J5 (Peugeot 106 Rallye S1 / Seat Altea XL
Moderator: webmasters
hey Johan, (hehe een naamgenoot )
welkom bij de club, ik zag dat je veel gedaan had aan de auto om de gasinstallatie eruit te krijgen, gelukkig heeft de vorige eigenaar t voor mijn ax gedaan.
een hint richting contactslot, ik heb voor 40euro bij de citro dealer een complete slotenset gekocht, op zich niet duur en je hebt dan meteen een nieuw type sleutel, die niet meteen afbreekt als je de auto te snel start....misschien iets voor je..
welkom bij de club, ik zag dat je veel gedaan had aan de auto om de gasinstallatie eruit te krijgen, gelukkig heeft de vorige eigenaar t voor mijn ax gedaan.
een hint richting contactslot, ik heb voor 40euro bij de citro dealer een complete slotenset gekocht, op zich niet duur en je hebt dan meteen een nieuw type sleutel, die niet meteen afbreekt als je de auto te snel start....misschien iets voor je..
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
J5 wrote:Had m'n foto's eerst nog geplaats in test-forum.
Maar mijn vraag was of het ontbreken van zijknipperlichten komt omdat het een Belgische import is.
Volgens Chris was dat inderdaad zo.
@ Rio, is geen carb.
Klopt, maar Nederlandse carbjes, ook de 1.0 en 1.1'tjes zijn te herkennen aan de buitenkant door het ontbreken van de zijknippertjes
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Dat ziet er inderdaad erg netjes uit hoor
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Welkom bij de club!
Rijd je allang zo rond zonder uitlaatspruitstukhitteschild?
Peter's koelvloeistof reservoir is daardoor gesmolten...
Maar het is wel een mooie GTI hoor! Grijs is pas echt zeldzaam op een GTI (ook op een type 2 GT trouwens) Doet me weer terugdenken aan mijn 1e GTtje
Tot ziens op de meeting van Juni?
Rijd je allang zo rond zonder uitlaatspruitstukhitteschild?
Peter's koelvloeistof reservoir is daardoor gesmolten...
Maar het is wel een mooie GTI hoor! Grijs is pas echt zeldzaam op een GTI (ook op een type 2 GT trouwens) Doet me weer terugdenken aan mijn 1e GTtje
Tot ziens op de meeting van Juni?
Ha,eindelijk weer on-line. M'n "vrienden" van wanadoo zouden vorige week vrijdag even iets up-daten in m'n livebox. Heb vandaag nieuwe livebox binnengehad en alles doet het weer. Eerste mailtje wat binnen komt gaat over een klantentevredenheidsonderzoek.
Maar even over m'n AX: is het echt schadelijk om zonder uitlaatspruitstuk-hitteschild te rijden?? Rij eigenlijk altijd zonder.
@Citrosanfan: zo zie je maar, Katwijk is meer dan alleen een mooie boulevard. Ik werk in Lisse en kijk altijd of ik nog bekende AXjes tegenkom. Bij jullie moet ik goed bijblijven merk ik al.
Maar even over m'n AX: is het echt schadelijk om zonder uitlaatspruitstuk-hitteschild te rijden?? Rij eigenlijk altijd zonder.
@Citrosanfan: zo zie je maar, Katwijk is meer dan alleen een mooie boulevard. Ik werk in Lisse en kijk altijd of ik nog bekende AXjes tegenkom. Bij jullie moet ik goed bijblijven merk ik al.
[quote="J5"]Maar even over m'n AX: is het echt schadelijk om zonder uitlaatspruitstuk-hitteschild te rijden?? Rij eigenlijk altijd zonder.
quote]
dat hitteschild, (zijn naam zegt het al) is een schild tegen de hitte, het zorgt ervoor dat de hitte van je spruitstuk niet te veel vrijkomt, en onder andere een rare vorm in je koelvloeistof-reservoir maakt omdat het smelt, nou zal dit wel niet zo gauw gebeuren, maar als je een tijd rijd ,en het word warm enzo, dan straalt ie toch genoeg warmte af om een decoratieve en soms destructieve werking op je koelvloeistof-reservoirtje te maken.
quote]
dat hitteschild, (zijn naam zegt het al) is een schild tegen de hitte, het zorgt ervoor dat de hitte van je spruitstuk niet te veel vrijkomt, en onder andere een rare vorm in je koelvloeistof-reservoir maakt omdat het smelt, nou zal dit wel niet zo gauw gebeuren, maar als je een tijd rijd ,en het word warm enzo, dan straalt ie toch genoeg warmte af om een decoratieve en soms destructieve werking op je koelvloeistof-reservoirtje te maken.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kakanox wrote:Heb jij een koelvloeistofreservoir DuFF? Ik wel nl., op m'n diesel.. op de rest v/d benzine-AXjes zit het niet hoor!
http://i69.photobucket.com/albums/i52/n044/HPIM1509.jpg
zie je in het midden onderaan die dop?
daar gooi ik mijn koelvloeistof in bij mijn volcane,
ik vind namelijk dat ie niet goed schoonmaakt als ik het in het ruitenwisservloeistof-tankje gooi.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
DuFF wrote:kakanox wrote:Heb jij een koelvloeistofreservoir DuFF? Ik wel nl., op m'n diesel.. op de rest v/d benzine-AXjes zit het niet hoor!
http://i69.photobucket.com/albums/i52/n044/HPIM1509.jpg
zie je in het midden onderaan die dop?
jep, dat ding waar die dop op zit heet een radiator
of die te heet worden verschilt. Had bij de 1.6 al gauw een gesmolten hals nl Niet door, maar wel schrikbarend. Heb er toen voor gekozen om de radiator VOOR het front te plaatsen.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Buks wrote:Kevin, bij onze axjes is het expansievat een onderdeel van de radiator kakanox, dat is ook de reden dat het vloeistofniveau onder de vuldop nooit helemaal tot bovenaan staat. Oftewel het plastic ding onder je dop is je reservoir en het metalen gedeelte ernaast is de radiator zelf. Duidelijk zo?
hmm, nutteloos om deze discussie hier voort te zetten, heb je msn?
>> een expansievat is nl. niet hetzelfde als een koelvloeistofreservoir...