Ben allang blij dat ie erop zit. Heb gisteren nog even een kleine 50 km afgelegd maar er trilde iets verschrikkelijk mee. Probleem wist ik wel maar moest bij iemand langs...
De downpipe en de middenpijp zitten vast met boutjes met daarop een ring met een veer. Die veer hoort aan de voorkant te zitten maar dat geeft bij mij de trilling herrie. Dat komt omdat die veerring (de laagste) tegen mijn draagarmbrug aantrilt, en dan rij je dus door de stad heen met een loopse kanarie...
De veerring aan de achterkant hangen kan op zich wel, was het niet dat het bevestigingsgat van de downpipe groter is dan aan de kant van de middenpijp dus de bout (met conisch lichaam) valt er doorheen (heb je geen bevestiging aan de onderkant

Oplossing: Ring uitboren en de bout er doorheen slaan tot de ring zich om de bout vormt. Gewoon een ring ertussen werkt niet, dan is de bout niet lang genoeg om de veerring erom te krijgen...
Volgende op de lijst: V-snaar en een grote check op de brug, hopelijk kan dan meteen de D-riem gedaan worden.