Glen AX GT update

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Glen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 95
Joined: TueJan31, 2012 3:48:55 PM
Location: Haarlem

Re: Glen AX GT update

Post by Glen »

AlexB wrote:Mooi gedaan die velgen!
Gespoten of gepoedercoat?

Velgen zijn gespoten en het rood is 6mm folie van motip.

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Glen AX GT update

Post by Jurjenz »

Flink aan geklust! :D Het is misschien de moeite waard om een aantal kleine dingetjes ook mee te pakken, bijvoorbeeld polijsten van de koplampen en de lak. Citroenlogo op de achterklep wellicht ook leuk om een nieuw kleurtje te geven? Velgen zien er trouwens prachtig uit!
Image

Laurent92
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: TueSep11, 2012 12:40:20 PM
Location: Veldegem

Re: Glen AX GT update

Post by Laurent92 »

Welkom hier! :)

Mooie GT zeg :)

Glen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 95
Joined: TueJan31, 2012 3:48:55 PM
Location: Haarlem

Re: Glen AX GT update

Post by Glen »

Jurjenz wrote:Flink aan geklust! :D Het is misschien de moeite waard om een aantal kleine dingetjes ook mee te pakken, bijvoorbeeld polijsten van de koplampen en de lak. Citroenlogo op de achterklep wellicht ook leuk om een nieuw kleurtje te geven? Velgen zien er trouwens prachtig uit!
Bedankt voor het meedenken :wink: . het logo achterop is zoiets wat zo gebeurt is maar er eigenlijk altijd niet van komt. Als het mooi weer is nog maar is doen. De lak heb ik boven de koplampen een stukje gepolijst om te kijken hoelang dit mooi blijft voordat ik de hele auto doe. Echter mis ik op de A stijlen al blanke lak dus echt mooi wordt het toch niet meer.
In mijn rechterkoplamp zit ook een beetje vocht geloof ik, maar glazen lampen zijn toch niet te polijsten? Volgens mij is het probleem gewoon verweerde reflectoren.

Ook heb ik vorige week de koppakking, kop en distributie+pomp vervangen. De koppakking was lek tussen 3 en 4. Hij trekt nu weer heerlijk op :D .
Alleen bij het vervangen van de kop bleek ook de gaskleppositiemeter stuk te zijn. Nadat ik deze ook vervangen had liep hij weer als een zonnetje, alleen staat hij stationair erg laag in de toeren.

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Glen AX GT update

Post by Wheelnut »

Vocht in de koplampen komt door slechte afdichting.
Bijvoorbeeld op de punten waar de peertjes in de reflector zitten.
Dat het glas van de koplamp loskomt komt ook voor.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

stan
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 86
Joined: WedNov04, 2009 6:24:47 PM
Location: Hoogerheide/ noord brabant

Re: Glen AX GT update

Post by stan »

wow die wielen zijn erg mooi geworden.

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Glen AX GT update

Post by Holländer »

Goed bezig met de AX! De velgen zijn super gaaf inderdaad! Heb je een plaatje met de velgen op de AX? Moet wel goed staan :D
Last edited by Holländer on FriAug22, 2014 12:40:05 PM, edited 1 time in total.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Glen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 95
Joined: TueJan31, 2012 3:48:55 PM
Location: Haarlem

Re: Glen AX GT update

Post by Glen »

Bedankt ;)

De velgen liggen nog op zolder. originele ET waarde is 14 en deze velgen hebben 19, icm met de bredere bandjes loopt dit achter aan op me binnenscherm en draagarmen.
Spacers zijn besteld en worden volgende week verwacht. Als ze eronder zitten zal ik een foto plaatsen.

Glen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 95
Joined: TueJan31, 2012 3:48:55 PM
Location: Haarlem

Re: Glen AX GT update

Post by Glen »

Na een veel te lange stilte maar weer is updaten. Alle foto's komen van de telefoon dus alvast excuus als ze wat wazig zijn.
Om te beginnen een foto met de wielen op de auto(let niet op de vogelpoep)

Image

En met gepoetste skirtset.

Image

Nog een ander roestplekje...

Image

Image

Begonnen met strippen voor het plaatsen van de rolkooi.

Image

Image

Image

Het schuim is al vervangen door een stuk dikkere variant

Image

Andere uitlaat, Remus met middendemper.

Image

En toen blies ik mijn blok op, omdat de apk eraan zat te komen was er nogal haast bij om een nieuw blok te regelen. Met dank aan Mini Mouse is dat gelukt.
Bij gebrek aan een eigen werkplaats, maar sleutelen in de kofferbak.

Image

Toen ik hem opblies was ik onderweg naar mijn werk. Ik moest dus met de taxi verder. De beste taxichauffeur die ik ken was ook de eigenaar van het taxibedrijf en zodoende mocht ik zijn werkplaats lenen om het blok te vervangen. Dit was samen met me vader een dagje werk.

Image

De overige foto's hiervan zijn zo wazig dat ik die maar achterwege laat.
Uit nieuwsgierigheid het oude blok open gemaakt met de volgende verrassing:

Image

Image

Omdat de standaard stoelen veel te hoog zitten in combinaite met de kooi een mooi setje kuipstoelen besteld.

Image

Image

Op de bodem gemonteerd zit ik net te laag, hiervoor moet ik dus nog een frame maken.
Langs het achterraam zag ik erg veel roestblaasjes komen. dit gelijk maar even weggeschuurt en opnieuw gespoten.

Image

En op het moment staat de kofferruimte er zo bij. de rest van het interieur wordt ook nog wit.

Image

Wat er verder nog te doen staat:
- De rest witten
- Stoelen monteren
- Nieuwe Draagarmen
- Remmen upgraden
- Eindelijk is gaan vrij rijden op Zandvoort
- Ivm de vele roestblaasjes en het vale rood, maar is gaan schuren en een ander kleurtje geven.
Dat was het weer even voor nu.

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Glen AX GT update

Post by Jurjenz »

Zo, dat is is me nogal een update! Bij de tweede foto dacht ik, mooie wagen! En opeens zat er een gat in de kofferbak.. :lol:

Maar goed bezig geweest! Wat kan de oorzaak zijn geweest van de opgeblazen motor? Ziet er nogal rigoureus uit?

En ik zie ook Tamiya, knutselen op schaal, altijd mooi :D
Image

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Glen AX GT update

Post by Wheelnut »

Als ik het goed zie is op de eerste foto (van het blok) de zuiger weggevreten, en op de tweede heeft er een zuigerveer vastgezeten, denk ik.
Te arm gelopen? Warmloper door onvoldoende koeling misschien?
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

mini_mouse
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 88
Joined: ThuMay21, 2009 10:05:27 PM
Location: Midden Limburg

Re: Glen AX GT update

Post by mini_mouse »

Goed werk :D . Ik hoop dat ie goed rijdt met het nieuwe blokkie!

Heeft de koppeling van de twingo het nog gehouden?

Glen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 95
Joined: TueJan31, 2012 3:48:55 PM
Location: Haarlem

Re: Glen AX GT update

Post by Glen »

Wat ik mij heb laten vertellen zijn dit de gevolgen van waterslag, of water bij de olie, smerende werking valt weg en alles wordt te heet, de koppaking zag er nog goed uit op een klein plekje na. Na mijn idee niet slecht genoeg voor deze schade. Afgelopen zomer had ik de koppakking en kop vervangen, of ik heb een grote fout gemaakt of die kop was kapot.

Met het nieuwe blok loopt ie beter dan die ooit gedaan heeft, weinig tot geen lekkage(twijfel aan het hoekje bij de koppakking). Ik ben er in ieder geval erg blij mee :D
De twingo heeft zich goed gehouden, vlak bij huis nog een paar keer belast maar hij pakte gewoon goed op.

Post Reply