Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Jeeeej! :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Mooi dat ie het weer doet :D
En dat zonder tegen hoge kosten aan te lopen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

*spring*spring*:

Image
Image
Image
Image

Image
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Die velgjes zien er prachtig uit Romy! laat je ze zo of ga je de velgkapjes er nog op doen?

En wanneer gaat de kap in kleur?

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ziet er heeeeeeeeeeel erg goed uit allemaal.

:D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

F*ckerdekruk! Wat een stoere velgen joh! :D
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Netjes hoor! Voorkant kan nog omlaag ook zo te zien. :P
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

glennie:
Kap gaat in kleur zodra ik geld heb hihi
Velg/naafkapjes heb ik niet (athans 3 lelijke, maar 3 is te weinig en liever niets dan lelijk..) Maar als ik 4 andere vind, dan komen ze er wel op ;-)

mark:
Ik heb verlagingsveren geregeld, inplaats van mijn afgezaagde. Die moeten er dan alleen nog op...

Verder loopt ie nu nog echt veelste hoog stationair, geeft ook de hele tijd zelf gas... Voor stoplicht nu met rem erop koppeling op laten komen, dan loopt ie teminste rustig :P

Skirtjes zijn nu ook geregeld :) Die lelijke achterkas dan eindelijk een keer afgewerkt ;-)


Overigens vandaag een poging gedaan om die GT tellerbak eens in de 1.0 te zetten maar ik kan dus nergens aan die stekkers komen :( Dealer heeft ze ook niet. Ik weet ondertussen wel welk draadje waar heen moet :)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

naafkapjes zijn ook zelf te maken.

plaat aluminium van 3 of 4 mm dik ofzo zien te regelen... even met een pas wat cirkels krassen, zaagje erin, randjes rondvijlen. ter hoogte van bevestigingsgat iets fabriceren (ik heb 't in me hoofd al getekend, maar is lastig uit te leggen) en dan ben je voor een paar tientjes klaar :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Gaaf! lekker breed 8)

Ziet er top uit!

ps, heeft Rock's niet van die stekkers? Volgens mij heb ik die nog in mijn handen gehad bij hem.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Ik vind die motorkap echt vet 8)

En je velgen zien er ook mooi uit :). Mooie AX!!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Mooie velgjes!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zaterdag heb ik dankzij een lieve monteur met zelf ook een AX (thanx Peter!) mogen sleutelen in de citroen garage/dealer hier in Almere.

Image

Was er leuk en uiteraard ook erg makkelijk ;-)
Die bout van uitlaat spruitstuk naar vernellingsbak eindelijk is vast gedraaid, getik weg. Keerringen vervangen, lekage weg ;-). Onderkant poging tot schoonmaken gedaan, knipperlicht probleem verholpen (massa storing), kabeltjes van zij knippers er is weggehaald, die heb ik toch niet meer.

Helaas moet er ook nog wel wat :P
- hij loopt stationair nog (veelste) hoog
- ik wil de compressie eens meten
- teveel speling op, ik denk dat dat de schakelstang is. Hoort een rubbertje in te zitten ofzo en die heb ik helemaal niet meer. Mjaw hij schakelt prima
- draadjes lambda moeten nog eens goed vastgemaakt worden/ hele nieuwe lambda + draadjes (kan miss t stationair probleem zijn):
Image

Dan ben ik ook nog verwend met een citroen overall en een citroen sport pet ;-) mam weer beetje blijer dat ik dat niet meer me gewone kleren zwart maak haha
En ook nog kadootjes voor rogier :P:
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:) leuke foto zo beiden op de brug :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

grietje wrote:En ook nog kadootjes voor rogier :P:


Wauw, ben benieuwd wat voor moois daar allemaal in zit ;)

Mooie brug zeg, dat is wel lekker sleutelen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Zozo lekker bij Dijkstra aan het sleutelen geweest? Hebben mij ook een keer geholpen met mijn aandrijfashoes. Ik werk precies tegenover Dijkstra. Heb je AX niet zien staan daar.

Zaterdag heb ik dankzij een lieve monteur met zelf ook een AX (thanx Peter!) mogen sleutelen in de Citroën garage/dealer hier in Almere.

Heb hem wel eens zien rijden met zijn zwarte AX, maar voor de rest nooit gesproken, dacht al dat hij daar werkte. Hij is niet lid van de club of wel?

Groetjes,
Djoeri
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hij is idd -nog?- geen lid

Nah, ik zat in dubio wat betreft die blauwe AX - zie http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=13297 -

Maar aangezien ik d? oplossing eigenlijk toch niet heb, en hij verder toch prima rijd, toch maar begonnen met de voorfront antiroest actie.

Eerste laag antiroest opgedroogt:
Image
Image
Image
Image

Hier zat ooit iets vast, :|
Image
Image

iets wat wel heel erg lijkt op dit..:roll: ?:
Image

'afgewerkt'
Image
Image

Tussendoor
Image

Oh en, aan de binnen/achterkant is alles natuurlijk ook gedaan, maar dat neemt zo lastig fotos.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

wie=wie ook maar eens van een ondergang redden...

Ik heb CV!!

duurde even, maar nu heb ik het dan helemaal werkend en al!! :D
Nu nog afstands en dikke geluids module om er een echt speeltje van te maken. Hoe precies zie ik tegen die tijd wel weer :P

Verdersss had ik een tikk, namelijk de uitlaat (net na downpipe) tegen stabi voor. Gelukkig heeft slalombx voor mij vulplaatjes gemaakt, en worden die er op dit moment zegmaar tussen gezet, teminste, ik heb ze er tussen, krijg alleen zelf in mn eentje niet alle bouten terug maar vanavond zitten ze er vast allemaal in.
Ik weet ook al dat het gewerkt heeft want ik heb enorm aan de uitlaat lopen sjorren en hangen en hij wil er echt niet meer tegen aan!! jeeeeej!!
Mislampjes zo weer even aansluiten en mijn auto is gewoon weer helemaal werkend! super vet :D

Van de week (zit in soort mini vakantie in zeeland :P) wil ik eigenlijk mijn nieuwe motorkap en skirts spuiten, en misschien ook wel de rest van de auto en dashbord.... en dan gaat ie wel een ander kleurtje worden. wel met (licht) blauwe accenten, maar buitenkant niet blauw meer...
Ook ga ik beginnen met een soort geintergreerde hondenmand achterin, of het wat word, we'll see ;)

en als laatste wil ik nog ff kwijt: Ooh men, wat rijd die auto toch heeeeerlijk! 2 weken niet gebruikt, om er vervolgens mee naar zeeland te cruisen, heeeerlijk gebakkie is het toch! (vind ik stiekem van alle axen natuurlijk ;-)!!)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Romy, we horen (eigenlijk lezen) gelukkig weer positieve geluiden en dat is heel mooi :)

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

ik ben benieuwd meis!
nog 2uurtjes, dan kom ik naar huis horo ;)

Post Reply