Als er 1 ding is dat tot op heden nog geen enkel probleem heeft gegeven is het wel de K-DFi!Degene wrote:Maar wat ik ervan leest is dat het vrij veel kommer en vrij veel kwel was met dat kdfi. Extreem onzuinig lopen, dan weer dit moeten mappen, dan weer dat.
Jaja, het komt dus uiteindelijk weer neer op internet rumours, maar anders had ik nog wel ff 14x nagedacht.
Heb trouwens nog van helemaal niemand gehoord dat het HET KASTJE zelf was dat problemen gaf.
Er zijn wel slecht in elkaar geflanste kabelbomen, oplossingen-die-nooit-kunnen-werken, hobby-monteurs, het-moet-voor-weinig, waarom-zou-ik-er-een-relais-tussenzetten en dergelijken natuurlijk.
De mooiste die ik ken was "oh, dus je moet echt + op + zetten?" nadat iemand bij het hobbygedoe z'n K-DFi kastje had doorgefikt. En nog zeggen dat het aan BS-Autotune en K-DFi lag.
Maar een K-DFi (bijvoorbeeld) is een kant-en-klaar printplaat die met de juiste kennis van de inbouwer normaal gesproken gewoon werkt, en blijft werken.
Nigel is gewoon simpel starten-lopen. Geen probleem.
Verbruik komt door een inschattingsfout qua compressie en dus prima oplosbaar.
Van wat er over op internet te lezen valt is het meeste afkomstig van zelfbouwprojecten en gaat het dus meestal over veel meer ingrepen dan alleen het MMS.
Neem maar van me aan dat hoe bijvoorbeeld Renard/BS-Autotune dat doen van een zeer hoogwaardige kwaliteit is. De bezoekers van de MMS meeting hebben als het goed is van heel dichtbij kunnen zien hoe bijv. in Nard's SM en CX al die bekabeling is weg- en afgewerkt. Dat is gewoon tot op het laatste stekkertje allemaal nieuw en maatwerk. Geen steekjes laten vallen en niets aan het toeval overlaten. Meten=weten, weet je het niet zeker dan niet doen.
Nard's CX 25 GTi Turbo 2 Familiale Exclusive bi-fuel K-DFi heeft er inmiddels zo'n 5000km opzitten. Feilloos, loopt ook op lpg mooier dan de meeste benzine T2's met een vriendelijker koppelverloop en zelfs een hogere topsnelheid... (schijnt... 230?

Maar ja, dat is buitencategorie... dat wagentje heeft excl. de verfbeurt zo'n €15.000 gekost schat ik en dan tel ik natuurlijk geen enkel arbeidsuur mee.
Probleem blijft altijd de klant en vooral zijn portemonnee... men blijft maar roepen dat het te duur is. En zelfs als je technisch kunt onderbouwen dat het (bijvoorbeeld voor de levensduur) beter is om tóch voor een bepaalde upgrade te gaan doet men het niet vanwege de centjes.
Als ik moet kiezen tussen een "gewone" LPi installatie in m'n CX voor €2500-3000 en LPG via K-DFi voor laten we zeggen €4500 (? ik heb echt geen idee, het hangt helemaal van de staat van de auto af waarmee je aankomt) dan zou ik waarschijnlijk voor de K-DFi gaan. Vooral omdat het niet alleen een K-DFi is maar een complete upgrade van alles om de motor heen, van ontsteking, luchtweger, inlaat, widebandlambda tot complete nieuwe kabelboom. En bovendien loopt'ie mooier omdat je een volledig gescheiden ontsteking/inspuiting tabel hebt voor benzine en lpg. Dus echt volledig brandstof specifieke afstelling!
Maar goed, weer een veel te lang verhaal voor deze tijd van de dag...
