Evert aka Lees (AX 1.4i Furio '94 + ZX 1.6i Avantage '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

furio is de opvolger van de GT

GT is standaard niet verlaagd :!:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Balen man!
Ben je bij van Leeuwen geweest? Dan moet je ook ff bij van Bemmelen langs. Dat scheelde bij mij al de helft!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Ja tuulijk is van bemmelen een stuk goedkoper, maar ik ga naturlijk naar de duurste omdat het niet mijn fout is en waarschijnlijk dus pieken ga vangen!!

Laten we hopen dat dit allemaal goed afloopt.

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Balen zeg. Ik ken het gevoel van aangereden worden door een lamzak die niet in zn spiegel keek. Ik hoop dat je de schade krijgt vergoed.

En vanwaar die smiley stickers op je wagen? Doet me denken aan de auto van Bassie & Adriaan :lol:

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Het is deze week ontmoetings week in delft voor de aankomend eerstejaars en de vereniging waar ik lid van been heeft in het thema die smilies, dus ik ben even aan de promo gegaan.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

leuk, zo'n vrolijke ax, maar wel heel erg balen van de schade. Hopen dat de verzekering een beetje meewerkt, misschien kan je er nog een slaatje uit slaan.

Berry
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: SunJan16, 2005 4:24:15 PM
Location: Vreeland
Contact:

Post by Berry »

Leuke AX :)
Maar houd je velgen schoon voordat de verf/lak er vanaf bladderd...
En toch blijf ik bij VW...

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Kleine update, er is een expert komen kijken en ik krijg iets van 280 terug van de verzekering. Enige wat ik ga fixen is de spiegel. Ik ben een nieuwe GT bumper aan het spuiten dus dat zit wel goed en dat deukje in mijn spatscherm is minimaal, dus die blijft.

Ook een fototje van mijn simota filter
Image

mzzls
lees

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Kijk das nog eens een nette fiteroplossing, alleen de radiateur word warm en daar zit nu net het filter achter :wink:

hoewel dit altijd nog beter is dan het filter direct op het huis monteren

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik zuo er nog even een bochtje aan doen en dat ie dan recht achter de koplamp zit en dan kun je die rubberen tochtstrip er afhalen zo dat daar nog wat koude lucht langs kan..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat zou ik niet doen, die tochtstrip weghalen. dan komt er nog meer vocht binnen en dan krijg je dus 1) een nat luchtfilter en 2) het gat achter je rechterkoplamp groeit snel!

beter een soort van plaatje maken zodat de warmte van de radiateur onder langs het luchtfilter wordt afgevoerd.

Die warmte valt sowieso wel mee, als je auto in orde is wordt het daar nooit warmer dan een graad of vijftig (bij koelvloeistoftemp +/- 90), met zo'n plaatje ertussen kom je nagenoeg op de buitentemperatuur. Een afdekplaatje op je uitlaatspruitstuk is ook wel handig.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

warmte valt wel mee?

daarom begint mn pvc buis ook te vervormen.. :shock: van de hitte...

nat luchtfilter valt ook mee nog nooit last van gehad..het is misschien een kiertje van een halve cm waar je echt bijna geen water in krijgt misschien met heel veel regen tijdens het rijden maar bij stilstand nooit..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Nee, ik laat hem zitten waar hij is. Er komt namelijk nog een buis op aan de voorkant die naar een gat in mijn nieuwe bumper loopt. Het zogenaamde ram-air principe dus. Laat het wel zien als het eindelijk af is, maar dat duurt nog wel even aangezien ik nu in finland aan het studeren ben (en mijn auto in nederland staat)

Ohja, hij past trouwen ook geneens netjes achter mijn koplamp. Filter is te groot :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Finland is cool... @ TTF: misschien loopt je buis te dicht bij je blok of uitlaatspruitstuk?

--> Inlaatlucht moet echt niet kouder worden dan een graad of 30, dan krijg je nl. een lelijk verbruik en soms andere rare dingen (nog niet meegemaakt, maar weet iig dat hetn iet goed is).
Daarom zit ook die verwarming vanuit het uitlaatspruitstuk origineel op je auto.

Ik heb met m'n 1.6 ivm afstelling in de inlaat de temp gemeten en die ligt bij warme motor zo rond de 55 graden. ook met een PVC buis, op ongeveer dezelfde manier.

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Jongens, ik heb nieuw speelgoed gekocht voor de AX:

Image
Gaat er over een maand of 2 onder als ik weer eens ff tijd heb en in NL ben. Moet er ook eerst nog ff een bout op lassen voor de labda sonde.

Binnenkort nog ff en chippie regelen en de kat er onder uit halen en dan is ie wel snel zat voor een furio denk ik...................of niet.......... :twisted:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

waar heb je die vandaan geplukt ? :lol: .

ziet er goed uit :)

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Over gekocht van Brookman.

Zit nog te twijfelen wat ik er mee gaan doen. Netjes maken en zwart spuiten (als verf uberhaupt blijt zitten) of gewoon zo er onder knallen....weet nog niet.

Wat vinden jullie?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hittebestendige verf werkt eventjes.. om de paar maandjesspuiten :D

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

speciale radiatorverf... of van die chroombeits erop..

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Ratiatorverf of chroombeits? Is dat te koop bij de brezan en wat betaal je er voor? Blijft zeker goed zitten?
Ik wil namelijk voorkomen dat ie nog verder gaat roesten en het moet er natuurlijk wel een beetje netjes uitzien onder de motorkap.

Post Reply