Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re:

Post by grietje »

Pgoddijn wrote:Zat ik in ieder geval in de buurt ;-). Maar hoezo is 17 inch te groot? Of wordt het dan weer lastig met de goeie banden vinden?
er zijn wel genoeg banden voor 17 inch, maar die worden dan low profile, en hij is al zo *^%^$&%* stug.. Hoge band past niet, loopt ie met insturen vast.
En daarbij is 17 inch breder, waardoor je al heel snel aan een 205 band zit vooraan en dat is met een auto zo licht als een AX niet fijn sturen :roll:
Nu heb ik 195 voor en 205 achter en dat vind ik toch wel een max.

Oh en nog een reden :P 17 inch kost ongeveer het dubbele van 16 inch. En echt rijk zijn we ook niet; dus al met al vind ik 16 inch (en deze velgen) de beste keus ;)

Heb brommert erbij gekocht om de smart te ontlasten op de korte stukjes (paard & supermarkt zijn beide ong 3 km) en ook met warm weer kan ik makkelijk met brommert naar werk (24 km). Scheelt de smart in stads/binnendoor verkeer en een hoop drempels.

Shoeks staat nog steeds geschorst met een kapot iets... Of een wiellager, of een differentieel lager. Iig draait de aandrijfas als een touwtje tijdens touwtje springen; hij giert als een electro RC auto met ongesmeerde tandwielen en er komt stoom van de wielen als je een stukje 80 rijd.....
Wij dachten eerst dat het een vastgeslagen rem was, maar dat is 't dus niet, die is gewoon los, maar toch word het bij dat wiel ontzettend heet.

En god knows wat er nog meer stuk is gegaan in die paar maandjes dat ie nu geschorst stil staat.....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by gigawebs »

Arme Shoeks gauw maar eens opgraven uit het stuifmeel. Alleen nog even kijken hoe we hem bij je voor de deur gaan krijgen...
Rijdend/sleep valt denk ik af. Gaat zo stinken...

Achterop een pak 'n bak hebben we al eens geprobeerd. Maar laten we Shoeks dat nog even niet aan doen...
Spoiler Tuning:
Image
Anders misschien even iemand lief aankijken die met een auto ambulance mag rijden...?
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by grietje »

bij de weg...:

Image
En de rest maar in Spoiler
Spoiler Tuning:
Image
Spoiler Tuning:
Image
Spoiler Tuning:
Image
Spoiler Tuning:
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by Johannus »

Ziet er heel erg goed uit romy!!! Blijft echt een gave wagen.
Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by q01z »

enn, mooie foto's!
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by Losroyos »

En ik ben het met de 2 bovenstaande eens :D

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by Ceristimo »

Heel erg gaaf!

Zag hier laatst nog in het Hoge Noord'n zo'n Smart Roadster rijden. Kan me niet herinneren zo'n wagen eerder in 't eggie te hebben gezien, maar ik verkeek me er even op hoe laag ze zijn...Hij kwam aanrijden over de rotonde, en ik zag 'm haast over 't hoofd... :P

Vind 't een gave, bijzondere wagen. En je ziet ze bijna nooit, dus dat maakt het rijden ervan natuurlijk net een tikkeltje leuker. Je bent bijzonder op de weg in zo'n ding.

Dat ben je natuurlijk ook in een Ph1 AX, maar daar maalt niemand om.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by grietje »

haha Ceristmo, ph 1 GT blijft wel, 1 van mijn lievelingsautos hoor ;) Vind ze zo mooi *zwijmel*

Maar goed, de smart staat ook in dat lijstje ;) Ben erg blij met t kleurtje, de velgen en de spacers. Vind hem eigenlijk wel af zo. Nja oke mocht ik zon leuk kofferbak lipje tegenkomen of brabus skirts komen ze er wel op; of een mooier interieur. Maar ik ben op deze manier uiterst tevreden met mn roadie

Ze zijn trouwens inderdaad erg laag, wat op de fotos nooit zo overkomt. Ik moet goed oppassen bij bestelbusjes, als die over hun schouder kijken, kijken ze 9 v/d 10 over mij heen. :P Ik ken het dus wel, word ook regelmatig over het hoofd gezien.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by Ceristimo »

Een GT zou ik ook wel willen. Ph1 uitstraling, carburateur, 1.4 motortje. Dat gecombineerd met een boel interieur gerammel en de stuureigenschappen van een kart. 't Is bijna dé ideale speelauto. De enige auto die het daar in mijn hoofd nog van wint zou een Renault 5 GT-Turbo zijn...Helaas zijn die helemaal uit het straatbeeld verdwenen, maar daar zou ik nog eens graag een rondje in willen rijden.
Ik ken iemand die tien jaar geleden zo'n ding had. 't Was ver voordat ik mijn rijbewijs had, maar heb er vaak bij ingezeten. Het gaspedaal intrappen, de turbo-meter in het rood te zien springen, en dat heerlijke fluit-geluid wat zelfs nog boven het motorgeruis uitkwam, terwijl je achter in de stoel werd gedrukt en dat kleine koekblik zich in 6.5 seconde (normaal 8, maar deze had extra turbo-druk wat resulteerde in wat extra PK'tjes) naar de 100 wist te sleuren. Je won er alle stoplichtsprintjes mee, en dat terwijl niemand het van zo'n autootje verwachtte.

Helaas kreeg het ding last van datgene wat Bruinwitje ook de kop heeft gekost: roest. Tijdens de APK-keuring klopten ze op de bodem, en daarbij viel die er bijna volledig onderuit. Dat was het einde van de Géétéé-Turrrrbo.

Wat zou ik graag eens in zo'n Renault 5 GT-Turbo willen scheuren...*kwijl*. Alhoewel zo'n Smartie als de jouwe natuurlijk ook hoog in 't verlanglijstje staat,
In een AX GT ook trouwens. Heb nog nooit in een 1.4 AX gereden. Wil het verschil wel eens ervaren tussen zo'n 1.1 mini-motortje en 'n 1.4.

P.S. Ceristimo... ;)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by AlexanderB »

keer n rondje rijden doen? :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by Pgoddijn »

Maak het dan interessant ;-). Als ik er een keer bij ben stap je in een GTI ;-). Maar eerst met Alexander meerijden, dan is de overgang wat vloeiender (1.1 -> 1.4 -> 1.4+ ;-))
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by Drake »

Gewoon meteen in een 16v ;)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by Pgoddijn »

Tja, baas boven baas, maar waar koop je zo'n ding? ;-)
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by AlexanderB »

voor de volgende meeting is de mijne GTI+ hoor ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by Pgoddijn »

Really? Naja, in dat geval hoop ik dat je nog steeds zo zuinig rijdt ;-).
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by AlexanderB »

dat zal wel niet :P helaas.. maar je moet dr wat voor over hebben..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by Drake »

Pgoddijn wrote:Tja, baas boven baas, maar waar koop je zo'n ding? ;-)
Uhm ik wil best een 2e bouwen en die te koop zetten :lol:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by Pgoddijn »

Drake wrote:
Pgoddijn wrote:Tja, baas boven baas, maar waar koop je zo'n ding? ;-)
Uhm ik wil best een 2e bouwen en die te koop zetten :lol:
Daar geloof ik weinig van, zeker als ie te koop moet :P
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by grietje »

Sorry voor de offtopic, hahaha, :P

Maar wij gaan beginnen, zijn zo goed als begonnen met een nieuw project.... Genaamd, Bonito
Misschien zijn er mensen die dit interessant vinden (ondanks het zeer duitse gehalte *-)) Dan hier de link naar de project site : http://ftbonito.smartiechick.nl

;-) Er zit toch nog een beetje AX aan namelijk (A)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Grietje [Smart Roadster]

Post by Pgoddijn »

Eh, wat is er Frans aan een Duitse auto met een Duitse body? :P
Image

Post Reply