Danny aka Muis_84 (Citroën Xsara Coupe 1.6 16v VTR '02)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Hahaha,...... nog even poetsen,.... ik heb hem zaterdagochtend gewassen om 8.00 uur, omdat er volgens mij een groep zwanen waren overgevlogen, ik heb nog nooit zoveel stront op een wagen gezien !!!! :shock: (zelfs het bestuurders portiergreepje was wit !)

Ik ben blij dat je hem fijn vind rijden,.... koppeling is idd erg wennen..... maar dat went ook wel erg snel denk ik.....ff stellen kan helpen :idea:

Veel geluk en pret gewenst !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Rock's wrote:Hahaha,...... nog even poetsen,.... ik heb hem zaterdagochtend gewassen om 8.00 uur, omdat er volgens mij een groep zwanen waren overgevlogen, ik heb nog nooit zoveel stront op een wagen gezien !!!! :shock: (zelfs het bestuurders portiergreepje was wit !)

Ik ben blij dat je hem fijn vind rijden,.... koppeling is idd erg wennen..... maar dat went ook wel erg snel denk ik.....ff stellen kan helpen :idea:

Veel geluk en pret gewenst !


Haha, komt helemaal goed hoor morgen lekker poetsen:D. Koppeling laat ik inderdaad ff stellen, voor mijn rijstijl zit ie te hoog, ik maak veel te veel toeren bij het wegrijden ;). Vooral qua power valt het me ontzettend mee, hij rijd met gemak en zonder een centje pijn 130. Mijn vooroordelen van 1.1's zijn verdwenen!
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

koppeling is kwestie van kabel langer zetten, maar de koppelingsplaat zelf was ook niet geweldig meer.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Voor die plekken achter de koplampen: Goed schoonmaken en lekker dik insmeren met owatrol, gaat het niet meer verder roesten.

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Browny wrote:Voor die plekken achter de koplampen: Goed schoonmaken en lekker dik insmeren met owatrol, gaat het niet meer verder roesten.


Bedankt voor de tip volgende week gelijk even doen!
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

De plekken achter de koplampen zijn DE plekken achter de koplampen..... 95% van de AXjes hebben die geloof ik.... :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Rock's wrote:De plekken achter de koplampen zijn DE plekken achter de koplampen..... 95% van de AXjes hebben die geloof ik.... :lol:


:lol: ik dacht et al. De deuk in het portier is er overigens een heel stuk uit! Een zuignap van een glaszetter, een klosje hout, een hamer en een timmerman als vader zijn d? ingredienten! Ziet er weer een stuk netter uit dus!
Inmiddels ook olie bijgevuld stond wat te laag op de peilstok, Morgen kleurwax kopen zodat ik een nette glimmende auto bij mijn vriendin kan laten zien hahaha, die heeft overigens (helaas) vandaag een Peugeot 306 gekocht. Kon haar niet overhalen om een AX te kopen. Ze komt er wel achter haha :lol:

Helaas kan ik niet bij de aanstaande meeting zijn, volgende probeer ik mee te pakken.
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Okee dan even een update met wat nieuwe foto's, ook van de binnenkant.

Even een mooi shot met de achterklap omhoog:
Image

En van de achterkant gezien:
Image

Een zijshot:
Image

Mijn dash, helaas 4 gaatjes in, erfenis van de vorige eigenaar:
Image


De KM-teller op de dagteller het aantal KM's wat ik dit weekend heb gereden...:
Image

De pedalen, deze week even een pedaalrubber halen voor mijn gas pedaal, nogal glibberig als ik natte schoenen heb, toch het belangrijkste pedaaltje he;):
Image

De schadedeur, de onderstedeuk is er een stuk uit, vergelijk maar met de foto op de eerste pagina, de bovenste 2 deukjes ga ik er nog proberen uit te krijgen morgen:
Image

Het achterruitje:
Image

De hoedenplank met 2 petjes van de beste coureur die er bestaat;) en 2 JBL boxen, eveneens een erfenis van de vorige eigenaar, maar deze is wat aangenamer, voorlopig staan ze nog rechtreeks op mijn radio aangesloten, binnenkort voor een versterker kijken:
Image

De kofferbak:
Image

Een kijkje onder het rokje van mijn nieuwe meissie!
Image

En als laatste mijn laatste knutselstukje een sleutelhangert:

Image

Image

De leeglopende band (zie frustraties):
Image

Foto's van de bank en stoelen enzo komen nog, batterijen waren op van mijn camera hehe, zitten nu in de oplader!

Katers!

Muis.
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Strak! Nu nog ff die paar deukjes eruit :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

TwoTone wrote:Strak! Nu nog ff die paar deukjes eruit :P


Raamzuigert ligt klaar;)
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Van binnenuit terug naar buiten duwen werkt meestal ook wel met flauwe deuken ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Oke dan, nou kleine update, gister kreeg ik de AX-club.net stickers binnen. Gisteravond erop geplakt! Resultaat mag er wezen ;)

Image

Kreeg gister ook een versterkertje gratis en voor niets. Over twee weken ga ik een hoedenplank van mdf maken en dan bouw ik die versterker ook in!

Image

Hij is alleen groen, dus ik moet em maar ergens achter wegwerken. Verder ga ik er ook een heel klein subje uit mijn pc speaker set bij doen. Et wordt low budget;)

Resultaten zullen volgen.
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 187
Joined: SunOct23, 2005 9:41:40 AM
Location: Eindhoven

Post by Tommmm »

misschien met die leeglopende band even langs de garage. Grote kans dat het ventieltje het gewoon is. Mocht het het niet zijn weet je dat. mocht het het wel zijn ben je voor 5 euro van een hoop gepomp af.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,

To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Tommmm wrote:misschien met die leeglopende band even langs de garage. Grote kans dat het ventieltje het gewoon is. Mocht het het niet zijn weet je dat. mocht het het wel zijn ben je voor 5 euro van een hoop gepomp af.


Hey, die band is allang weer opgelost, zaten 2 flinke spijkers in, zitten nu proppen in en hij blijft weer netjes hard, schade was 17,08 dus overkomelijk:D
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Okee, dit is wat ik op dit moment weer nieuw heb:

Vanmiddag even bij Citrosanfan Cindy ( bedankt!) een achterlichtunit en een koplamp unit opgehaald:
Image
Image

En gisteren in Beverwijk dit elcheapo spul gevonden, misschien is het leuk voor die paar euro's voor in mijn deur anders komt er gewoon wat anders in.
2 speakers per deur.
Image

Dit zal over een week of 2 worden ingebouwd ivm drukke tentamenweken.
Foto's volgen ;)
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Oops dubbel
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Zo, eigenlijk had ik vandaag moeten leren, heb ik ook wel gedaan, maar tussendoor ben ik begonnen aan mijn deurpanelen, die op de plek van de flessenhouders komen.

Dit is het resultaat, ben er best trots op, nu nog hopen dat het allemaal gaat werken:

Image
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Zozo dat heb je echt netjes gedaan... ikke wille ook hebbe :oops: :oops: :oops:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Citro?nAXDriver wrote:Zozo dat heb je echt netjes gedaan... ikke wille ook hebbe :oops: :oops: :oops:


Tis wel veel werk geweest maar met het juiste gereedschap ( mijn vader is timmerman) kom je een heel eind, eerst 2 stukken MDF uitgezaagd op de maat van mijn oude flessenhouders, toen rond geschuurd en geschaafd tot het paste, toen de scherpe randen helemaal bol geschaafd en het gespoten met zwarte verf, daarna een stuk stof eroverheen geniet dat ik nog had liggen. En klaaris kees, werktijd +/- 4 uurtjes
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Hele nette paneeltjes!

Post Reply