Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat de jouwe kleine zwakke plekjes heeft weet ik.. en ik kan je nu alvast ??n ding zeggen: niet op deze manier.

Ik ga nl. volgende week leren hoe ik plaatwerk moet lassen, deze GTI wordt (na een stuk oude koelkast als proefmateriaal) m'n eerste werkstukje... :)
Op die manier leeft er toch nog een klein stukje NH-SF-41 in m'n auto voort ;)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Hmmm... z? ingrijpend hoeft het bij m'n dieseltje inderdaad niet.
Maarreh, wat betreft lekke uitlaat gedoe, wat je al in 't kentekenregister had aangegeven, nou... dat klopte dus heel erg: in de bocht van de middenpijp, direct achter de flens naar de downpipe... gatenkaas!

Zit nu dus nieuwe middendemper onder, met nieuwe loden pakking.
ff stukkie mee rijden dat 'ie lekker warm wordt, zodat de pakking zich goed kan zetten. Ben benieuwd naar het verschil in herrie, vergeleken met de oude situatie...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Gefeliciteerd met je (hoeveelste? ;)) AX! 8)

XM is dus niks geworden?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Een aantal spullen die in mijn schuur stonden moesten het geld gaan opleveren (en meer!) waarvan ik de XM had gekocht.
Spreekt voor zich dat nu die spullen gejat zijn en mijn inboedelverzekering dit er niet bij vindt horen ik nogal een begrotingstekort heb..

..aangezien ik wel vervoer wil dat zo representatief mogelijk is (representatiever en gedistingeerder dan een rode AX GT die niet zo heel netjes is en waar bovendien nog e.e.a. aan moet gebeuren) bedacht ik me dat het tijd was eens te kijken voor iets anders.

Heb heel even een AX Spot op LPG overwogen, maar toen ik me bedacht hoe zuinig ik nu met de GT rijd en niet verwacht met een GTI onevenredig veel slechter te presteren besloot ik toch eens voor een "ultimate AX" rond te gaan neuzen.

De 1.6 van Peter Hocks was een interessante optie, maar eigenlijk net effe te duur voor mij (ondanks de voor zover ik vernomen heb onberispelijke technische staat), daarnaast is ie zwart en zwart is weer niet zo'n uiterst net kleurtje. Donkerrood of een grijstint moest het worden... Dan blijft deze GTI over :)

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Gefeli Kevin!

Mooi kleurtje heh :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

succes met je nieuwe bakkie!
**Stay Tuned**
Image
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

gaat goed komen, thnx :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

...en dan krijg je het verkeerde oliefilter mee bij de automaterialen zaak :evil:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

...en vervolgens krijg je naar alle waarschijnlijkheid een C15 met wat defecten van iemand cadeau. Erg handig met verhuizen en klussen straks, dus ik zeg geen nee... :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Bij jou weet je het ook nooit he. Zou een XM gaan rijden maar komt straks in een C15 aan. :shock:

Wat is er loos mee? Blijven leuke bakkies die C15's.
Image Image Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Bossie wrote:leuke bakkies die C15's.


say what? :shock:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Image

Zeg nou zelf, zijn toch hardstikke leuk.....
Image Image Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

gigantisch! :roll:

gegarandeerd dat je met je stoel op de weg eindigt omdat de bodemplaat zo rot is dat deze er zonder inzittenden vandoor gaat...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hahahah, dat valt bij deze gelukkig best mee. hij zuigt ergens valse lucht aan waardoor ie beroerd loopt, kapotte aandrijfasjes, kapotte wiellagers achter (zware lading denk ik), een slechte uitlaat en 4 slechte bandjes.

dus wel nog wat te doen :)

als het ding zich een beetje betrouwbaar toont is het trouwens misschien wel een optie om 'm te houden voor klusjes.. beter dan m'n GTI daarmee vernaggelen..

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Post by citrofreak »

Een 1.1??? Ik dacht dat C15's vanaf 1.4 waren geleverd (en daarna alleen diesels)
ImageImage

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

citrofreak wrote:Een 1.1??? Ik dacht dat C15's vanaf 1.4 waren geleverd (en daarna alleen diesels)


KLIK

Zie de tekst onder de eerste foto maar eens... ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahah, ik ben best wel gematst met de spulletjes voor de GT laatst...

>>> oliefiltertje (helaas FRAM), 2 literflessen remvloeistof DOT5.1, 2 aandrijfaskeerringen, 2 literflessen bakolie 75W80, 5 liter Castrol motorolie. Kijk net op m'n pinbonnetje... ? 38.57 :lol:

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Post by citrofreak »

MBa@NL wrote:
citrofreak wrote:Een 1.1??? Ik dacht dat C15's vanaf 1.4 waren geleverd (en daarna alleen diesels)


KLIK

Zie de tekst onder de eerste foto maar eens... ;)

Wist ik echt niet! Nouja, weer wat geleerd!
ImageImage

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo! De GT is voorzien van nieuwe olie + filter. Heb ook de inlaat weer even netjes schoongemaakt en een nieuw brandstoffiltertje gemonteerd. De rest moet nog gebeuren, eerst ff de remmen compleet maken en nieuwe aandrijfasjes bestellen. Heb vandaag ook een tweedehands kapotte dynamo opgehaald zodat ik die kan reviseren en dan monteren. De huidige leendynamo laat ook alweer een lampje branden nl.
Gelukkig draait de (vanaf nu weer) regelmatige bestuurder (m'n pa) voor al die kosten op. Komisch om te zien dat hij waar ie een maand of 4 geleden nog aan het rondneuzen was voor een jonge ('04/'05) Clio/M?gane hij nu langzaamaan steeds meer van dat bakkie gaat houden :D Nog even en ik durf 'm alleen te laten in Limburg :angel8:

Verder alle grote stukken diesel klein gemaakt en vakkundig twee deurtjes gemold die ik eigenlijk verkocht had :roll: Stonden op een schap, wilde er ??n vanaf tillen, die schoot uit m'n handen, ik sprong aan de kant en neem in m'n sprong deur 2 mee. Ze stuiterden allebei als een ballerina op de punt. Wel een ballerina die haar teen breekt trouwens. :evil: Echt weer iets voor mij...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

kevin.broke wrote:Zo! De GT is voorzien van nieuwe olie + filter. Heb ook de inlaat weer even netjes schoongemaakt en een nieuw brandstoffiltertje gemonteerd. De rest moet nog gebeuren, eerst ff de remmen compleet maken en nieuwe aandrijfasjes bestellen. Heb vandaag ook een tweedehands kapotte dynamo opgehaald zodat ik die kan reviseren en dan monteren. De huidige leendynamo laat ook alweer een lampje branden nl.

Lekker bezig dus! :)
Heppie de GTI al opgehaald? :P

kevin.broke wrote:Verder alle grote stukken diesel klein gemaakt en vakkundig twee deurtjes gemold die ik eigenlijk verkocht had :roll:

Hmmm, da's niet bepaald een strakke actie. :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply