijd voorgenomen mocht ik de kans krijgen een nette orginele mr2 aw11 te kopen dit te doen.

Vorige week zaterdag een proefrit gemaakt een de auto beviel mij erg goed :)
Auto was op een paar kleine blaasjes na keihard, en op de velgen na (ronal turbo) helemaal orgineel.
Uiteindelijk gekocht voor 2000 euro met een nieuwe apk.

Auto heeft in 2000 een grote beurt gehad en heeft sindsdien ongv 10.000 gereden wat niet erg veel is.

Voor een auto van 21 jaar oud is hij erg netjes maar natuurlijk is hij niet probleemloos
de volgende "probleempjes" zijn geconstateerd:
-Remmen trillen bij hevig remmen (schijven laten afdraaien)
-CV werk niet goed (rechts gaat niet open als in links het slot openzet andersom wel en rechts functioneerd het wel goed)
-Tuf tuf geluidjes, vermoedelijk spruitstuk wat lekt (wat ik vernomen heb een bekend probleem)
-Paar kleine blaasjes op het linker achterscherm (gaat opnieuw gespoten worden)
-Koppeling is matig maar kan nog wel eff mee.
-Economy lampje, blijft tja... economisch groen branden ;D ongeacht als even het gas word ingetrapt(ook een bekend probleem naar wat ik gelezen heb).

Audio gedeelte:
-Radio kraakte (opgelost, de bedrading was compleet verkeerd aangesloten, pioneer keh 534R waarvan de speakerdraden verticaal ipv horizontaal waren aangesloten).
-Radio is niet dmv een iso stekker aangesloten (iso stekker monteren)
-Antenne gaat niet uit (remote zit ws niet op de antenne)
-Subwoofer onder stoel(standaard op een mr2) doet niets (ook ws niet aangesloten gezien de verkeere bedrading)

klinkt allemaal veel en ernstig maar het is vrij eenvoudig op te lossen en niet kritiek de auto rijd er niet slechter door bij wijze van.

helaas heb ik nog geen foto's kunnen maken, echter heb ik wel 1 foto van de advertentie die op mp stond:

Image

Verzekering was ook een leuk kwestie afgelopen zaterdag:
Ik de auto ophalen bel unive op:
Wij kunnen de auto momenteel niet verzekering gezien het te hoge vermogen, dit gaat 2 dagen duren.

Uiteindelijk de auto dus onverzekerd rustig naar huis gereden.

Thuis Centaal Beheer Achmea op gebeld gezien een iemand die ik ken met een crx geen probs daar had:
Wij kunnen de auto momenteel niet verzekering gezien het te hoge vermogen, dit gaat 2 dagen duren.

Dus ik kan niet in de auto rijden en ben eigenlijk zelfs strafbaar gezien de auto verzekerd moet zijn ongeacht rijdbaar of niet.Maarja ze gaan vermoed ik controleren of ik geen ernstige verkeers delicten heb gehad, wat geen probleem is gezien ik nog geen 1 wat voor boete dan ook heb gehad.
Het plan was dan ook om als verassing vandaag met de mr2 naar de meeting te komen, echter is dit door het gezeik met de verzelering niet gelukt


Het slechte nieuws is je kan het al raden de ax gaat weg, deze gaat naar mijn zusje.
Ik zal echter nog wel gewoon actief bij de axclub blijven en met meetings en toeritten enz met de ax of de mr2 komen, de axclub is een van de leukste die ik ken en ik ben ook niet van plan weg te gaan om wat voor reden dan ook, in de toekomst zal er zeker weer een ax erbij komen.
Ik wilde echter weer eens wat anders, en ik heb hiervoor de kans gekregen ik hoop dat de meeste mijn keuze ook kunnen snappen.

De ax zal ik heel erg gaan missen :( , dat is ook de reden waarom ik hem alleen aan mijn zusje zou willen verkopen en dat heb ik ook gedaan, mocht zij hem gaan verkopen in de toekomst om wat voor reden dan ook dan gaat de ax ook direct weer terug naar mijn bezit.

Het spuitwerk + 4 gaats onderstel zal komen te vervallen aangezien de ax zo blijft als hij is, er zullen wel nog wat kleine dingen aan veranderd worden.

Post Reply